Design

Salone del Mobile.Milano 2024: co warto wiedzieć?

Salone del Mobile.Milano 2024 - zapowiedź.

Salone del Mobile.Milano 2024: co warto wiedzieć?

Ewolucja i innowacja to słowa-klucze, które najlepiej definiują najważniejszy w roku tydzień dla międzynarodowej branży projektowej. 62. edycja Salone del Mobile.Milano odbędzie się w dniach 16-21 kwietnia 2024 r. w przestrzeniach Rho Fiera Milano.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

W tym roku trasy wystaw Salone del Mobile.Milano 2024 będą zgodne z filozofią „człowiek w centrum”. Na Rho Fiera Milano wracają biennale EuroCucina i prezentacja łazienek. Przygotowano też trzy duże instalacje, wystawy, pogadanki i degustacje powiązane ze światem Food & Design. Zaplanowano również specjalne spotkanie z okazji obchodów 25-lecia SaloneSatellite z talentami poniżej 35 roku życia. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o tegorocznych targach w Mediolanie.

Salone del Mobile.Milano 2024: najważniejsze daty i liczby

Już tylko godziny dzielą nas od inauguracji 62. edycji Salone del Mobile.Milano. Wiodące wydarzenie w branży będzie w tym roku ponownie wypełnione nowościami. W dniach od 16 do 21 kwietnia firmy, kupcy, dziennikarze i miłośnicy designu spotkają się w Rho Fiera Milano, aby zapoznać się z najnowszymi trendami w sektorze, który stale rośnie i ewoluuje.

Z wydarzenia targowego tydzień designu w Mediolanie staje się coraz bardziej inkluzywnym konceptem. Salone del Mobile.Milano opiera się przede wszystkim na wartościach. Ponadto targi stały się odpowiedzialne za generowanie odpowiednich relacji, narracji i projektów.

Oto kilka liczb, które opisują tegoroczną edycję:

  • wydarzenia w 2024 r. zgromadzą w sumie prawie 1.900 wystawców,
  • w dodatku w 25. edycji SaloneSatellite weźmie udział 600 projektantów poniżej 35. roku życia,
  • wydarzenie dla młodych talentów zgromadzi także 22 szkoły projektowania.

O sile targów w Mediolanie będą natomiast stanowić następujące wydarzenia:

  • Salone Internazionale del Mobile,
  • Salone Internazionale del Complemento d’Arredo,
  • Workplace3.0,
  • S.Project,
  • EuroCucina,
  • Salone Internazionale del Bagno,
  • SaloneSatellite.

Przewodnik po targach w Mediolanie

Where Design Evolves to koncepcja leżąca u podstaw nowej kampanii komunikacyjnej opracowanej przez Publicis Groupe, przede wszystkim przy współpracy naukowej Paolo Ciuccarelli, profesora projektowania i założyciela DensityDesign Lab na Politechnice w Mediolanie oraz Centrum Projektowania na Northeastern University w Bostonie.

EuroCucina 2024 obejmie pawilony 2 i 4 z setką wystawców, których projekty kuchni odzwierciedlają narracje i wartości współczesnego świata. Natomiast FTK, Technology For the Kitchen, wydarzenie towarzyszące targom EuroCucina, będzie obchodziło swoją dziewiątą edycję.

Salone Internazionale del Bagno 2024 odbędzie się w  pawilonach 6 i 10. Będzie  gościć 180 wystawców na powierzchni ponad 18 tys. m2, skupiających się na formie, funkcji i trosce o wodę.

Wydarzenia kulturalne, których nie można przegapić na Salone del Mobile.Milano 2024

Gwiazdami kwietniowej edycji będą trzy duże instalacje wraz z bogatym programem dyskusji.

  1. Wnętrza Davida Lyncha. Pokój myślący (pawilony 5-7) to tytuł instalacji site-specific, której autorem jest wyjątkowa postać: uznany reżyser David Lynch. Kuratorem projektu został Antonio Monda .
  2. Pod powierzchnią  (pawilon 10) to instalacja zaprojektowana i stworzona przez Emiliano Ponzi, Accurat i Design Group Italia  na Salone Internazionale del Bagno 2024.
  3. Wszystko, co kiedykolwiek chcieliście wiedzieć o projektowaniu żywności w sześciu przedstawieniach (pawilony 2-4)  to tytuł projektu eksplorującego świat żywności i designu w ramach targów EuroCucina. Bierze w nim udział sześć niezależnych i międzynarodowych magazynów kulinarnych.

Tegoroczna edycja podejmie wyzwania współczesności, w tym transformacji ekologicznej. Wśród innowacji można wymienić optymalizację układów EuroCucina z FTK, Technology For the Kitchen oraz Salone Internazionale del Bagno. Wszystko to dzięki wkładowi neuronauki, jak również zgodnie z filozofią „człowiek w centrum”.

Mediolan dyktuje trendy

Wystawcy zostali pogrupowani według treści i grup docelowych zwiedzających, aby zwiększyć wartość i wrażenia z wizyty. Tegoroczna ścieżka przez biennale jest również bardziej intuicyjna i łatwa do zapamiętania. Natomiast oferta wystawiennicza na całej trasie pełna dodatkowych znaczeń.

Wychwytywanie nowych trendów, ewolucja całego sektora poprzez angażowanie i słuchanie społeczności bliskich i dalekich, identyfikowanie nowych podejść, metodologii i technologii, eksperymentowanie na granicy: to wszystko nadal jest ambicją Salone del Mobile.Milano – stwierdza Maria Porro, prezeska Salone del Mobile.Milano.

Co jeszcze czeka na zwiedzających najważniejsze targi dla świata designu?

Neuronauka, sztuczna inteligencja, nowe formaty i ścieżki, jednolity, ale szeroko rozpowszechniony projekt kulturalny, pomiędzy spójnością a multidyscyplinarnością, pokoje do myślenia Davida Lyncha, instalacja Salotto NY, która przenosi nas pod wodę oraz pomiędzy poezją a liczbami, skupia uwagę na stanie branży łazienkowej, ale także rozmowy z wieloma gośćmi, w tym ze zdobywcą nagrody Pritzkera Francisem Kéré oraz wizjonerskie występy artystów i projektantów żywności – wymienia Maria Porro.

ZOBACZ TAKŻE: Targi w Mediolanie pod znakiem AI i neuronauki

Spotkanie z Salone del Mobile.Milano będzie jak zawsze najważniejszym momentem biznesowym w branży i okazją dla całego łańcucha dostaw mebli z drewna do pokazania jakości swojej produkcji, w której badania, innowacje, rzemiosło i zrównoważony rozwój idą w parze. Reprezentujemy branżę, która w 2023 r. osiągnęła obroty na poziomie 52,6 mld euro, z czego ok. 20 mld w eksporcie i 32,7 mld na rynku krajowym, zamykając rok na poziomie –8,1% w stosunku do 2022 r., choć na poziomach wyższych niż w 2019 r. w obliczu spadku popytu wewnętrznego (…). Biorąc pod uwagę tak złożoną i zmieniającą się sytuację, możliwość liczenia na międzynarodową wizytówkę, jaką jest Salone del Mobile.Milano, jest dla nas niezastąpioną pewnością, wydarzeniem, podczas którego nie tylko będziemy dyktować trendy operatorom branżowym, prasie i odwiedzającym, ale które umożliwi wystawcom szeroki przegląd rynków na całym świecie – komentuje Claudio Feltrin, prezes FederlegnoArredo.