Design

Targi w Mediolanie pod znakiem AI i neuronauki

Targi w Mediolanie w 2024 roku odbędą się w dniach 16-21 kwietnia.

Targi w Mediolanie pod znakiem AI i neuronauki

Co szykuje Salone del Mobile.Milano na 2024 rok? W dniach 16-21 kwietnia br. neuronauka, sztuczna inteligencja i nowy hub badawczy uczynią zarówno z wydarzenia, jak i z Mediolanu, unikalny na skalę światową ekosystem.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Jak zoptymalizować doświadczenia osób korzystających z targów i przebywających w mieście w ciągu tych kilku dni w roku? Odpowiedź na to pytanie to klucz do poznania nowych treści i sposób na przejście ścieżkami wystawienniczymi podczas Salone del Mobile.Milano 2024. Jeśli targi w Mediolanie są świadome konieczności ewolucji w zwinny i płynny sposób, w celu zachowania pozycji wiodącego wydarzenia w branży wyposażenia wnętrz i wzornictwa na poziomie międzynarodowym, muszą ulec przeobrażeniu.

Zgodnie z tą koncepcją Salone del Mobile.Milano podąża ścieżką metamorfozy, poszerzając swoje pole działania. Ważną rolę odgrywa w tej kwestii współpraca z Politechniką w Mediolanie. Przede wszystkim partnerstwo umożliwi przeprowadzenie analizy ekosystemu Salone del Mobile.Milano / Milano Design Week. Ponadto obserwacja pozwoli ocenić wpływ obu wydarzeń na społeczność pod względem zrównoważonego rozwoju, integracji, obiegu zamkniętego, wzrostu i transferu umiejętności.

Przewodnik po Salone del Mobile.Milano

Organizatorzy wiedzą, że aby odegrać istotną rolę, która umożliwi targom generowanie dalszej pozytywnej wartości z korzyścią dla miasta i społeczności, należy połączyć się z instytucjami, interesariuszami i wszystkimi zaangażowanymi podmiotami.

Mediolan zawsze był domem Salone i iskrą, która stanowiła zapalnik dla wielu niezależnych inicjatyw, które tchnęły życie w ten szczególny tydzień – powiedziała Maria Porro, prezeska Salone del Mobile.Milano.

87% odwiedzających określiło doświadczenie Euroluce 2023 jako niezapomniane. Wynik ten wzmacnia rozwój formatu Salone del Mobile.Milano, który w 2024 roku obejmie wszystkie pawilony. Wspierany przez neuronaukę projekt skupi się na najlepszych firmach z branży, ze szczególnym uwzględnieniem łazienki i kuchni.

Mając na celu poprawę doświadczenia targowego, przeprojektowanie 62. edycji rozpoczęło się od wysłuchania opinii odwiedzających, wystawiających się firm i interesariuszy, angażując w to neuronaukę, ścieżki w ramach EuroCucina, z FTK – Technology For the Kitchen – zintegrowanym z powierzchnią wystawienniczą. Ponadto przeprojektowana została wystawa łazienek. W tym roku swoje 25-lecie na targach będzie świętowało SaloneSatellite. Z tej okazji w Triennale Milano, od 16 do 28 kwietnia 2024 roku, zaplanowano dużą wystawę.

Co czeka zwiedzających targi w Mediolanie w 2024 roku?

Organizatorzy rozpoczęli już publikację zapowiedzi Salone del Mobile.Milano 2024. W nadchodzących tygodniach zamierzają prezentować firmy, które wezmą udział w wydarzeniu oraz nową organizację przestrzeni.

Jednym z kluczowych czynników sukcesu, który chcą odnieść targi w Mediolanie w 2024 roku, jest innowacyjność. Dlatego tegoroczna edycja obejmie reorganizację przestrzeni targowych w celu zapewnienia najbardziej efektywnych sposobów zwiedzania. Zakłada też optymalizację tras przez przestrzenie wzbogacające doświadczenia i zapewniające maksymalną widoczność i dostępność dla wszystkich wystawców.

W nadchodzących tygodniach organizatorzy zaprezentują firmy wystawiające się w poszczególnych pawilonach. Zaczną od pawilonów 22 i 24, z takimi firmami, jak Molteni & C, Kartell, Knoll, Arper, Edra, Magis. Następne w kolejce będą pawilony 9 i 11, z takimi markami, jak Minotti, Flexform, Poliform, Porro i Living Divani.

Między designem a technologią

Tegoroczni wystawcy zaprezentują nowe projekty powstałe we współpracy z jednymi z najlepszych projektantów na międzynarodowej arenie. Przedstawią wyniki badań opartych na materiałach, relacje między designem a technologią, powiązania formy z funkcjonalnością i wiele więcej.

Ponadto doświadczenie odwiedzających zostanie wzbogacone o cyfrowy katalog produktów, którego podgląd będzie dostępny w nadchodzących tygodniach. Internetowa prezentacja zapewnia dodatkową widoczność w celu uruchomienia nowych możliwości biznesowych. Umożliwia również szybką promocję i prezentację oferty. 62. edycja Salone del Mobile.Milano skupi się zatem na ludzkim doświadczeniu. Jak co roku wydarzenie będzie niepowtarzalną okazją dla międzynarodowej publiczności do pełnego zanurzenia się w świecie designu i innowacji. Stanie się szansą poznania najświeższych trendów, użytecznych i inteligentnych rozwiązań, które mogą wzbogacać i przynosić pozytywne efekty w życiu codziennym.

Po raz pierwszy w ramach targów, podczas tegorocznej edycji, nowe sposoby organizacji przestrzeni, we współpracy z wiodącą na włoskiej scenie architektury i inżynierii grupą Lombardini 22, uwzględnią zastosowanie neuronauki. Przy wsparciu Politecnico di Milano zostaną przeprowadzone testy 3D, które pozwolą przeanalizować zwyczaje ludzi przechadzających się po pawilonach oraz zajmujących miejsca na widowni. Celem eksperymentu jest zaprojektowanie doświadczeń odzwierciedlających rzeczywiste zachowania, stworzenie nowych sposobów wykorzystania przestrzeni i niespotykanych dotąd zaangażowań emocjonalnych. Wszystko to będzie możliwe poprzez odpowiednio dobrany zestaw dyscyplin badających biologiczne podstawy umysłu i zachowań, oferujących wgląd w złożone procesy społeczne.

ZOBACZ TAKŻE: Salone del Mobile.Milano – 61 zdjęć z 61. edycji

Salone del Mobile.Milano jest bijącym sercem kreatywności ucieleśnionej w branży projektowej. Targi w Mediolanie w 2024 roku będą nie tylko połączeniem kreatywności, technologii i odpowiedzialności za środowisko, czyli podstawowych wartości kultury korporacyjnej. Zaoferują także współczesny przegląd międzynarodowego wzornictwa. W coraz większym stopniu będą dążyły do wysokich standardów jakości, oddając głos wizjom zrodzonym z partnerstwa pomiędzy firmami i najbardziej prestiżowymi projektantami.

AI wkracza na targi w Mediolanie

Nową kampanię komunikacyjną Salone del Mobile.Milano opracowała i wyprodukowała Publicis Groupe. Jej zadaniem było skondensowanie tożsamości, tematów i bohaterów wydarzenia, wraz z jego ewolucją, w wizualną, charakterystyczną i oryginalną narrację. Dokonano tego przy współpracy naukowej i dzięki doświadczeniu, którym podzielił się Paolo Ciuccarelli, profesor designu i założyciel DensityDesign Lab. Publicis Groupe zdecydowała się wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję, aby zrozumieć, przeanalizować i zwizualizować historie, relacje i emocje, które targi w Mediolanie wywołują przez cały rok.

Opr. Anna Szypulska