Newsroom

IKEA z największą w historii inwestycją w USA

Największa w historii inwestycja IKEA na rynku amerykańskim.

IKEA z największą w historii inwestycją w USA

Grupa Ingka ogłosiła, że w ciągu najbliższych trzech lat IKEA Retail przeznaczy ponad 2 mld euro na ekspansję i realizację zamówień w Stanach Zjednoczonych.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Rozwój omnichannel w USA pochłonie 2,2 mld dolarów i będzie to największa inwestycja IKEA w ciągu prawie czterech dekad działalności na tym rynku. Firma opiera się na swojej wizji tworzenia lepszego życia codziennego dla wielu ludzi, otwierając nowe sklepy i lokalizacje, aby wyjść naprzeciw klientom. Wzmacniając swój fulfilment, aby zagwarantować lepsze opcje dostawy oraz zapewnić ofertę produktów, która odzwierciedla potrzeby związane z życiem w domu w różnych regionach w całym kraju.

Jak inwestycja IKEA wpłynie na zakupy w USA?

IKEA podkreśla, jak ważny jest dla niej rynek amerykański i przedstawia etapy wprowadzania zmian w ramach inwestycji.

Stany Zjednoczone są jednym z naszych najważniejszych rynków i widzimy tam nieskończone możliwości rozwoju i zbliżenia się do wielu Amerykanów dzięki przystępnym produktom i usługom. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej chcemy zwiększyć gęstość naszej obecności w USA, rozbudować nasze możliwości realizacji zamówień i sprawić, by nasza oferta jeszcze bardziej odpowiadała potrzebom i marzeniom lokalnych klientów – informuje Tolga Öncü, dyrektor IKEA Retail, Grupa Ingka.

Inwestycja IKEA przybliży koncern do amerykańskich klientów zarówno fizycznie, jak i cyfrowo – czyniąc zakupy łatwiejszymi i wygodniejszymi. W pierwszej fazie firma przewiduje otwarcie ośmiu nowych sklepów i dziewięciu punktów planowania i zamawiania, tworząc ponad 2 tys. miejsc pracy. Ponadto, IKEA w USA ogłosiła również nowe lokalizacje w San Francisco w Kalifornii i Arlington w Wirginii, które zostaną otwarte latem tego roku.

Wiemy, że klienci w USA mają silne pragnienie większej liczby sposobów robienia zakupów i doświadczania IKEA, a ten plan rozwoju pozwoli nam zaspokoić tę potrzebę. Jesteśmy zaangażowani w dalszy rozwój tego rynku wraz z tysiącami naszych współpracowników i milionami klientów, którzy szukają w IKEA inspiracji i rozwiązań w zakresie wyposażenia domu w przystępnej cenie. Naszym priorytetem jest stać się bardziej dostępnym, jednocześnie pozostając tak przystępnym, jak to tylko możliwe dla wielu osób, co jest szczególnie ważne biorąc pod uwagę rosnące koszty życia – wyjaśnia Javier Quiñones, CEO & Chief Sustainability Officer, IKEA US.

IKEA inwestuje w omnichannel

Impuls inwestycyjny w USA wiąże się z ciągłym skupieniem Grupy Ingka na rozwoju omnichannel i ekspansji na całym świecie.

  • W Hiszpanii firma inwestuje 150 mln euro w otwarcie wielu nowych lokalizacji w całym kraju do 2025 roku.
  • Znacząco rozwija się w Wielkiej Brytanii i Londynie, gdzie otworzy sklep miejski na Oxford Street – swój drugi w stolicy.
  • W Austrii, w ciągu zaledwie trzech lat, liczba sklepów i pracowni planowania zwiększyła się z 8 do 45, dzięki czemu szwedzki gigant jest tam bardziej dostępny niż kiedykolwiek wcześniej.

Najnowsza inwestycja IKEA w Stanach Zjednoczonych przyczyni się również do dalszej modernizacji istniejących sklepów, tak aby pełniły one podwójną rolę – oferowały inspiracje i wiedzę z zakresu wyposażenia wnętrz, a jednocześnie zwiększały swoje możliwości obsługi dostaw paczek bezpośrednio ze sklepu. Firma będzie nadal budować bardziej efektywne możliwości uzupełniania zapasów i realizacji zamówień, jednocześnie przekształcając dostawy na ostatniej mili, aby zapewnić szybsze, bardziej zrównoważone i bardziej przystępne cenowo dostawy.

ZOBACZ TAKŻE: Wyniki finansowe właściciela sklepów IKEA, Grupy Ingka

Grupa Ingka będzie również badać nowe możliwości w zakresie czystej energii, cyrkularności i przystępnych cenowo mieszkań w całych Stanach Zjednoczonych. W ramach realizacji celu, jakim jest osiągnięcie pozytywnego wpływu na klimat do 2030 roku, IKEA będzie wykorzystywać energię słoneczną i geotermalną w lokalizacjach, w których jest to możliwe, przejdzie na pojazdy elektryczne, aby wspierać realizację zamówień i dostaw, a także zmniejszy ilość odpadów.

O Grupie Ingka

Prowadząc działalność handlową na 31 rynkach, Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA i odpowiada za około 90% sprzedaży detalicznej IKEA. Jest strategicznym partnerem, który rozwija i wprowadza innowacje do działalności IKEA oraz pomaga w określeniu wspólnych strategii IKEA. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA na podstawie umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V. Skupia się na trzech obszarach działalności: IKEA Retail, Ingka Investments i Ingka Centres.