Podziel się:

Gdzie szukać inspiracji?

31-12-2020
Do schowka
Przechodząc przez showroomy, które zostały otwarte w ostatnich 12 miesiącach, zdobywa się wiedzę o produktach, a wiedzy o rynku i ciekawych realizacjach dostarczają webinary.

 

Gdy rok temu specjaliści z agencji Sfera Group kończyli przeprowadzać badanie wśród marketingowców z ponad 50 firm produkujących elementy wyposażenia wnętrz, nie wiedzieli jeszcze, jak inny będzie ten nadchodzący rok. Projekt badawczy zakończył się opublikowaniem raportu, opisującego narzędzia i kanały komunikacji, które będą najskuteczniejsze w dotarciu do konsumentów w 2020 r.

 

Zdaniem 77% badanych marketingowców najważniejszy obszar komunikacji w 2020 r. to media społecznościowe. Niemniej ważna jest współpraca z projektantami i architektami wnętrz (66%) oraz prowadzenie systematycznych działań z zakresu content marketingu (49%). Liczna grupa marketingowców wskazała również na przeznaczanie budżetów promocyjnych na różnego rodzaju reklamy (47%).

 

W 2020 r. projektanci i architekci wnętrz stali się niezwykle ważnymi adresatami komunikacji firm z branży wnętrzarskiej. Chęć dotarcia do tej grupy interesariuszy deklarowało aż 87% badanych. Kluczowym elementem jest odpowiedzenie na realne potrzeby biur projektowych, dostarczenie produktu, usługi, a czasem jedynie informacji na ich temat. Nie chodzi o sprzedaż całej bogatej oferty, czym wszyscy są już zmęczeni, ale spersonalizowanie jej pod kątem danego projektu. Z punktu widzenia projektanta chcę mieć kontakt z ekspertem w danym segmencie produktów, który jest w stanie albo zaoferować rozwiązanie, albo nakierować mnie na nie – komentował wyniki badań Szymon Hanczar z Hanczar Studio.

 

Czego poszukują architekci i projektanci wnętrz?

 

Wiele podmiotów działających w szeroko rozumianej branży architektonicznej ocenia rok 2020 jako czas bardzo niestabilny i niesprzyjający prowadzeniu działalności biznesowej. Firma Virtus Studio, która specjalizuje się w organizacji konferencji branżowych i targów wnętrzarskich Festiwal Wnętrz, przez pandemię i związane z nią obostrzenia, z dnia na dzień straciła możliwość prowadzenia swojej działalności. Wiele podobnych podmiotów w tym czasie postanowiło zawiesić swoje działania, by przeczekać trudny czas, jednak firma Virtus Studio odważyła się zmienić swój model biznesowy i przenieść swoje wydarzenia do świata wirtualnego tworząc networkingowe webinaria architektoniczne.

 

Webinaria w ostatnim czasie cieszą się ogromną popularnością ze względu na możliwości, jakie otwierają przed organizatorami, jak i uczestnikami. Uczestnicy chętniej biorą udział w webinariach, oszczędzając przy tym swój czas, który musieliby poświęcić na dojazd. W ostatnich miesiącach firmie Virtus Studio udało się zorganizować 18 wydarzeń, w których wzięło udział 38 partnerów i ponad 6 tys. architektów i projektantów wnętrz z całej Polski. Architekci cenią sobie bogatą i różnorodną tematykę proponowaną przez organizatorów, którzy zapraszają nie tylko polskie, ale i zagraniczne pracownie, m.in.: Foster + Partners, Medusa Group, Atelier Thomas Pucher, WXCA, Artchitecture, a ich przedstawiciele opowiadają o swoich najnowszych realizacjach. Z opinii uczestników wynika, że ta forma przekazu informacji bardzo im odpowiada, bo otrzymują dużo informacji w krótkim czasie z możliwością zadawania pytań. Architekci zwracają też uwagę na dobrze przygotowanych prelegentów i dobrą organizację samego spotkania. Virtus Studio ciągle rozwija swoją ofertę webinarów i stara się sprostać oczekiwaniom swoich odbiorców, a w przyszłym roku planuje kontynuować organizację wydarzeń online.

 

Dlaczego warto stawiać na działania w sieci?

 

Jak podkreślał Przemysław Szklarzewski, CEO PCAW, organizator archiDAY 2020 Online: Sytuacja związana z zagrożeniem epidemiologicznym wymusiła zmianę wielu planów, również w naszej branży. Odwoływane lub przekładane są targi, konferencje czy inne formy spotkań stacjonarnych. W ramach PCAW prowadzimy działania stacjonarne i online już od lat. Zaistniałe okoliczności wymogły jednak większą aktywność i koncentrację na interaktywne i nowoczesne działania w sieci.

 

W trakcie październikowego archiDAY 2020 Online nie zabrakło więc podsumowań oraz prób opisu nowej rzeczywistości z różnych perspektyw. Główną osią tematyczną wydarzenia były wykłady, panele dyskusyjne, warsztaty i konsultacje, które miały służyć rozszerzeniu umiejętności i kompetencji (twardych i miękkich) projektantów i architektów. Ze sceny „Projektant i Biznes” płynęły merytoryczne porady z zakresu prowadzenia i rozwoju pracowni projektowej: od strategii, przez pozyskiwanie i obsługę klienta po narzędzia pracy. W ramach „Design Story” swoim doświadczeniem dzielili się zaproszeni eksperci: znani architekci, projektanci, designerzy, ambasadorzy marek. Sceną wymiany poglądów i doświadczeń były „Rozmowy o...”, gdzie przedstawiciele branży informowali o produktach i rozwiązaniach, trendach, inspiracjach oraz zmianach i możliwych scenariuszach przyszłości.

 

Jak jeszcze zmieni się komunikacja?

 

Od wielu miesięcy eksperci do spraw komunikacji modyfikują strategie i wypracowują nowe rozwiązania, które pozwolą zoptymalizować działania z zakresu marketingu. Pandemia diametralnie zmieniła zachowania konsumentów, a firmy postawiła w obliczu szeregu biznesowych wyzwań. Jednym z najbardziej istotnych wydaje się podtrzymanie zainteresowania ofertą oraz przywiązania konsumentów do marki. Jest to też jeden z celów webinariów.

 

Wiele podmiotów zostało postawionych przed koniecznością całkowitego przeniesienia działalności do Internetu. Inne skupiają się na poprawie dotychczasowych aktywności w sieci, jeszcze inne dopiero przygotowują się do transformacji cyfrowej. W tych niepewnych czasach pewne jest tylko to, że świat diametralnie się zmienia i widać to na każdym kroku, każdego dnia. Wygrają ci, którzy na te zmiany odpowiednio zareagują.

 

 

Więcej w wydaniu specjalnym miesięcznika „BIZNES.meble.pl” „NA WYMIAR 2020” 

 

 

TEKST: Anna Szypulska

 

Napisz do autorki:

Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!