Branża

Szansa dla firm meblarskich z Polski

Krzysztof Kobus, członek Zarządu ds. Sprzedaży Eksportowej w Fabryce Mebli Gala Collezione.

Szansa dla firm meblarskich z Polski

Krzysztof Kobus, członek Zarządu ds. Sprzedaży Eksportowej w Fabryce Mebli Gala Collezione o współpracy z odbiorcami z USA.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Na rynku meblarskim w USA działamy od 4 lat. W planach mamy dalszy rozwój współpracy z odbiorcami z tego kraju. Nasze doświadczenia z rynku kanadyjskiego potwierdzają, że mamy potencjał do tego, by z powodzeniem odpowiedzieć na potrzeby wymagającego klienta z Ameryki Północnej.

Jedną z istotnych przewag konkurencyjnych Gala Collezione jest bowiem specjalizacja w produkcji tapicerowanych mebli modułowych, zarówno ze skóry naturalnej, jak i tkaniny. To daje możliwość szerokiej indywidualizacji oferty, której oczekuje klient poszukujący unikalnych i mocno spersonalizowanych rozwiązań do swojego domu.

W ostatnim czasie aktywnie uczestniczymy w spotkaniach organizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, dotyczących kwestii rozwoju handlu w USA. Planujemy także udział jako wystawca w targach High Point Fall Market w październiku 2019 r., gdzie wraz z innymi producentami chcemy zaprezentować nasze możliwości w ramach stoiska narodowego.

Na aktualnej liście USTR produktów oclonych ujęte są m.in. meble kuchenne, biurowe, z funkcją spania, wykonane z konkretnych materiałów oraz środki ochrony mebli drewnianych. Znajdują się także na niej niektóre komponenty meblowe, w tym tkaniny. Z tego powodu, w naszej opinii trwająca wojna celna między USA a Chinami może stać się realną szansą dla firm meblarskich z Polski.

Produkty europejskie stają się bowiem bardziej konkurencyjne na rynku USA, który może stać się ciekawą alternatywą dla dotychczas obsługiwanego segmentu odbiorców. Warto jednakże pamiętać o tym, że w tym przypadku mamy do czynienia z rynkiem charakteryzującym się innymi niż w Polsce czy UE wymaganiami jakościowymi i technologicznymi oraz upodobaniami w zakresie designu. By z sukcesem konkurować na tym rynku, konieczne jest posiadania m.in. odpowiednio rozbudowanego zaplecza technologicznego, mocnego kompetencyjnie działu rozwoju, sprawności logistycznej oraz doskonałej znajomości procedur celnych i związanego z tym obrotu dokumentacji.

Więcej w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 8/2019