Design

Kryzys widziany jako szansa

Marta Morawska-Omalecka, projektantka.

Kryzys widziany jako szansa

O tym, że pandemia gwałtownie przypomniała, jak krucha i umowna jest nasza rzeczywistość, mówi Marta Morawska-Omalecka.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Lata wzrostu gospodarczego w naszym kraju przyzwyczaiły nas do beztroski, dając wiele możliwości rozwoju oraz złudne, jak się okazało, poczucie bezpieczeństwa – przypomina Marta Morawska Omalecka.

Po czym stwierdza: Nagle świat zmalał do najbliższego otoczenia. Mam wielką nadzieję, że to bardzo ważne doświadczenie wpłynie na nasze wybory i będziemy chcieli żyć o wiele bardziej lokalnie i być bardziej samowystarczalni. Docenienie tego co mamy i skupienie się na mikroskali, to wyzwania czekające nie tylko na projektantów, ale na wszystkich. Skupiając się na lokalności i samowystarczalności będziemy bardziej czuli się odpowiedzialni za codzienne i niecodzienne wybory, mając na uwadze dobro wspólne, czyli najbliższą społeczność i środowisko. Pandemia znacznie ograniczyła nieskończone możliwości, jednocześnie dając szansę na spojrzenie na rzeczywistość zupełnie od nowa. Jestem przekonana, że w dłuższej perspektywie wszystkim wyjdzie to na zdrowie.

Marta Morawska-Omalecka na stałe współpracuje z marką Olta. Pracujemy obecnie nad kilkoma wdrożeniami, prowadzę również konsultacje dotyczące strategii marki dla kilku klientów – informuje Marta Morawska-Omalecka. – Jednocześnie rozwijamy z mężem autorską pracownię projektowo-stolarską

TEKST: Anna Szypulska