Webinary

Dylematy rodzin biznesowych podczas pandemii

240204046

Dylematy rodzin biznesowych podczas pandemii

Instytut Biznesu Rodzinnego przeniósł kluczowe wydarzenie dla firm rodzinnych do strefy online. Family Business Week, pod patronatem miesięcznika BIZNES meble.pl, potrwa od 18 do 22 maja.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Zmieniona formuła wydarzenia to 5 dni, które pozwolą systemowo spojrzeć na obszar przedsiębiorstwa, przywództwa, majątku, rodziny właścicielskiej oraz globalnego otoczenia firmy. Czy w Polsce dzięki COVID-19 narodzi się lokalny patriotyzm? Czy swój do swego po swoje, tak jak robią to Niemcy, ma szansę zaistnieć nad Wisłą? Jak utrzymać reputację rodziny biznesowej, która musiała zwalniać pracowników w małej miejscowości? Czy firma ma płynność finansową, aby przetrwać kryzys? To tylko kilka z dylematów, przed którymi stoją obecnie właściciele biznesów w Polsce.

Epidemia koronawirusa w Polsce i na świecie przewróciła biznesową rzeczywistość do góry nogami. Kryzys gospodarczy i wyzwania, które pojawiły się nagle zaskoczyły niejednego przedsiębiorcę. Przetrwają tylko najsilniejsi, ci którzy znajdą receptę na sukces w czasie epidemii.

Gdy z chwilą wybuchu obecnego kryzysu, nagle zabrakło w Polsce autorytetów, a w opinii publicznej wśród przedsiębiorców panuje głównie pesymizm, strach i niepewność najbliższych tygodni, Instytur Biznesu Rodzinnego postanowił poszukać globalnych rozwiązań i szerokiego, systemowego spojrzenia na obecny kryzys.Przezwyciężyć impas pomogli IBR koledzy z Niemiec, którzy stworzyli metodykę systemowego wsparcia biznesu. Wyodrębniono również pięć kluczowych obszarów, o które powinien zadbać każdy przedsiębiorca czujący odpowiedzialność za przyszłość firmy, takich jak: firma, przywództwo, majątek, rodzina i właściciel oraz globalne otoczenie.

W wydarzeniu weźmie udział m.in. głowa rodziny najbogatszej i największej familii biznesowej w Europie oraz eksperci i właściciele firm z całego świata oraz Polski.Family Business Week to 5 kluczowych obszarów, o które powinien zadbać każdy członek rodziny biznesowej czujący odpowiedzialność za trwałość firmy. Zdaniem inicjatorki kongresu, dr Adrianny Lewandowskiej, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego – tylko działając systemowo zwiększamy uważność na każdą integralną część systemu rodzinnej firmy! To właśnie te integralność, spójność i wierność wartościom, które ważne są dla systemów: rodziny, indywidualnego podejścia każdego z właścicieli, przywództwa w firmie, zarządzania firmą w kontekście decyzji rynkowych oraz majątku, stanowią o potencjale długowieczności.

Nie bez powodu obecnie wśród coraz częściej pojawiających się pytań pojawiają się takie dylematy, jak:

– Czy mam płynność finansową, aby przejść ten kryzys? Czy monitoruję ją wystarczająco szczegółowo? Jak opracować różne scenariusze przyszłości?

– Które koszty mogę zredukować, jednak tak, by nie naruszyć naszych wspólnych wartości i zachowywać się etycznie?

–  Czy rezygnować z wynajmu biur? Może lepiej przejść na pracę zdalną? Czy nowe biuro planować z 2-metrowymi odstępami? Nowe przestrzenie biurowe

– Czy obniżać ceny usług? Jak przebić się z produktem/usługą online, by nie zginąć jako „jedni z wielu”? Czy digitalizacja to jedyna droga?

– Którzy dostawcy będą mieli dłuższe problemy z dostarczaniem towaru do mojej firmy? Czy poszukać nowych, czy pomóc obecnym? Jak?

– Jak poradzić sobie z uczuciem samotności i opuszczenia? Sam podejmuję decyzję, sam jestem odpowiedzialny za pracowników, za ich rodziny, za rozwój i przetrwanie firmy.

– Jak dbam o komunikację z pracownikami i troszczę się o ich emocje? Jak uzyskać zrozumienie trudnych decyzji biznesowych wśród pracowników?

– Rola managera zewnętrznego w firmie rodzinnej w czasach COVID-19: jakie decyzje podejmować, jak komunikować się z właścicielami, gdy zarządzasz „nie swoim”?

– Czy kryzys jest dla nas jakąś szansą? Jeśli tak, czy możemy go wykorzystać: dezinwestycja, inwestycja?

– Jak głęboko (i czy w ogóle) naruszać majątek prywatny, by ratować biznes?

– Jak udowodnić wartość firmy przy sprzedaży, mimo że kasa pusta przez pandemię? Jak sprzedać, ale nie mieć poczucia, że zostałem wykorzystany?

– Czy pandemia to szansa dla sukcesora? Czy może on być mentorem nestora, gdy ten nie jest obyty „z nowymi technologiami”? Jak być usłyszanym i okazać rodzinie wsparcie w tej sytuacji?

– Jak ustalać priorytety? Co jest dla mnie ważniejsze? Silna rodzina, czy silna firma? Czy można to połączyć?

– Jak planować strategię rozwoju i inwestycje? Czy to teraz w ogóle możliwe? A może niezbędne?

– Jak możemy zaangażować się społecznie? Czy są akcje społeczne, które wpisują się w nasze wartości i w które chcielibyśmy/moglibyśmy się zaangażować? Czy może sami będziemy inicjatorami jakiś potrzebnych społecznie działań?

Podpowiedzi i wskazówek w tych tematach podczas 5 dni Family Business Week udzielą najlepsi eksperci z całego świata i właściciele skutecznych i renomowanych firm rodzinnych z Polski i zagranicy. Będą dzielić się z uczestnikami swoją wiedzą popartą wieloletnim doświadczeniem i wsparciem zarówno dla biznesu jak i rodziny!

Prelegentami, którzy przedstawią swoją receptę na sukces będą:

Roman Wieczorek – były vice prezes światowego zarządu Skanska. Zaprezentuje on odpowiedzi na dylematy samotnych liderów i uniwersalne zasady, które łączone z odpowiedzialnością doprowadzają do zmieniania biznesowej i rodzinnej rzeczywistości, prowadząc do lepszej przyszłości.

Przedstawiciel największej rodziny biznesowej w Europie – Antoine Mayaud z rodziny Mulliez (właścicieli m.in. sieci Auchan, Leroy Merlin, Decathlon) wyjawi sposoby i metody na godzenie oszczędności z wartościami firmy stworzonej z myślą o wielopokoleniowości.

Dr Adrianna Lewandowska, podejmująca się tematyki systemowego działania skutecznych rodzin biznesowych, podczas swojego wystąpienia wyjaśni, jak dzisiejsze dylematy, decyzje i doświadczenia, wpływają na wspólne jutro – jak prowadzić komunikację w rodzinie biznesowej, która wspólnie działa na rzecz sprostania aktualnym wyzwaniom.

Międzynarodowy ekspert i doradca przedsiębiorstw rodzinnych – Greg McCann – podejmie się tematu zarządzania firmą rodzinną w burzliwych czasach.

W wydarzeniu weźmie również udział pionier w branży doradztwa dla firm rodzinnych, David Bork, którego inspirującą książkę ,,The little red book of family business” uczestnicy mogą odebrać w ramach prezentu.

Pełen program wydarzenia dostępny jest tutaj www.familybusinessweek.pl.

Uczestnicy wydarzenia poza prelekcjami otrzymują możliwość podjęcia się indywidualnych konsultacji z wybranymi ekspertami i przedsiębiorcami. Korzystając z nowoczesnych technologii cyfrowych możliwe są e-spotkania, gdzie zainteresowani będą mogli zadawać pytania dotyczące najbardziej problematycznych obszarów zarządzania firmą rodzinną w obecnych czasach. IBR zaprasza również do kuluarów, dzięki którym będzie możliwa wymiana wspólnych doświadczeń i opinii z innymi uczestnikami wydarzenia. To wyjątkowa okazja do nawiązania ciekawych relacji biznesowych w świecie przedsiębiorczości rodzinnej i inspiracji w stawianiu czoła nowej rzeczywistości.

Czytelnicy portalu www.biznes.meble.pl, reprezentujący firmy rodzinne, na hasło „dylematy”, wpisane przy rejestracji w dowolnym pakiecie, otrzymają 20% zniżki na udział w wydarzeniu.