Design

W Mediolanie rekord za rekordem

Salone del Mobile.Milano 2024 - wejście na targi w Mediolanie.

W Mediolanie rekord za rekordem

Salone del Mobile.Milano 2024 odnotowało rekordową frekwencję – 17,1% więcej odwiedzających niż w 2023 r. Targi odwiedziło 361.417 osób, co oznacza wzrost o 100 tys. w porównaniu z jubileuszową edycją w 2022 r.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Te liczby po raz kolejny potwierdzają kluczową rolę, jaką odgrywa wydarzenie. Wzrosła również obecność profesjonalistów w Mediolanie – o 26,8% – z czego 65,8% osób przyjechało z zagranicy. Tym samym Salone del Mobile.Milano 2024 przekroczyło granice wymiaru targowego. Na tegoroczny sukces złożyło się kilka czynników, m.in. 1.950 wystawców z 35 różnych krajów, przemyślany program kulturalny i ewolucja formatu.

lnteriors by David Lynch.
A Thinking Room
Curated by Antonio Monda
c Paolo Riolzi
Salone del Mobile.Milano.
lnteriors by David Lynch. A Thinking Room, kurator. Antonio Monda. Fot. Paolo Riolzi, Salone del Mobile.Milano.

Organizatorzy rozpoczęli już planowanie kolejnej edycji – w 2025 r. Po tegorocznej odsłonie są bowiem jeszcze bardziej przekonani, że Salone del Mobile.Milano jest szansą dla wszystkich, dla łańcucha dostaw mebli drewnianych, dla Mediolanu i dla całego systemu Made in Italy.

Polacy jedną z najliczniejszych grup w Mediolanie

W pierwszej piętnastce największych rynków znalazły się Chiny, a następnie Niemcy, Hiszpania, Brazylia, Francja, Stany Zjednoczone, Polska, Rosja, Szwajcaria, Turcja, Indie, Wielka Brytania, Korea Południowa, Japonia i Austria.

Większa niż w ubiegłym roku była obecność mediów: 5.552 akredytowanych dziennikarzy i specjalistów ds. komunikacji, w sumie 6.778 osób (50,4% z zagranicy). Zainteresowanie szerszej publiczności podczas weekendu przełożyło się na 32.567 zwiedzających.

Odnotowano również wzrost liczby włoskich i zagranicznych studentów. Targi w Mediolanie odwiedziło 13.556 młodych ludzi, z czego 8.368 stanowili Włosi i Włoszki (+25,5%). To oznacza średnią stopę wzrostu na poziomie 18,8%.

Stoisko Paged Meble w Mediolanie według koncepcji autorstwa Mai Ganszyniec.
Stoisko Paged Meble w Mediolanie według koncepcji autorstwa Mai Ganszyniec. Fot. Biuro prasowe Paged Meble.

Wreszcie, wykorzystanie wielokanałowej platformy Salone przez społeczność cyfrową przekroczyło najśmielsze oczekiwania. Po pierwsze wygenerowała ona 1 mln interakcji (+50% w stosunku do 2023 r.) przy 60% wskaźniku zaangażowania, po drugie 90 mln wyświetleń (+15% w stosunku do 2023 r.).

Kolekcja Riso, proj. Pawlak & Stawarski, była jedną z nowości, które zaprezentował w Mediolanie Fameg.
Kolekcja Riso, proj. Pawlak & Stawarski, była jedną z nowości, które zaprezentował w Mediolanie Fameg.

62. odsłona Salone del Mobile.Milano przekroczyła wszelkie oczekiwania: była to rekordowa edycja. Widzieliśmy wyjątkowe wyniki, dzięki zaufaniu ekosystemu, który po raz kolejny uznał międzynarodową pozycję wydarzenia. Z niesamowitą liczbą 361.417 odwiedzających, Salone ponownie potwierdziło swoją pozycję jako niezrównanego pomostu do dialogu z nowymi rynkami geograficznymi, międzykontynentalnego miasta otwartego na innowacje, w którym podsyca się konkurencyjność kluczowego sektora dla gospodarki kraju i nie tylko – powiedziała Maria Porro, prezeska Salone del Mobile.Milano.

SaloneSatellite podczas tegorocznej odsłony targów w Mediolanie.
SaloneSatellite. Fot. Ludovica Mangini, Salone del Mobile.Milano.

ZOBACZ TAKŻE: Salone del Mobile.Milano 2024: co warto wiedzieć?

63. edycja Salone del Mobile.Milano odbędzie się w dniach od 8 do 13 kwietnia 2025 r.

*Wszystkie dane zostały zebrane o godzinie 11.30 w dniu 21 kwietnia 2024 r.