Podziel się:

IKEA odkupi meble

21-11-2021
Do schowka
Chcesz dać swoim meblom drugie życie? Od 22 listopada IKEA wprowadza nową usługą „Oddaj i zyskaj”. Co to za akcja i na czym polega?

 

Czy masz w domu meble, których już nie potrzebujesz? Przynieś je do sklepu IKEA, by mógł je pokochać ktoś inny i dodatkowo na tym zyskaj. Akcja startuje 22 listopada.

 

Pomysł jest prosty: koncern odkupi niepotrzebne meble i znajdzie dla nich nowy dom. Oddaj nam regał BILLY - to jedno z haseł, które zachęca do udziału w akcji #ODDAJiZYSKAJ.

 

Dlaczego IKEA nie przygotowuje ofert specjalnych na Black Friday?


Przez wprowadzenie w tym czasie usługi „Oddaj i Zyskaj” IKEA chce tworzyć lepsze warunki życia dla coraz większej liczby osób, co istotne - życia w sposób bardziej zrównoważony.

 

W tym roku firma wprowadza we wszystkich sklepach usługę odkupu używanych mebli IKEA, które następnie trafią do działów circular hub, gdzie będą miały szansę znaleźć nowy dom.


Jednym z priorytetów IKEA jest inspirowanie i umożliwianie ludziom życia w bardziej zrównoważony sposób. Firma zachęca do dbania o planetę poprzez swoją szeroką ofertę produktów i rozwiązań, ale także różnego typu kampanie czy usługi, w których pokazuje, jak podejmować decyzje lepsze dla domu oraz środowiska.

 

 

ZOBACZ TAKŻE: Najnowsze wyniki finansowe IKEA

 

 

Usługa „Oddaj i zyskaj” wystartuje w sklepach IKEA od 22 listopada. Używane meble IKEA, nie starsze niż pięcioletnie, można przywieźć do sklepu i odsprzedać w Dziale Obsługi Klienta. Przed wizytą w sklepie należy odwiedzić stronę internetową www.IKEA.pl/oddajizyskaj, aby otrzymać wycenę mebla, odpowiadając krok po kroku na pytania, m.in. o jego rodzaj i stan. Po akceptacji wyceny, należy przyjechać z meblem do sklepu IKEA, gdzie w Dziale Obsługi Klienta mebel zostaje sprawdzony pod kątem zgodności z wcześniej złożoną ofertą. Za mebel otrzymuje się kartę refundacyjną na zakupy w sklepie oraz na IKEA.pl, a używane produkty trafiają do działu circular hub, gdzie można je kupić po okazyjnej cenie. W ten sposób niepotrzebne już klientom meble zyskują szansę na nowy dom i życie.

 

Z badania, Climate Action Research, które IKEA prowadzi od kilku lat wspólnie z GlobeScan, wynika że znacząca większość konsumentów i konsumentek, także w Polsce, oczekuje wsparcia od biznesu w podejmowaniu na co dzień bardziej przyjaznych dla planety działań. Jedną z najważniejszych barier, powstrzymujących ich od tego jest przekonanie, że zrównoważone życie jest zbyt drogie – mówi Agata Czachórska, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce. I dodaje: Z drugiej strony to, co motywuje nas do eko-zachowań, to przede wszystkim oszczędność. Na tegoroczny Black Friday postanowiliśmy uruchomić usługę „Oddaj i Zyskaj”, która wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. W ten sposób dokładamy wspólnie cegiełkę do ograniczania zużycia zasobów naturalnych. Zyskują klientki i klienci oraz planeta.

 

IKEA Retail w Polsce od dawna namawia konsumentów do przemyślanych zakupów w Black Friday. W poprzednich latach proponowała klientom niezwykłą kolekcję „PRZYDA SIĘ”, złożoną z rzeczy, które już mamy w domu – często nieużywanych, skrzętnie ukrytych, np. w głębi szafy czy w piwnicy. Natomiast w kampanii „Na dłużej”, marka podkreślała, że dbanie o to, co już posiadamy jest podstawowym sposobem na dłuższe użytkowanie.

 

Jakie zmiany nastąpią w IKEA po 2030 roku?

 

IKEA od lat działa w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i dąży do tego, żeby stawać się firmą coraz bardziej przyjazną dla planety i ludzi. Firma do 2030 roku stanie się biznesem w pełni cyrkularnym oraz pozytywnie oddziałującym na klimat.

 

 

ZOBACZ TAKŻE: Raport IKEA: Jak pandemia wpływa na ludzi?

 

 

Koncern dąży do tego m.in. prowadząc działania mające na celu maksymalne wykorzystanie produktów wyposażenia domu, np. poprzez ich odnawianie, dawanie szansy na „drugie życie”, ponowne użycie komponentów czy recykling materiałów. W roku finansowym 2020, dzięki pracy działów jakości i odzyskiwania towaru w sklepach IKEA na całym świecie udało się uratować ponad 39 milionów produktów poprzez przepakowanie (8,4 milionów) i ponowną sprzedaż, w tym w działach circular hub. Zrealizowano również ponad milion zamówień na w sumie 14 milionów części montażowych, aby umożliwić naprawę produktów, by służyły dłużej. Ponadto, IKEA przywiązuje dużą wagę do stosowania w artykułach materiałów odnawialnych takich, jak drewno, bawełna, lyocell, czy bambus, oraz pochodzących z recyklingu, jak m.in. przetworzone butelki PET, wykorzystywane do produkcji np. frontów kuchennych KUNGSBACKA czy BODARP.

 

Począwszy od 2030 roku IKEA będzie wykorzystywać w swoich produktach jedynie materiały odnawialne i ponownie przetworzone.

 

Dziękujemy, że jesteś z nami. By otrzymywać od nas aktualne i wartościowe treści ZAPISZ SIĘ DO BEZPŁATNEGO NEWSLETTERA portalu www.biznes.meble.pl

 

Oddaj nam regał BILLY - to jedno z haseł, które zachęca do udziału w akcji #ODDAJiZYSKAJ.
Podziel się:

Zobacz także

Dodaj komentarz
Dodaj komentarz
Autor:*
Masz konto?
E-mail:
Tytuł:*
Treść:*

Przepisz tekst wpisany w cudzysłowie:

Najczęściej czytane

  • „Meblarski 1000”, czyli...
    Rok, w którym wybuchła pandemia, wbrew obawom, okazał się dla polskiego meblarstwa rokiem nadspodziewanie dobrym. Podstawowe wskaźniki rentowności osiągnęły najwyższe poziomy od trzech ostatnich lat. Szczegółowych informacji dostarcza „Meblarski 1000 –...
  • Jakie są prognozy dla eksportu...
    Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli zleciła przygotowanie raportu „Prognoza eksportu 2021”. Analiza przeprowadzona przez B+R Studio Tomasz Wiktorski zawiera informacje o eksporcie mebli ogółem i według krajów, jego dynamice w...
  • E-commerce na przełomie...
    Coroczną lawinę zakupów tradycyjnie uruchamia już Black Friday, a atmosferę podkręca przypadający na najbliższy poniedziałek - Cyber Monday. Tymczasem zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł, choć na szczęście rosną wolniej niż przed pandemią. Promocje w sieci to...
  • Pod presją rosnących cen i...
    Rosnące ceny i wzrost konkurencji - to dwa największe wyzwania, przed którymi stoi przemysł drzewny w Polsce. Według Krajowego Rejestru Długów zadłużenie branży drzewnej wynosi obecnie 136,8 mln zł. Średnie zaległości jednej firmy z tego sektora to 54,3 tys. zł....
  • Ceny materiałów nie przestają...
    Grupa PSB Handel po raz kolejny prześledziła ceny wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu. Przeprowadzona analiza pozwala obserwować zmiany trendów. Ceny w październiku 2021 r., w stosunku do października 2020 r., średnio wzrosły o 20,5%. Odnotowano wzrosty we...
  • Świąteczny „BIZNES.meble.pl"...
    Najbardziej wyczekiwane wydanie 2021 roku właśnie trafiło na rynek. Jego wartość zwiększa wydawany od 11 lat dodatek specjalny: „Złota 200 – zestawienie największych producentów mebli w Polsce”. By zapoznać się z najnowszym raportem wystarczy kliknąć:...
  • Sklepy w Polsce według GUS
    Jak podał GUS - w 2020 roku w Polsce, według wstępnych danych - wartość dodana brutto wytworzona przez podmioty prowadzące działalności o charakterze usługowym stanowiła 65,7% wartości dodanej brutto całej gospodarki narodowej. Jednocześnie w jednostkach tych pracę znalazło 58,6%...
  • JYSK zaskakuje wynikami
    JYSK w Polsce dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem. JYSK Polska w liczbach Całkowita sprzedaż, wliczając eksport,...
  • Projektowanie „drewno na...
    Jak mówi Nina: „Dostrzegamy, że projektanci stają się znacznie odważniejsi przy wyborze drewna. Są coraz bardziej świadomi tego, jak można używać słojów drewna… jako palety kolorów”. Podkreśla też trzy tematy pojawiające się w projektowaniu...
  • Marki, twórcy i biznes...
    Poznaj na miejscu najważniejsze marki i twórców, spotkaj się z partnerami biznesowymi i przygotuj swój biznes na przyszłość: w styczniu 2022 r. swoje drzwi otworzą targi imm cologne, pierwsze po pandemii tak duże wydarzenie na żywo w branży wyposażenia wnętrz. Czy...
  • Finał konkursu „Diament...
    16. edycja konkursu „Diament Meblarstwa”, organizowanego przez Wydawnictwo meble.pl, wydawcę miesięcznika „BIZNES.meble.pl” oraz Grupę Meble.pl S.A., dobiega końca. W tym roku kapituła miała za zadanie ocenić ponad 100 produktów: mebli, a także...
  • Co grozi branży meblarskiej?
    Pomimo tego produkcja sprzedana przemysłu meblarskiego w całym 2021 r. powinna być o minimum kilka procent r/r wyższa, a przemysł meblarski na tle innych sektorów przemysłowych w Polsce ma najwyższy wskaźnik wykorzystania mocy produkcyjnych. Wzrost sprzedaży (po III kwartale 18,9%...
  • Euler Hermes docenia polskich...
    „Diamenty Meblarstwa” to nie tylko docenienie poszczególnych firm, ale i osiągnięć całej branży meblowej. Wzrost sprzedaży, skuteczna ekspansja to nie jest tylko kwestia ostatniego roku-dwóch, nie tylko efekt skutek pandemicznego zwiększenia popytu na meble ze...

Inne artykuły

Aktualności
  • „Meblarski 1000”, czyli branża kontra pandemia
    Rok, w którym wybuchła pandemia, wbrew obawom, okazał się dla polskiego meblarstwa rokiem nadspodziewanie dobrym. Podstawowe wskaźniki rentowności osiągnęły najwyższe poziomy od trzech ostatnich lat. Szczegółowych informacji dostarcza „Meblarski 1000 –...
  • Co grozi branży meblarskiej?
    Pomimo tego produkcja sprzedana przemysłu meblarskiego w całym 2021 r. powinna być o minimum kilka procent r/r wyższa, a przemysł meblarski na tle innych sektorów przemysłowych w Polsce ma najwyższy wskaźnik wykorzystania mocy produkcyjnych. Wzrost sprzedaży (po III kwartale 18,9%...
  • Pod presją rosnących cen i konkurencji
    Rosnące ceny i wzrost konkurencji - to dwa największe wyzwania, przed którymi stoi przemysł drzewny w Polsce. Według Krajowego Rejestru Długów zadłużenie branży drzewnej wynosi obecnie 136,8 mln zł. Średnie zaległości jednej firmy z tego sektora to 54,3 tys. zł....
  • Bezpieczne finansowanie eksportu i importu
    Dane za pierwsze osiem miesięcy 2021 r. sugerują, że Brexit (i Covid!) bardziej zaszkodziły brytyjskim eksporterom do Polski niż polskim eksporterom do Wielkiej Brytanii, którzy na dodatek radzą sobie lepiej niż eksporterzy z Europy Zachodniej. Wyraźnie pokazuje to szansę dla...
  • E-commerce na przełomie 2021/2022
    Coroczną lawinę zakupów tradycyjnie uruchamia już Black Friday, a atmosferę podkręca przypadający na najbliższy poniedziałek - Cyber Monday. Tymczasem zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł, choć na szczęście rosną wolniej niż przed pandemią. Promocje w sieci to...
Nowości produktowe
  • LG - Lodówki InstaView
    Modele z najnowszej serii wyróżniają się eleganckim designem, ulepszonym systemem „InstaView™ Door-in-Door™” oraz sprawdzonymi rozwiązaniami LG, które zapewniają maksymalną świeżość żywności i wygodę użytkowania. Premiera na polskim rynku w 2021...
  • Candy - Chłodziarka do wina CW 154 EEL/N
    Urządzenie ma wbudowany moduł łączności wi-fi, dzięki czemu można sterować nią za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefon, czy tablet. Dedykowana aplikacja simply-Fi pozwala zdalnie zarządzać ustawieniami chłodziarki – wybierać konkretne programy z temperaturą...
  • HM Helvetia Meble - Sintra
    Bryły wyróżnia innowacyjne rozwiązanie technologiczne, dzięki któremu TV komoda i stolik wyposażone są w funkcję rozsuwania i można je dopasować do potrzeb i warunków mieszkaniowych klienta. TV komodę można przedłużyć z 200 cm do 240 cm, natomiast stolik kawowy w...
  • Philips - Philips OLED+986
    Zarówno w przypadku dźwięku telewizyjnego, jak i przy odtwarzaniu samej muzyki. Obudowa głównego głośnika jest zamontowana na podstawie pod telewizorem, zaś moduł odpowiadający za wysokie tony pozwala uwydatnić najmniejsze detale. Zaawansowany system dźwięku wraz z...
  • LEDIN - Czujniki Merrytek
    To opatentowana technologia, która służy do wykrywania ruchu i oddechu, dzięki czemu stanowi doskonałe rozwiązanie w każdym inteligentnym domu lub budynku usługowym. Poprawia komfort użytkowania oraz generuje oszczędność energii, co w obecnych czasach stanowi priorytet...

Artykuły podobne

  • IKEA otwiera punkty w 8 miastach
    Kolejne Studia Planowania IKEA pojawiają się na mapie Polski. W których miastach IKEA testuje nowy koncept?
  • Ranking internetowych sklepów meblowych
    Jakie sklepy internetowe z meblami są najczęściej odwiedzane? Kto sprzedaje najwięcej mebli w skali światowego e-commerce? Odpowiedzi należy szukać w raporcie B+R Studio.
  • Najnowsze wyniki finansowe IKEA
    IKEA Retail w Polsce opublikowała podsumowanie zawierające wyniki za rok finansowy 2021. Mimo wyzwań związanych z pandemią koncern odnotował wzrost sprzedaży. Jakiego rzędu jest to wzrost?
-
Wszystkie nowości w Twojej poczcie. Chcesz wiedzieć wszystko o aktualnych nowościach, promocjach - zapisz się do bezpłatnego newslettera.
Współpraca targowa:
Dołącz do nas!
Polub nas, a otrzymasz codzienną dawkę inspirujących aranżacji,
ciekawych artykułów i korzystnych promocji wprost na swoją tablicę!