Branża

Każdy wymaga innych rozwiązań

Zdzisław Krzeczowski, prezes Newmor Polska.

Każdy wymaga innych rozwiązań

Zdzisław Krzeczowski, prezes Newmor Polska, o unikatowych wnętrzach komercyjnych, inwestycjach w design i ekologii.

Wypoczywając w jakich miejscach i korzystając z jakich obiektów będziemy obcować z produktami Newmor Polska?

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Newmor Polska, jako firma działająca na rynku obiektów komercyjnych w Polsce, od 19 lat dostarcza tapety i wykładziny zarówno do tych największych, jak i do mniejszych obiektów w całej Polsce. Za nami tysiące zrealizowanych inwestycji w każdym zakątku kraju. Jeśli wybierają Państwo nocleg w hotelu, pensjonacie lub apartamencie, który wyróżnia się oryginalnym i wyjątkowym designem to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, iż jest to właśnie obiekt, do którego dostarczaliśmy tapety, wykładziny lub panele winylowe. Jesteśmy również partnerem sieci Accor/Orbis. Nasze produkty można łatwo odnaleźć w hotelach tej sieci: Mercurach, Novotelach i Ibisach w całej Polsce. Chociaż obiekty noclegowe to nasz główny klient, mamy również coraz więcej ciekawych realizacji w biurach, prywatnych klinikach czy sklepach sieciowych.

Jak się zmieniają polskie biura i hotele?

W ostatnich latach możemy zauważyć niesamowity boom na unikatowe dizajnerskie wnętrza, zarówno prywatne, jak i komercyjne. Bardzo mocny trend indywidualizacji wpłynął również na dopasowanie naszej oferty do potrzeb inwestorów. Jako jedyna firma w Polsce wykonujemy nadruki indywidualne na wszystkich dostępnych w naszej ofercie materiałach wykończeniowych – zarówno na tapetach obiektowych, jak i wykładzinach elastycznych, PCV czy dywanowych w dowolnej jakości. Dzięki partnerstwom z amerykańskimi i europejskimi fabrykami gwarantujemy nie tylko doskonałej jakości nadruki, ale i sam bazowy produkt. Jesteśmy dumni z projektów, które mamy przyjemność realizować z architektami i inwestorami. Moim zdaniem polskie projekty są jednymi z najlepszych na świecie. Świadczą o tym również liczne nagrody dla naszych architektów.

Wiele mówi się o znaczeniu domowej atmosfery w biurze. Jakie rozwiązania proponują Państwo do udomowienia przestrzeni publicznej?

Rynek obiektowy na przestrzeni ostatnich lat zdecydowaniem się zmienił. Przestrzenie komercyjne nabrały zdecydowanie bardziej „ludzkiego” wymiaru. Od dłuższego czasu mówi się już o tym, iż jednym z kluczowych czynników decydujących o przyciągnięciu najlepszych pracowników jest zarówno lokalizacja biura, ale i jego wystrój. Pracownicy cenią sobie komfortowe wnętrza biurowe. To tu spędzają bowiem większą część dnia. Aby sprostać wymaganiom, zarówno małe firmy, jak i duże korporacje inwestują w ekologiczne produkty, oryginalny design i indywidualny wystrój, który będzie dopasowany do charakteru firmy podkreślając jej prestiż czy też specjalizację.

W jakim kierunku rozwija się sektor obiektów medycznych?

Sektor medyczny ulega coraz większej komercjalizacji. My, jako Newmor, mamy przyjemność współpracować z wieloma prywatnymi klinikami, dla których nadrzędną wartością jest wygoda pacjenta oraz jego zdrowie. Coraz częściej za bardzo ważny czynnik uznaje się atmosferę panującą w placówkach ochrony zdrowia. Powinny być to miejsca dające pacjentom poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Szczególne warunki, w jakich pracuje personale oraz troska o zdrowie pacjentów wymagają zastosowania w pomieszczeniach pokrycia ścian i podłóg materiałami najwyższej jakości. Dlatego też posiadając w swojej ofercie produkty doskonałe wzorniczo odznaczające się również najwyższym bezpieczeństwem i proekologicznością możemy spełnić najwyższe standardy i założenia projektowe dostarczając tapety i wykładziny do szpitali, klinik, centrów rehabilitacji i sportu, jak również do obiektów wellness i SPA.

Na liście odbiorców Newmor Polska są m.in. centra kultury i rozrywki. Jakich wymagają rozwiązań? Jakie jakości do tych obiektów wnoszą tapety i wykładziny?

Ma być wygodnie, bezpiecznie, użytecznie i niepowtarzalnie. Rynek obiektów rozrywkowych bardzo mocno się rozwija. Obiekty, aby zachować rentowność muszą zadbać nie tylko o ofertę komercyjną, ale i atrakcyjny wygląd budynku i pomieszczeń. Ponownie z ciekawymi rozwiązaniami przychodzimy my, pomagając w znalezieniu najlepiej dopasowanych do charakteru działalności materiałów wykończeniowych, które zagwarantują wyróżniający obiekt design, ale i trwałość ze względu na duże natężenie ruchu.

Jakie są obecnie trendy wzornicze? Którą stylistykę wykładzin i tapet klienci uważają za najbardziej atrakcyjną?

Nie ma jednego sprawdzonego uniwersalnego przepisu na wnętrze. Każdy obiekt, każde pomieszczenie jest inne i wymaga innych rozwiązań. „Wyróżnij się albo zgiń” – to hasło, które w obecnych czasach nabrało jeszcze większego znaczenia. Dlatego dbamy, aby nasza oferta była stale aktualna i dopasowana do potrzeb naszych klientów.

Czy często zdarzają się zamówienia indywidualne? Czy chętnie wybierany jest Digital Printing?

Digital printing, czyli indywidualne nadruki na tapetach i wykładzinach obiektowych to trend, który jest coraz mocniej widoczny. Niestandardowe i innowacyjne pomysły stanowią dla nas wyzwanie, które chętnie podejmujemy. Nasz dział techniczny i projektowy jest zaangażowany w każdy projekt od początku aż do końca realizacji, aby nadruki na wykładzinach i tapetach były dopracowane, a same materiały wykończeniowe służyły przez wiele lat. 

Na ile klienci cenią aspekt ekologiczny?

Dbałość o środowisko naturalne jest bardzo ważnym aspektem, do którego klienci przykładają ogromną wagę. Wspólnie powinniśmy dbać o naszą planetę. Dlatego wszystkie produkty w naszej ofercie są wytwarzane w procesie technologicznym zapewniającym minimalizację ilości odpadów poprodukcyjnych i zmniejszającym negatywny wpływ na środowisko. Okleiny spełniają rygorystyczne normy unijne potwierdzone certyfikatami. Wszystkie produkty mogą być poddawane procesowi recyklingu. Produkty spełniają wszystkie niezbędne parametry techniczne takie, jak podwyższona odporność na ogień, trwałość kolorów, odporność na zadrapania, wymagania dotyczące jakości powietrza wewnątrz pomieszczeń. Dodam również, iż jako jedyny dystrybutor w Polsce mamy w ofercie amerykańskie tapety z certyfikatem Clean Vinyl potwierdzającym najwyższą jakość i proekologiczność produktu. 

Jak dbają Państwo o miano zaufanego dostawcy?

Współpraca z klientami i partnerami jest definiowana przez nasze wartości. Każdego klienta traktujemy priorytetowo. Indywidualnie podchodzimy do każdego projektu dobierając najlepsze materiały wykończeniowe. Podejmujemy odpowiedzialne decyzje gwarantujące wybór sprawdzonych produktów wykończeniowych. Sprawna i szybka obsługa zapewniająca realizacje w wyznaczonym terminie jest dla nas priorytetem. Podstawą naszej działalności od zawsze była wiarygodność. Dzięki temu jesteśmy liderem wśród dostawców zapewniając pełne wsparcie dla klientów poszukujących rozwiązań wnętrzarskich w zakresie wykończenia ścian i podłóg oraz realizując najbardziej wymagające projekty.

Z jak dużą ilością dostawców Newmor Polska współpracuje? Na jakiej zasadzie ich wybierają?

Newmor Polska, dzięki wieloletniej współpracy z najlepszymi europejskimi i amerykańskimi producentami oraz dostawcami jest w stanie zagwarantować produkty o najwyższej jakości. Świadomie wybieramy fabryki, z którymi pracujemy przy realizacji projektów, aby zapewnić perfekcyjne wykonanie, dostawę i montaż na czas oraz finalnie satysfakcję z pięknego wnętrza.

Newmor Polska angażuje się w akcje charytatywne i społeczne. Dlaczego?

Dla Newmor Polska pomoc innym to nie tylko obowiązek, ale i radość ze spełniania marzeń. Od wielu lat pomagamy ludziom, którzy mają odwagę podejmować odważne inicjatywy wykazując się przy tym innowacyjnością, kreatywnością i determinacją w dążeniu do celu. Dzięki temu, razem tworzymy lepszą przyszłość. Mogliśmy pomóc w wykończeniu takich obiektów, jak Centrum Psychoonkologii Unicorn, które wspiera osoby chore na nowotwory czy Ośrodek Preadopcyjny Medicover. Od wielu lat również wspieramy TPD w szczególności Towarzystwo Prokocimek przy szpitalu dziecięcym w Krakowie. Pomoc innym daje nam wiele satysfakcji.  

Dziękuję za rozmowę.

ROZMAWIAŁA: Diana Nachiło

Wywiad opublikowany został w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 9/2019