Produkty

Z najwyższej półki

Oryginalne, „lustrzane” nogi stołu „Manhattan” (prod. Tonin Casa, dystr. Inter – Comodo) wykończone są polerowaną stalą nierdzewną.

Z najwyższej półki

Meble luksusowe to towar specyficzny. Wymaga szerokiej wiedzy o produkcie i zastosowanych materiałach, odpowiedniej oprawy w salonie sprzedaży oraz najwyższego poziomu obsługi klienta – przed, w trakcie i po zakupie.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Joanna Biegalska z firmy InterStyle Home zauważa, że określenie „meble luksusowe” można rozumieć wieloznacznie – w aspekcie jakości, wzornictwa czy wygody użytkowania. Za meblami luksusowymi stoi jakość materiałów użytych do produkcji, prestiż marki, a także dobrze przemyślany projekt – aby mebel był nie tylko estetyczny, ale też funkcjonalny czy komfortowy. Atutami mebli ekskluzywnych są też zwykle: szeroka gama wykończeń, zróżnicowanie rozmiarowe i modułowość, co pozwala na personalizowanie produktu – opisuje.

W opinii Jana Cegiełki, dyrektora kreatywnego Dobroteki, meble luksusowe to przede wszystkim takie, które sprawiają przyjemność z użytkowania. Muszą być komfortowe, wykonane z bardzo wysokiej jakości materiałów i ze szczególną starannością. Często są ponadstandardowych gabarytów i przeznaczone są do dużych wnętrz, rozległych przestrzeni – wylicza.

ZOBACZ TAKŻE: Seryjni koneserzy – żyją by kupować

Zdaniem Michaliny Brzuszkiewicz z firmy Inter – Comodo najbardziej wartościowe są meble unikatowe, wytwarzane ręcznie. Obecnie na rynku jest wielu producentów produkujących masowo, powielających jeden wzór. W naszej ofercie znajdują się meble, w których zarówno układ forniru, jak również proporcje mebla i dobór materiałów są starannie przemyślane i wykonane. Dzięki temu często są one niepowtarzalne, wręcz bezcenne – podkreśla.

Dobra luksusowe charakteryzuje ponadprzeciętność i ekskluzywność, którą osiągamy przez zastosowanie materiałów najwyższej jakości, takich jak naturalne drewno, kamień, kryształ, bursztyn, szlachetne metale oraz tkaniny i skóry z najlepszych włoskich tkalni i garbarni. Wiele mebli z naszej oferty zostało zaprojektowanych przez światowej sławy architektów, takich jak: Lorenzo Bellini, Tiziano Bistaffa, Peggy Norris, Karim Rashid i wielu innych – dodaje.

Co to są meble luksusowe?

Także inni nasi rozmówcy przyznają, że za meblami uznawanymi za luksusowe stoi często nazwisko cenionego designera. Nazwisko znanego projektanta podnosi wartość produktu – stwierdza Marta Gajda z Akademii Architektury. – Równie ważnymi aspektami są: nowatorski design, wysokiej jakości materiały i precyzyjne wykończenie. Wszystkie te czynniki są niezbędne, aby można było określić mebel jako luksusowy. Klienci oczekują produktów bazujących na naturalnym surowcu, ale nie może to być mebel zbyt prosty, pospolity i klasyczny. Musi to być produkt, który przykuwa uwagę, intryguje i ciekawi. Produkty luksusowe adresowane są do wąskich grup społecznych, ceniących design i znających marki.

ZOBACZ TAKŻE: Gdzie zaczyna się i kończy luksus?

Meble luksusowe to produkty wysokiej jakości, zaprojektowane przez znanych designerów i wykonane przez prestiżową markę. Mogą to być zarówno meble nowoczesne, jak i klasyczne – uważa natomiast Aleksander Czarny, prezes krakowskiej firmy Arka.

„Scorpio” (prod. Cattelan, dystr. Dobroteka) to stół na lakierowanej, metalowej podstawie. Jego blat może być szklany o ściętych krawędziach lub drewniany – wykonany w orzechu lub dębie.
„Scorpio” (prod. Cattelan, dystr. Dobroteka) to stół na lakierowanej, metalowej podstawie. Jego blat może być szklany o ściętych krawędziach lub drewniany – wykonany w orzechu lub dębie.
„Auto-Reverse” (proj. Giuseppe Vigano) to luksusowe meble z oferty włoskiej marki Arketipo, którą na polskim rynku reprezentuje m.in. firma InterStyle Home.
„Auto-Reverse” (proj. Giuseppe Vigano) to luksusowe meble z oferty włoskiej marki Arketipo, którą na polskim rynku reprezentuje m.in. firma InterStyle Home. Cechą charakterystyczną modelu jest zestawienie dwóch zupełnie różnych materiałów obiciowych na poduszkach i połączenie ich suwakiem.

Z jego obserwacji wynika, że meble luksusowe mają swoich klientów, którzy nie do końca chcą się obnosić ze swoimi dużymi wydatkami: To ludzie, którzy zawodowo są menedżerami, prowadzą firmy, zajmują się PR-em i marketingiem, tworzą interesujące wartości w różnych branżach. Najczęściej są to osoby, które wcześniej zetknęły się z produktami w standardzie premium i postrzegają je jako ponadczasowe i trwałe.

Meble luksusowe warte uwagi

W Dobrotece posiadamy szeroką prezentację marek, które uważane są za luksusowe. Są to m.in.: Kler, Cattelan, Porada, Ulivi, Arketipo, Vibia, Artemide, Poltrona Frau, IPE Cavalli – wylicza Jan Cegiełka. – W ich ofercie znajdują się produkty wysokiej jakości, atrakcyjne wzorniczo, wykonane w wyrafinowanych technologiach, dlatego często ich cena również sięga ponadstandardowych poziomów.

Ekspozycja marki Tom Dixon w salonie na Howard Street w Nowym Jorku. Na pierwszym planie – fotel z podnóżkiem „Wing”. Dystrybutorem marki Tom Dixon na rynku polskim jest m.in. Metaforma.
Tom Dixon to brytyjska marka założona w 2002 r. przez projektanta Toma Dixona, niezwykle utalentowanego samouka. W jej ofercie znajdują się meble, lampy i akcesoria. Ich znakiem rozpoznawczym jest industrialna stylistyka, a projekty inspirowane są kulturą brytyjską. Na zdjęciu – ekspozycja marki Tom Dixon w salonie na Howard Street w Nowym Jorku. Na pierwszym planie – fotel z podnóżkiem „Wing”. Dystrybutorem marki Tom Dixon na rynku polskim jest m.in. Metaforma.
Fotel „Amor” to flagowy produkt polskiej marki Ammadora, oferującej luksusowe, personalizowane meble na zamówienie.
Fotel „Amor” to flagowy produkt polskiej marki Ammadora, oferującej luksusowe, personalizowane meble na zamówienie. Każdy model wykonywany jest ręcznie, z najlepszych jakościowo materiałów. Cechą mebli marki Ammadora jest niepowtarzalność – praktycznie nie ma dwóch identycznych modeli.

Helena Raczyńska-Pachut, współwłaścicielka showroomów Mesmetric, spośród wielu luksusowych marek poleca: Maxalto, Vitrę, Giorgetti i Flexform. Maxalto to wyższa linia B&B Italia, prowadzona artystycznie przez samego Antonio Citterio – podkreśla.

Oko na detal

Wyróżniają ją doskonałe pod względem estetycznym i ergonomicznym formy, stanowiące pomost między klasyką a współczesnością. To wyżyny możliwości technicznych i jakości produkcji. Polecam ją szczególnie koneserom, którzy „mają oko” na detal – dodaje

ZOBACZ TAKŻE: Różne oblicza luksusu

Vitra to marka skupiająca wiele ikon z początku okresu wzornictwa przemysłowego, jak i współczesnych projektantów. Jest najbardziej znaną marką meblową w kategorii design. Jej oryginalne produkty, nawet już używane, trzymają swoją cenę na aukcjach. To dobra lokata kapitału – dodaje.

Najnowsza propozycja marki Philipp Selva to luksusowe meble w pełni dostosowane do preferencji klienta. Po raz pierwszy widzimy propozycje Selvy zabudowy garderoby czy przestronnych regałów.
Najnowsza propozycja marki Philipp Selva to luksusowe meble w pełni dostosowane do preferencji klienta. Po raz pierwszy widzimy propozycje Selvy zabudowy garderoby czy przestronnych regałów nawiązujące stylistyką do kolekcji „Atlantic”. Ta nowatorska koncepcja realizowania całościowych projektów indywidualnych przez jednego producenta jest już obecna na rynkach europejskich i Selva także się na nią otwiera.
Modułowa kolekcja „Sinfonia” marki Kler to jedna z propozycji dobrodzieńskiej Dobroteki. Moduły mogą być zestawiane w sofy w układach podłużnych lub narożnikowych.
Modułowa kolekcja „Sinfonia” marki Kler to jedna z propozycji dobrodzieńskiej Dobroteki. Moduły mogą być zestawiane w sofy w układach podłużnych lub narożnikowych. Istnieje możliwość wyboru modułu z przedłużonym siedziskiem (szezlongiem), który zapewnia wygodne wyprostowanie nóg. Wyposażenie dodatkowe: poduszki oparciowe wypełnione gęsim pierzem, ruchomy zagłówek, podnóżek.

Z kolei Giorgetti jest marką, która tworzy meble w stylu współczesnej klasyki. Świetnie łączy tradycyjną pracę cieśli i stolarzy z najnowocześniejszymi metodami wycinania komputerowego. Ich selekcja to tylko najprzedniejsze gatunki litego drewna w pierwszej klasie jakości, wyjątkowy dobór tkanin i palety kolorystycznej. Flexform natomiast znany i ceniony jest z wysokiej jakości perfekcyjnie zaprojektowanych sof. To elegancja, jakość i esencja włoskiego designu. Flexform jest marką zaliczaną do pierwszej „10” wzornictwa – mówi Helena Raczyńska-Pachut.

Marki, które wnoszą coś nowego

Staramy się pokazywać marki, które wnoszą coś nowego i które cieszą nas samych – mówi Dominika Doniec-Tkacz z firmy Metaforma. – Stawiamy na producentów, w których sami wierzymy i widzimy, że nasz entuzjazm jest zaraźliwy. Dotyczy to m.in. takich marek, jak: Moroso, Tom Dixon i Moooi. Moroso to włoska marka, tworzona z prawdziwej potrzeby poszukiwania i tworzenia rzeczy pięknych, nowych, odkrywczych i nieszablonowych. Nie rządzi tu pieniądz, ale wartości estetyczne, jakość i oryginalność. Jeżeli ktoś wytycza nowy trendy w świecie wnętrz to właśnie Moroso.

Zaprojektowana przez Marcela Wandersa kolekcja „Zio” holenderskiej marki Moooi to kombinacja miękkich linii i ostrych konturów.
Zaprojektowana przez Marcela Wandersa kolekcja „Zio” holenderskiej marki Moooi to kombinacja miękkich linii i ostrych konturów. W jej skład wchodzą: krzesła, stołek, stół, stolik i kredens. Stół dostępny jest w trzech rozmiarach i kilku wykończeniach, natomiast krzesło oferowane jest w bogatej ofercie tkanin obiciowych. Dystrybutorem marki Moooi w Polsce jest m.in. Metaforma.
Powstały w 1956 r. „Loung Chair” (prod. Vitra, dystr. Mesmetric) jest jednym z najsławniejszych projektów Charlesa i Ray Eamesów. Dziś to niekwestionowany klasyk w dziedzinie wzornictwa.
Powstały w 1956 r. „Loung Chair” (prod. Vitra, dystr. Mesmetric) jest jednym z najsławniejszych projektów Charlesa i Ray Eamesów. Dziś to niekwestionowany klasyk w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Projekt inspirowany był tradycyjnym, klubowym fotelem angielskim. Fotel dostępny jest z podnóżkiem. Meble wykonano z najwyższej jakości materiałów, m.in. skóry, sklejki drewnianej i forniru (orzech, santos palisander lub wiśnia). Aluminiowe podstawy dostępne są w trzech wykończeniach (aluminium chromowane, polerowane lub czarne).

Tom Dixon to marka stworzona przez genialnego projektanta samouka, Toma Dixona. Jego prace można podziwiać w największych muzeach świata. Tom Dixon bawi się materią, tworzywem, połyskiem i światłem. W jego projektach widoczne jest połączenie estetyki orientu i angielskiej miłości do detalu oraz prostoty pomysłu. Z kolei Moooi to holenderska marka założona w 2001 r. przez Marcela Wandersa i Caspera Vissersa. Jej nazwa pochodzi od holenderskiego słowa „mooi” czyli „piękny”. Trzecie „o” w nazwie ma podkreślać piękno i unikalność. To marka, która nie pozwala na nudę i przełamuje granice – uważa Dominika Doniec-Tkacz.

Do usług

Z kilku marek mebli luksusowych, które znajdują się w ofercie krakowskiego Studia Meblowego Arka, Aleksander Czarny szczególnej uwadze poleca firmę Team7, austriackiego producenta mebli z litego drewna. Oprócz tego, że firma ta produkuje piękne, designerskie meble, towarzyszy temu jeszcze dbałość o nasze zdrowie i środowisko – zauważa.

Łóżko „Talamo” (proj. Antonio Citterio, prod. Maxalto, dystr. Mesmetric).
Łóżko „Talamo” (proj. Antonio Citterio, prod. Maxalto, dystr. Mesmetric) to połączenie perfekcyjnych proporcji z luksusowymi materiałami (lite drewno, fornir dębowy, skóra, wielowarstwowa płyta drewniana, formowany poliuretan) oraz eleganckimi, oryginalnymi detalami. Elementy drewniane dostępne są w kilku kolorach (jasny szczotkowany, szary, podpalany lub czarny szczotkowany dąb).
Specjalizacja włoskiej firmy Driade to luksusowe meble i przedmioty codziennego użytku.
Specjalizacja włoskiej firmy Driade to luksusowe meble i przedmioty codziennego użytku. Marka od początku współpracuje z wybitnymi projektantami, wyznaczającymi kierunki współczesnej sztuki aranżowania wnętrz. Filozofia Driade oparta jest na przekonaniu, iż eklektyzm, kulturowy kolaż, ciekawość i zaskoczenie są najlepszym odzwierciedleniem ducha naszych czasów. Dystrybutorem marki na rynku polskim jest m.in. Arka Studio Meblowe.

Przedmiotem ich fascynacji było i jest drewno – z jego unikalną estetyką i wieloma pozytywnymi cechami, np. naturalnymi właściwościami antybakteryjnymi i antystatycznymi, które sprawiają, że meble z litego drewna, tylko oliwione, poprawiają klimat w pomieszczeniach mieszkalnych, ponieważ mogą pochłaniać lub uwalniać wilgoć – samoczynnie to optymalizując. Team7 za każde wycięte drzewo z gospodarstwa leśnego finansuje posadzenie nowej sadzonki. Mając w strukturach produkcyjnych wszystkie etapy obróbki drewna (tartak, suszarnię, przetwarzanie) wykorzystuje każdy, nawet najmniejszy jego kawałek. Mogą przez to również zagwarantować, że produkcja mebli z litego drewna jest przyjazna dla środowiska – dodaje.

Oczywiście meble luksusowe wymagają też najwyższego standardu obsługi klienta, zainteresowanego ich zakupem. Standard usługi w przypadku sprzedaży luksusowych produktów powinien być adekwatny do jakości oferowanego towaru – podkreśla Helena Raczyńska-Pachut. – Niezmiernie ważny jest kontakt osobisty, fachowość obsługi sklepu doradzającej kupującemu i serwis posprzedażowy.

Meble luksusowe wymagają profesjonalnego sprzedawcy

Zdaniem Marty Gajdy, sprzedaż mebli luksusowych wymaga profesjonalnej obsługi klienta przez wykwalifikowany personel, który ciągle pogłębia swoją wiedzę, uczestniczy w kursach i szkoleniach organizowanych przez fabryki, zna aktualne trendy w projektowaniu wnętrz i potrafi wyczuć potrzeby klienta, aby sprostać jego wymaganiom. Nie bez znaczenia pozostaje ciekawie zaaranżowana ekspozycja, która pozwoli przekonać klienta do zakupu – przyznaje.

Luksusowe meble szwajcarskiej marki USM Haller (dystr. Akademia Architektury) to modułowy system o ponadczasowym designie.
Luksusowe meble szwajcarskiej marki USM Haller (dystr. Akademia Architektury) to modułowy system o ponadczasowym designie. Umożliwia doskonałe dopasowanie mebli do aktualnych wymagań, a także późniejsze wielokrotne zmiany, rozbudowy i przebudowy. Ciekawą cechą systemu USM jest to, że zawsze można zmienić drzwi w szufladę i odwrotnie.
Delikatny stelaż modelu „Roro” (proj. Roland Meyer-Brühl, prod. Brühl, dystr. Alnus) mieści niewiarygodne funkcje.
Delikatny stelaż modelu „Roro” (proj. Roland Meyer-Brühl, prod. Brühl, dystr. Alnus) mieści niewiarygodne funkcje. Pojedynczy element z obrotowym siedziskiem może być: fotelem, fotelem z wysokim zagłówkiem, podnóżkiem i pochylanym oparciem oraz pojedynczym miejscem do drzemki czy spania.

Potwierdza to Anna Bukartyk z Dobroteki, która zauważa, że meble luksusowe wymagają wyjątkowej oprawy – właściwej przestrzeni do prezentacji oraz odpowiednio dobranych detali i oświetlenia, dzięki którym wyeksponowane zostaną ich atuty. Koniecznością jest również kompetentny doradca, potrafiący właściwie zaprezentować walory mebli luksusowych – dodaje.

Nie tylko sprzedaż

Nasi klienci oczekują od nas kompleksowej wiedzy z zakresu projektowania, pomocy w doborze i komponowaniu wszystkich elementów wnętrza oraz stale pogłębianej wiedzy na temat istniejących marek w branży – opowiada Dominika Doniec-Tkacz.

Luksusowe meble marki Philipp Selva to oferta skierowana przede wszystkim do architektów i projektantów. Marka debiutuje w branży mebli kuchennych.
Luksusowe meble marki Philipp Selva pokazują nowe podejście firmy do wymagań klienta. Umożliwiają zaprojektowanie i wyposażenie całej przestrzeni mieszkalnej w meble o jednolitym charakterze, bez względu na przeznaczenie. Marka debiutuje w branży mebli kuchennych, prezentując spójny z pozostałą kolekcją projekt.
Sofa „Kanaha” (proj. Daniele Lo Scalzo Moscheri, prod. Ditre Italia, dystr. Inter – Comodo) to luksusowe meble doskonale oddające zamierzony styl mistrzów współczesnego designu.
Sofa „Kanaha” (proj. Daniele Lo Scalzo Moscheri, prod. Ditre Italia, dystr. Inter – Comodo) to luksusowe meble doskonale oddające zamierzony styl mistrzów współczesnego designu. Model prezentuje nowatorskie połączenie miękkiej i komfortowej strefy wypoczynku (obicie skórzane lub tkaninowe) oraz pełnej wyrazu żelaznej bazy (dostępnej w kolorze antracytowym, ciemnobrązowym lub na życzenie z brązu). Dzięki zastosowaniu pierza w wypełnieniu siedziska, mebel gwarantuje niezwykły komfort użytkowania.

Liczą, że skorygujemy ewentualne błędy projektowe, zadbamy o detale, zagwarantujemy jakość sprzedawanych produktów. Czasem zaproponujemy coś innego niż to, z czym do nas przyszli, a czasem utwierdzimy ich w słuszności podejmowanych decyzji. Niektórzy stawiają na prestiż marki, inni po prostu zachwycają się świetnie zaprojektowanym i wykonanym przedmiotem. Nasi klienci liczą na uczciwość naszych porad i nie wybaczyliby nam nieszczerości. Zadowolenie z dobrze dokonanych zakupów powinno trwać długo, dlatego stawiamy na  relacje długoterminowe – dodaje.

Każdy klient jest wyjątkowy

Joanna Biegalska zaznacza, że poza samą możliwością zakupu mebli z oferty znanych, cenionych i identyfikowanych z luksusem marek, firma InterStyle Home oferuje klientom także serwis posprzedażowy, w którym zawiera się zawsze transport, dostawa i montaż zakupionych mebli. Podczas podejmowania decyzji o zakupie służymy fachowym doradztwem, a każdego z klientów traktujemy indywidualnie z pełnym zaangażowaniem – dodaje.

Luksusowe meble włoskiej marki Nieri to ponadczasowa klasyka, dbałość o szczegóły i jakość oraz przywiązanie do tradycji od 1929 r.
Luksusowe meble włoskiej marki Nieri to ponadczasowa klasyka, dbałość o szczegóły i jakość oraz przywiązanie do tradycji od 1929 r. Nawiązująca do art déco sofa „New York” to odpowiedź na oczekiwania klienta poszukującego prostego w formie, eleganckiego kompletu wypoczynkowego.
„Nuova” to elegancka, komfortowa sofa do salonu niemieckiej marki Rolf Benz, oferującej luksusowe meble wypoczynkowe oraz meble do salonu i jadalni.
„Nuova” to elegancka, komfortowa sofa do salonu niemieckiej marki Rolf Benz, oferującej luksusowe meble wypoczynkowe oraz meble do salonu i jadalni. Dystrybutorem marki Rolf Benz w Polsce jest m.in. Arka Studio Meblowe.

W standardzie usług firmy Inter Comodo zawarta jest również pomoc przy aranżacji wnętrza. Przy użyciu programów do modelowania trójwymiarowego pomagamy w podjęciu decyzji o zakupie, gdyż klient na ekranie komputera może zobaczyć meble w swoim domu – opisuje Michalina Brzuszkiewicz. – Ponadto, oferujemy również dodatki najwyższej jakości: oświetlenie włoskich marek, francuskie, ręcznie tkane dywany, a także tapety. Dzięki temu możemy kompleksowo zaprojektować każde wnętrze.

Meble luksusowe: dobre perspektywy

Zdaniem Heleny Raczyńskiej-Pachut, segment luksusowy wydaje się być perspektywiczny: Nadal powiększa się grupa zamożniejszych klientów, stale rośnie również świadomość konsumentów dotycząca oryginalnych produktów i ich wartości. Ludzie szukają przedmiotów wyjątkowych i chcą się nimi otaczać, a tych nie znajdzie się wśród towarów produkowanych masowo.

Zaprojektowana przez Marca Sadlea sofa „Savoye” (prod. Désirée, dystr. Akademia Architektury) to połączenie klasycznej elegancji z nowoczesnymi trendami.
Zaprojektowana przez Marca Sadlea sofa „Savoye” (prod. Désirée, dystr. Akademia Architektury) to połączenie klasycznej elegancji z nowoczesnymi trendami. Model dostępny jest w różnych modułach. Minimalistyczna wersja jest idealnym rozwiązaniem do mniejszych pomieszczeń, natomiast nieco bardziej rozbudowana sprawdzi się jako kluczowy mebel w dużych, otwartych przestrzeniach.
Stół „Infinity” (proj. S. Bigi, prod. Porada, dystr. Dobroteka) to model, którego niezwykle rzeźbiarska w formie baza wykonana jest z orzecha Canaletto lub z jesionu.
Stół „Infinity” (proj. S. Bigi, prod. Porada, dystr. Dobroteka) to model, którego niezwykle rzeźbiarską w formie bazę wykonano z orzecha Canaletto lub z jesionu. Baza mocowana jest na metalowym pierścieniu, przylegającym bezpośrednio do podłoża. Okrągły, obły lub prostokątny blat wykonano z hartowanego szkła o grubości 12 mm.

Aleksander Czarny przyznaje, że rynek dóbr luksusowych jest bardzo trudny, ale to rynek rozwijający się w miarę wzrostu świadomości społeczeństwa. Zaczynamy od dobrego zegarka, torebki, butów, płaszcza czy garnituru, a następnie przychodzi czas na wnętrza – zauważa. Praca z zamożnym klientem jest wyzwaniem, ale daje dużo satysfakcji po realizacji projektu – i to sobie cenię najbardziej – dodaje.

Z obserwacji Michaliny Brzuszkiewicz wynika, że obecnie coraz więcej osób chce posiadać rzeczy piękne, unikalne i zrobione z wysokiej klasy materiałów. Nasza świadomość w tej kwestii rośnie, zwracamy coraz większą uwagę na to, z czego i gdzie produkowany jest mebel. Piękne rzeczy cieszą, a naszym zadaniem jest zaszczepiać chęć posiadania ich we wnętrzu, aby mogły cieszyć nasze oczy każdego dnia – puentuje.

TEKST: Anna Żamojda

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 12/2016