Branża

Nowe możliwości dla producentów mebli

Magdalena Kopińska-Król, dyrektor handlowy w Fabryce Mebli Gala Collezione.

Nowe możliwości dla producentów mebli

Magdalena Kopińska-Król, dyrektor handlowy w Fabryce Mebli Gala Collezione, o ewolucji targów skierowanych do branży meblarskiej.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Formuła imprez targowych dedykowanych branży meblarskiej w ostatnich latach stopniowo ewoluuje. Przede wszystkim – kalendarz tego typu wydarzeń staje się coraz bardziej wypełniony. Otwiera to przed producentami mebli możliwości takiego doboru targów, które najbardziej odpowiadają im pod kątem realizacji założonych celów.

Obok targów dedykowanych przede wszystkim nawiązywaniu relacji B2B, pojawia się coraz więcej imprez typu B2C, zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i lokalnym. Podczas nich producenci mogą wyjść poza wymiar stricte transakcyjny i pracować nad budową wizerunku i rozpoznawalności wśród klientów detalicznych.

Kolejnym zauważalnym kierunkiem zmian jest próba skomunikowania poprzez targi branżowe producentów mebli z projektantami i architektami wnętrz. W efekcie organizowanych jest dodatkowo szereg różnych wydarzeń towarzyszących, od warsztatów narzędziowych po wystąpienia ekspertów, poświęcone designowi oraz trendom aranżacji wnętrz. Na pewno wzbogaca to program i przyciąga projektantów, którzy cieszą się w Polsce coraz większym zaufaniem klientów detalicznych.

Patrząc całościowo na ofertę targów w naszym kraju można więc zauważyć, że stają się one coraz bardziej areną styku interesów czterech grup: producentów mebli, kupców meblowych i dystrybutorów mebli, projektantów wnętrz oraz klientów detalicznych. Zapewne ten kierunek będzie umacniał się także w przyszłości.