Rankingi

Ranking mebli według wyszukiwarki Google

jakich mebli szukają Polacy w sieci, meble przez Internet

Ranking mebli według wyszukiwarki Google

Google postanowił sporządzić ranking mebli, czyli sprawdzić, jakie meble i elementy urządzenia wnętrz były najczęściej wyszukiwane przez Polaków w czasie pandemii.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

W ostatnim czasie mieszkania i domy często musiały być jednocześnie biurami, szkołami oraz miejscami wypoczynku. Dla wielu oznaczało to nową aranżację przestrzeni zarówno mieszkalnej, jak i balkonów, zakup nowych niezbędnych mebli lub konieczność remontu. Wiele osób inspiracji szukało w sieci i to właśnie ich aktywność pozwoliła stworzyć ranking mebli wyszukiwanych w sieci.

Jak na przestrzeni ostatniego roku kształtowały się trendy meblarskie oraz wnętrzarskie? 

Prym wśród najszybciej rosnących wyszukiwanych haseł wiodły krzesła do biurka, w tym fotele gamingowe, ze wzrostem wyszukiwań o… ponad 500%!

ZOBACZ TAKŻE: „Meblarski 1000” – ranking największych

Pandemia i konieczność pozostania w domach zwiększyły czas spędzany w mieszkaniach. Wiele osób postanowiło dostosować swoją przestrzeń do nowych funkcji – domowego biura do pracy zdalnej, miejsca do nauki online dla dzieci czy oazy spokoju na balkonie.

Jakich mebli Polacy szukają w sieci?

Wyszukiwania w kategorii Dom i Ogród w wyszukiwarce Google od marca 2020 do lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami wzrosły o 39% (wewnętrzne dane Google, Marzec  2019 – Luty 2021, Polska). Chociaż największa liczba zapytań dotyczyła urządzeń domowych lub wyposażenia kuchni i jadalni, najszybszy wzrost odnotowały zapytania związane z meblami do sypialni (wzrost o 51% r/r) oraz meblami do salonu (wzrost o 50% r/r). Stosunkowo nową, lecz dynamicznie rosnącą podkategorią wyszukiwań okazało się biuro domowe (wzrost o 94% rok do roku) (porównanie rok do roku, marzec 2019 – luty 2021, Polska.)

Ranking mebli do salonu: fotele, kanapa z funkcją spania i stolik kawowy

Okazuje się, że jednym z kluczowych mebli w salonach Polaków w ostatnim czasie była kanapa, ale koniecznie z funkcją spania (wzrost wyszukiwań hasła kanapa z funkcją spania o 83% rok do roku). Dużą popularnością cieszyły się także wygodne fotele do salonu (wzrost o 57% r/r). W tej kategorii Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google szczególnie fotel uszak z podnóżkiem lub fotel rozkładany do spania. Te hasła wzrosły odpowiednio o 86% i 53% r/r. Niezbędnym wyposażeniem salonu w czasie pandemii okazał się także stolik kawowy, który zanotował w tym okresie wzrost o 21%.

ZOBACZ TAKŻE: Co najczęściej kupują Polacy?

Użytkownicy wyszukiwarki Google w tym roku wyszukiwali konkretne cechy stolików kawowych. Hasła takie jak okrągły stolik kawowy, stolik kawowy loft, stolik z plastra drewna lub stolik kawowy czarny zanotowały największe wzrosty popularności ‒ komentuje Antoni Andruszkiewicz, Industry Manager w Google. – Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w Google jest renesans foteli w stylu tych, które stały w domach naszych babć. Wskazuje na to znacznie częstsze wyszukiwanie takich haseł jak fotel uszak z podnóżkiem czy fotel wiklinowy bujany.

Ranking mebli do sypialni: łóżko kontynentalne i toaletka z lustrem

Centrum sypialni stanowi łóżko. Jakie jest ten wymarzony mebel Polaków? W tym przypadku także wygrywa wygoda. Od marca 2020 do końca lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami najszybciej na popularności w Google rosło hasło łóżko kontynentalne – aż o 109%. Użytkownicy często wyszukiwali także łóżko tapicerowane (wzrost o 68%). Jak się okazuje, dużą popularnością cieszyły się toaletki z lustrem, których wyszukiwanie wzrosło o 99% rok do roku. Wyposażenie sypialni uzupełnia szafa, najlepiej szafa z drzwiami przesuwnymi i z lustrem (wzrost o 34% r/r) oraz komoda z szufladami (wzrost o 51% r/r).

Ranking mebli kuchennych: wyspa kuchenna oraz welurowe krzesła

Kuchennym hitem pandemii są wyspy kuchenne, których popularność w wyszukiwarce Google wzrosła o 101% rok do roku. Polacy, zapewne robiąc remonty, interesowali się także kuchniami modułowymi (wzrost o 89% r/r). Wśród wyszukiwanych krzeseł do kuchni (wzrost o 75% r/r) prym wiodły krzesła tapicerowane welurowe, których popularność rok do roku zwiększyła się aż o 221%. Zaraz za nimi uplasowały się krzesła do jadalni tapicerowane (wzrost o 88% r/r) oraz czarne krzesła do jadalni (wzrost o 70% r/r). Warto zauważyć, że użytkownicy Google potrzebowali także hokerów do kuchni. To hasło wzrosło o 45% r/r.

Biuro domowe: fotele gamingowe i biurka loftowe

Kategorią wyszukiwań w Google, która znacznie urosła jest biuro domowe. Polacy często musieli doposażać swoje mieszkania, żeby pracować zdalnie w wygodnych warunkach. Dlatego wśród najczęściej wyszukiwanych haseł ostatnich 12 miesięcy nie mogło zabraknąć biurka oraz krzesła do biurka. Te hasła odnotowały wzrost odpowiednio o 199% i 555% rok do roku.

Ze względu na ograniczoną przestrzeń w mieszkaniach, użytkownicy wielokrotnie wyszukiwali w Google hasła biurko loftowe, którego popularność wzrosła rok do roku aż o 527%. Wśród częstych wyszukiwań znalazła się także komoda pod biurko (wzrost o 256% r/r). Kategoria krzeseł biurowych zdominowana została przez fotele gamingowe materiałowe – wzrost popularności o 366% rok do roku. Również takie hasła jak fotele gamingowe do 300 zł lub krzesło gamingowe były wpisywane dość często. Nieznacznie mniej popularne były fotele obrotowe do biurka oraz krzesła obrotowe do biurka. Te odnotowały wzrost o 319% oraz o 266% r/r.

ZOBACZ TAKŻE: E-commerce a handel tradycyjny

W związku z wykonywaniem obowiązków zdalnie, a także nauką online, wielu Polaków musiało zorganizować miejsce do codziennej pracy przy komputerze. Stąd tak duża popularności haseł biurko oraz krzesło do biurka. Co ciekawe, oprócz wyszukiwań związanych z konkretnym stylem, np. biurko loftowe, stawiali głównie na funkcjonalność, np. rozkładane biurko czy biurko z szufladami. W przypadku krzeseł do biurka, hitem okazały się fotele gamingowe, szczególnie te budżetowe ‒ komentuje trendy Jacek Bisiński, Senior Analytical Consultant w Google.