Branża

Najważniejsi są ludzie, partnerstwo i lojalność

Tadeusz Wiśniewski, prezes Zarządu firmy Sevroll-System.

Najważniejsi są ludzie, partnerstwo i lojalność

Tadeusz Wiśniewski, prezes Zarządu Sevroll-System, o jubileuszu 20-lecia firmy, strategii na rynku polskim, targach „Interzum” oraz wartościach w biznesie.

W tym roku firma Sevroll-System obchodzi jubileusz 20-lecia istnienia. Proszę opowiedzieć, jak wyglądały początki działalności i rozwój firmy na przestrzeni tych 20 lat.

Rozwój firmy Sevroll-System był dynamiczny – to chyba najwłaściwsze określenie. Zmienialiśmy się wraz z wymaganiami i oczekiwaniami klientów oraz dostosowywaliśmy się do potrzeb rynku. Od początku staraliśmy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i kreować nowe trendy w branży. W ciągu tych 20 lat wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań w różnych obszarach działalności. Nasze dopracowane do perfekcji systemy jezdne objęte są dożywotnią gwarancją. Mamy najszerszy na rynku wybór systemów do drzwi przesuwnych, składanych i rozwieranych oraz profili wykończeniowych. Opracowaliśmy również najbardziej intuicyjny i najczęściej stosowany przez stolarzy program do projektowania drzwi – „Compositor”. Stworzyliśmy także unikalne na skalę europejską centrum szkoleniowe.

Ostatnie dwa lata to nie tylko intensywny rozwój produktowy, ale również organizacyjny. Uruchomiliśmy nowoczesne centrum logistyczno-magazynowe oraz platformę do zarządzania procesami biznesowymi. Wszystkie te zmiany służą wzmacnianiu relacji partnerskich z naszymi klientami.

Jak Państwo widzą, zmieniało się w naszej firmie wiele, jednak od początku niezmienne pozostały nasze ideały: naszych odbiorców traktujemy jak partnerów, ich biznes jest dla nas tak samo ważny jak nasz własny. Staramy się poznać ich jak najlepiej i do wszystkich spraw podchodzić indywidualnie. Zatrudniamy wysokiej klasy specjalistów, zaangażowanych w swoją pracę oraz rozwój firmy, potrafiących zbudować trwałe relacje z naszymi klientami. W naszych działaniach najważniejsi są ludzie, partnerstwo i lojalność.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Jak ocenia Pan aktualną pozycję firmy Sevroll-System w branży meblarskiej, zwłaszcza na tle konkurencji?

W ciągu tych dwóch dekad udało się nam zbudować pozycję niekwestionowanego lidera na rynku systemów drzwiowych w meblarstwie. Dotyczy to nie tylko ilości wprowadzanych na rynek okuć. Jesteśmy liderem również w zakresie szerokości asortymentu, ilości wprowadzanych innowacji, jakości oferowanych rozwiązań oraz świadczonych usług. Nasi partnerzy stawiają nas za wzór innym swoim dostawcom. To motywuje nas do dalszego rozwoju i wdrażania nowych produktów.

Jaki udział w ogólnej sprzedaży firmy ma obecnie rynek polski? Czy są regiony, w których Sevroll jest szczególnie mocny? Z czego to wynika?

Rynek polski jest dla nas bardzo ważny, aktualnie stanowi około 70% obrotu. Pozycja firmy Sevroll-System jest bardzo mocna i stabilna na terenie całej Polski. Zróżnicowanie nie wynika z naszego udziału w danym regionie a raczej z jego potencjału w branży meblarskiej. Trudno porównywać nominalną sprzedaż np. województw wielkopolskiego i świętokrzyskiego. Musimy też sobie zdawać sprawę, że Polska jest drugim co do wielkości producentem mebli w Europie. Duża część produkcji jest eksportowana. Potencjał województw pod tym względem jest również bardzo zróżnicowany.

Jakie kwestie są dla Państwa szczególnie istotne we współpracy z dystrybutorami w regionach?

Kluczowe we współpracy z dystrybutorami regionalnymi są dla nas partnerstwo i lojalność, oczywiście działające w obu kierunkach oraz wzajemne zaufanie. Mamy przejrzyste i czytelne warunki współpracy. Z naszymi dystrybutorami budujemy relacje partnerskie. Z uwagą wsłuchujemy się w ich potrzeby. Staramy się wspólnie z nimi tworzyć strategię rozwoju, wymieniać doświadczenia. Do każdego podchodzimy indywidualnie. Zależy nam na długotrwałej, obustronnie korzystnej współpracy. Dzięki takiemu podejściu udało nam się zbudować efektywną strukturę dystrybucji nie tyko w Polsce, ale również na świecie.

Trzy lata temu w swojej warszawskiej siedzibie otworzyli Państwo Centrum Kompetencji Sevroll-System, w którym organizowane są szkolenia dla stolarzy, przedstawicieli hurtowni oraz architektów i projektantów wnętrz. Jak wygląda takie szkolenie? Co zyskuje osoba, która bierze w nim udział?

W ramach CKS realizowane są przede wszystkim działania edukacyjne i promocyjne. Organizujemy je z naszymi partnerami – to oni współtworzą z nami programy szkoleniowe oraz ostatecznie zatwierdzają udział poszczególnych uczestników w szkoleniu. Nasze szkolenia teoretyczne i praktyczne przewidziane są dla wszystkich osób związanych z tworzeniem i projektowaniem mebli. Ich celem jest poszerzanie wiedzy na temat praktycznych zastosowań rozwiązań, które mamy w ofercie. Podczas szkoleń uczymy nie tylko tego, jak optymalizować proces wytwarzania mebli, ale również tego, jak skutecznie sprzedać meble zaprojektowane w oparciu o nasze rozwiązania. Szczególnie cieszy nas fakt, że dla wielu uczestników szkoleń nasze Centrum Kompetencji jest miejscem inspiracji i kreowania nowych pomysłów.

Powiedział Pan wcześniej, że rynek polski generuje obecnie ok. 70% Państwa obrotu. Z tego wynika, że udział eksportu w ogólnej sprzedaży firmy to ok. 30%. Które rynki zagraniczne są dla Sevroll-System szczególnie ważne i dlaczego?

Podejmujemy działania proeksportowe na wielu rynkach, zarówno w Europie, jak i na świecie. Nie wartościowałbym tych rynków. Stawiamy sobie różne cele w różnych perspektywach czasowych. Na ten moment na pierwszy plan wysuwają się rynki europejskie. Jednak działania podejmowane na terenie obu Ameryk, Azji czy Afryki też przynoszą wymierne korzyści.

A na jakich rynkach chcieliby Państwo w najbliższej przyszłości zaistnieć bądź znacząco zwiększyć sprzedaż? Czy któreś wydają się szczególnie perspektywiczne?

Naszym celem krótkoterminowym jest osiągnięcie pozycji lidera w zakresie systemów drzwiowych w Europie. Wydaje się, że rynki Europy Zachodniej i Południowej mogą spełnić nasze oczekiwania.

Od kilku lat Sevroll-System bierze udział w targach „Interzum” w Kolonii. Jakie znaczenie ma dla Państwa ta impreza? Jakie inne wydarzenia targowe są dla Państwa istotne i dlaczego?

Targi „Interzum” to ważna dla nas impreza w zakresie budowania relacji oraz umacniania naszej pozycji na rynkach eksportowych. Jeżeli chodzi o rynki zagraniczne, chętnie bierzemy też udział w lokalnych imprezach targowych. Pozwala nam to, szczególnie w początkowej fazie pracy nad danym rynkiem, lepiej zrozumieć jego potrzeby. W Polsce natomiast zdecydowanie stawiamy na rozwój Centrum Kompetencji Sevroll oraz wspieranie naszych partnerów w budowaniu relacji biznesowych na lokalnych rynkach. W tym roku tematem przewodnim naszych spotkań są obchody 20-lecia, które świętujemy na ponad 50 imprezach organizowanych w całej Polsce wraz z naszymi partnerami z udziałem stolarzy, architektów i innych klientów.

Z okazji jubileuszu 20-lecia przygotowali też Państwo specjalną kampanię reklamową i konkurs urodzinowy dla klientów. Proszę w skrócie opowiedzieć jakie są jego zasady. Czy każdy może wziąć w nim udział?

Na kampanię związaną z obchodami naszego 20-lecia składa się wiele elementów w obszarze działań reklamowych oraz PR. Kluczowe jednak, z naszego punktu widzenia, są działania skierowane bezpośrednio do osób i firm na co dzień pracujących na naszych systemach. To ich szczególnie chcielibyśmy w ramach obchodów naszego jubileuszu docenić.  Dlatego też przygotowaliśmy specjalny urodzinowy konkurs. Może wziąć w nim udział każda osoba, która w oparciu o nasze produkty wykona zabudowę, a jej zdjęcie wraz ze zgłoszeniem prześle do naszej firmy. Warto podkreślić, że przygotowaliśmy bardzo cenne nagrody: główna to samochód, a kolejne to wyjątkowa wycieczka, telewizor i 100 innych nagród.

Bardzo ważne są też dla nas, organizowane wraz z naszymi partnerami na terenie całej Polski imprezy urodzinowe. Każdy klient może się na nich spotkać z naszymi przedstawicielami oraz twarzą naszej kampanii Dominikiem Strzelcem, wymienić doświadczenia oraz wygrać cenne nagrody w różnych konkursach. W sumie zorganizujemy ponad 50 takich imprez w tym roku.

Jak Pan wspomniał, twarzą tej kampanii został Dominik Strzelec, znany telewidzom z popularnego programu „Usterka”. Dlaczego wybrali Państwo właśnie jego?

Dlatego, że jest to człowiek kojarzony z naszą branżą oraz wymagający wobec wykonawców i rozwiązań, na których pracuje. Chcieliśmy poddać się ocenie właśnie kogoś takiego. Po 20 latach nie boimy się ocen. A z dobrej opinii, którą wystawia nam tak wymagająca osoba jak Dominik, jesteśmy dumni.

Jakie są Państwa plany na kolejne 20 lat?

Ambitne i rozległe: dotyczą rozwoju produktów, obszarów działania, metod i organizacji pracy. Planujemy rozwijać naszą podstawową grupę produktów oraz we współpracy z naszymi partnerami wprowadzać do oferty nowe innowacyjne rozwiązania. Stawiamy też na dalszy rozwój rynków eksportowych. Plany na kolejne 20 lat to również rozwój infrastruktury i kompetencji poprzez inwestycje w CKS, a także w uruchomioną w tym roku platformę do zarządzania procesami biznesowymi oraz narzędzia informatyczne wspierające proces tworzenia mebli.

Jakie wartości są dla Pana najważniejsze w działalności biznesowej i codziennym kierowaniu firmą?

Lojalność, partnerstwo, zaufanie i człowiek na pierwszym miejscu. Dotyczy to wszystkich relacji biznesowych i relacji z pracownikami. Ponieważ zarówno mnie, jak i właścicielom firmy zależy na zbudowaniu organizacji trwałej, działającej nie przez kolejne 20 lat a wielopokoleniowej, musimy budować na solidnych fundamentach. Firma opierająca się na takich wartościach, jak lojalność, partnerstwo i zaufanie ma takie fundamenty. Hołdując tym wartościom budujemy trwałe relacje zarówno z klientami, jak i z pracownikami. Dzięki temu odnosimy sukcesy. Pracujemy z najlepszymi klientami i zaangażowanym, zmotywowanym zespołem pracowników.

Dziękuję za rozmowę.

ROZMAWIAŁA: Anna Żamojda.

Wywiad został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 11/2017