Branża

IKEA: największe na świecie wdrożenie WMS

Akwizycja Made4net to prawdopodobnie największe wdrożenie rozwiązania do zarządzania magazynem (WMS) na świecie.

IKEA: największe na świecie wdrożenie WMS

Grupa Ingka poinformowała o akwizycji firmy Made4net, lidera nowej generacji w realizacji zamówień detalicznych, argumentując decyzję bezprecedensowym popytem na technologię magazynowania.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Ingka Investments, inwestycyjne ramię Grupy Ingka (największego właściciela i operatora sklepów IKEA w 31 krajach), przejmuje Made4net, wiodącego dostawcę oprogramowania dla łańcucha dostaw z siedzibą w USA. Koncern robi to, by usprawnić realizację zamówień. Zwiększy to przepustowość potrzebną do udanej kompleksowej obsługi klienta, czyniąc ją prawdopodobnie największym wdrożeniem rozwiązania do zarządzania magazynem WMS (Warehouse Management System) na świecie.

WMS dopasowany do potrzeb IKEA

W ramach portfela inwestycji w rozwój biznesu i ogólnej transformacji handlu detalicznego, Grupa Ingka zintegruje system realizacji zamówień Made4net w celu poprawy obsługi wielokanałowej dla klientów i współpracowników w sklepach. Kilka tygodni temu Grupa Ingka ogłosiła, że w ciągu najbliższych trzech lat IKEA Retail przeznaczy ponad 2 mld euro na ekspansję i realizację zamówień w Stanach Zjednoczonych.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA z największą w historii inwestycją w USA

Wspierana przez 80 lat innowacji i przedsiębiorczości firma nieustannie poszukuje lepszych sposobów skalowania rozwiązań cyfrowych, chcąc być coraz bardziej dostępną, przystępną cenowo i zrównoważoną. Made4net zapewnia oparte na chmurze rozwiązania do realizacji łańcucha dostaw i zarządzania magazynem, które zwiększają szybkość i wydajność w całym łańcuchu wartości. Decyzję o akwizycji IKEA argumentuje wydłużeniem się czasu korzystania z Internetu i zmianami w zachowaniach konsumentów w ciągu ostatnich kilku lat, które doprowadziły do bezprecedensowego zapotrzebowania na rozwiązania magazynowe i realizacyjne w sektorze detalicznym.

Nieustannie staramy się ulepszać naszą działalność, aby lepiej spełniać potrzeby naszych klientów. W ramach tego wdrażamy różnorodne rozwiązania cyfrowe, które zapewnią szybkość i elastyczność wymaganą do obsługi nowej rzeczywistości omnichannel, w której działamy – podkreślił Wim Blaauw, Chief Digital Officer (CDO) w Grupie Ingka.

Jak zapewniał Tolgi Öncu, Head of Retail, Grupa Ingka: Nasza działalność wymaga obecnie lepszego systemu operacji realizacji zamówień z dokładniejszymi danymi, które lepiej wspierają obsługę zamówień dla naszych klientów. Naszym celem jest stać się liderem życia w domu, obsługując więcej osób w rzeczywistości omnichannel, gdziekolwiek i jakkolwiek klienci zdecydują się z nami spotkać.

Grupa Ingka zidentyfikowała rozwiązanie Made4net jako wysoce innowacyjne i skalowalne, aby pomóc firmie w realizacji długoterminowej wizji tworzenia lepszego codziennego życia dla wielu ludzi.

Wdrażając najnowocześniejsze rozwiązanie Made4net, wzmocnimy system realizacji zamówień we wszystkich sklepach IKEA. Oczekujemy, że będziemy dostarczać szybsze, dokładniejsze rozwiązania w zakresie realizacji zamówień i poprawimy wydajność łańcucha dostaw, spełniając zarówno potrzeby klientów IKEA, jak i współpracowników – przekonywał Duff Davidson, CEO Made4net.

ZOBACZ TAKŻE: Jak IKEA skraca czas realizacji zamówień online?

Ingka Investments nabyła 100% udziałów w Made4net, która będzie działać jako spółka zależna z siedzibą w New Jersey w USA i obsługiwać istniejącą bazę klientów. Rolę doradcy finansowego Ingka Investments B.V. w związku z transakcją pełnił Goldman Sachs Bank Europe SE.