Rankingi

Co najczęściej kupują Polacy?

397250752

Co najczęściej kupują Polacy?

Jakie są najczęściej wybierane produkty wyposażenia wnętrz? Platforma Homebook przygotowała zestawienie wnętrzarskich wyborów Polaków.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Wydatki na produkty aranżacyjne w domach i mieszkaniach wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy, o ponad 20% względem ubiegłego roku. Wpłynął na to przede wszystkim czas spędzany w domach podczas pandemii. Jakie elementy wyposażenia wnętrz użytkownicy wybierali najczęściej w mijającym roku? Wnętrzarskie decyzje konsumentów podsumowała platforma Homebook.pl.

Mijający rok upłynął pod hasłem domu – odmieniany przez wszystkie przypadki, stał się przestrzenią biura, szkoły, ulubionej restauracji i siłowni. Wszystko za sprawą sytuacji epidemiologicznej, która nie pozostała bez wpływu na decyzje zakupowe i zmiany aranżacyjne, które konsumenci wprowadzali w swoich czterech kątach. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę Homebook.pl w kwietniu 2020 r. ąż 58% użytkowników platformy w czasie lockdownu przeprowadzała w domach gruntowne porządki, a 25% z nich – niewielkie prace remontowe.

Największe hity: lampy, narożniki, łóżka

Jak pokazują dane platformy Homebook, która prezentuje ofertę większości sklepów i marek wnętrzarskich w Polsce – użytkownicy najczęściej poszukiwali produktów z kategorii oświetlenia, w tym – lamp (2,2 mln klików). Tuż za nimi znalazły się narożniki (2 mln klików), łóżka (1,9 mln klików). Dalsze pozycje tej listy przypadły fotelom i krzesłom oraz sofom i kanapom.

Okazuje się, że osoby urządzające wnętrza w 2020 chętniej niż w 2019 kupowały przez Internet również meble ogrodowe, rzadziej dekoracje (wśród których najchętniej poszukiwane były dekoracje ścienne).

Jak urządzić salon z kuchnią?

Krokiem poprzedzającym zakupy dodatków do domu najczęściej jest przeglądanie inspiracji dostępnych w internecie. Obecna ścieżka zakupowa rozpoczyna się od poszukiwań zdjęć prezentujących konkretne style oraz rozwiązania aranżacyjne i dopiero na ich podstawie zapada decyzja o zakupie wybranych produktów. Według danych platformy gromadzącej ponad 700 tysięcy zdjęć aranżacyjnych wynika, że użytkownicy w 2020 roku najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na urządzenie kuchni (blisko 900 000 odsłon).

Na drugim miejscu najczęściej poszukiwanych inspiracji znalazł się salon. W tej kategorii największą popularnością cieszyły się inspiracje prezentujące wnętrza w stylu nowoczesnym oraz połączenie salonu z aneksem kuchennym. W trzeciej kolejności użytkownicy Homebook.pl byli zainteresowani pomysłami na aranżację swoich łazienek. Wysoką popularnością wśród społeczności portalu cieszą się również inspiracje i porady na temat budowy domów modułowych oraz o tych o niewielkim metrażu.

Popularne marketplace’y

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. Dodatkową zaletą platform tego typu jest gromadzenie oferty kilkuset sklepów w jednym miejscu, co w przypadku produktów wyposażenia wnętrz, dla wielu konsumentów pozostaje kluczowe. Potwierdzają to statystyki platformy Homebook.pl, według których największa aktywność konsumentów przypada na okres sezonowych wyprzedaży. Średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej w sklepach partnerów Homebook.pl wyniosła w mijającym roku 550 zł – w odniesieniu do poprzedniego to ponad 20% wzrost. Konsekwentnie rozszerza się również grupa użytkowników zainteresowanych zakupami online:

Rok 2020 należał w tej materii do seniorów, którzy zmuszeni sytuacją epidemiologiczną do pozostania w domach, poszukiwali wybranych produktów w sieci. Z badań konsumenckich przeprowadzanych systematycznie przez naszą platformę w 2020 roku wynika, że grupa użytkowników deklarujących robienie zakupów w sklepach online wzrosła o blisko 30%, motywując to wyborem wygodniejszej i bezpieczniejszej w dobie pandemii alternatywy dla sklepów stacjonarnych  – podsumowuje Ewelina Saja z platformy Homebook.pl.

Jak szacują eksperci Homebook.pl, według prognoz na rok 2021 możemy spodziewać się kontynuacji wzrostów sprzedaży online w kategorii dom i wnętrze. W całym 2020 roku platforma Homebook wygenerowała dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości 101 mln zł, a liczba użytkowników portalu wzrosła o 60% względem ubiegłego roku.

Wszystko wskazuje na to, że rok 2021 przyniesie dalszy rozwój handlu internetowego w branży home. Według najnowszego raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020″ już 73% Polaków decyduje się na korzystanie z oferty sklepów online, w sieci, konsekwentnie ubywa za to sceptyków niechętnych tego rodzaju zakupom.