Fuzja dwóch globalnych marek zakończona
9 sierpnia, 2021 2023-05-22 15:59Fuzja dwóch globalnych marek zakończona
Herman Miller i Knoll ogłosiły powstanie kolektywu o nazwie MillerKnoll. To obecnie jedna z największych i najbardziej wpływowych firm meblarskich w światowym designie.
Herman Miller ogłosił, że po sfinalizowaniu przejęcia marki Knoll, firma będzie funkcjonować jako MillerKnoll. Herman Miller i Knoll będą występowały jako odrębne marki w ramach MillerKnoll. Nowy model operacyjny MillerKnoll ma wzmocnić pozycję firmy.
Jesteśmy podekscytowani mogąc przedstawić MillerKnoll, kolektyw dynamicznych marek, które wspólnie projektują świat, w którym żyjemy – powiedziała Andi Owen, prezeska i dyrektorka generalna MillerKnoll. – Nasza branża i świat w ogóle szybko się zmienia. Design jest sposobem w jaki wyobrażamy sobie i kształtujemy lepszą przyszłość. Łącząc się razem, zdefiniujemy i poprowadzimy tę transformację, podobnie jak inne transformacje w naszej historii.
Jak doszło do fuzji Hermann Miller i Knoll?
Znana amerykańska marka meblowa zakończyła proces przejęcia firmy Knoll za 1,8 mld dolarów i zmieniła nazwę nowej grupy na MillerKnoll. Zakup marki Knoll został sfinalizowany w drugiej połowie lipca 2021 roku, po zatwierdzeniu przez akcjonariuszy obu firm na specjalnych spotkaniach.
Podczas gdy Herman Miller będzie teraz używać nazwy korporacyjnej MillerKnoll, nazwy Herman Miller i Knoll pozostaną jako odrębne marki, podobnie jak jej spółki zależne, w tym Hay, Maharam, Muuto i Design Within Reach. Firma poinformowała, że wykorzystując swoje portfolio będzie chciała katalizować transformację przestrzeni domowych i biurowych.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na czele MillerKnoll stanęła dotychczasowa prezeska i CEO Herman Miller – Andi Owen. Dodatkowo firma będzie kierowana przez światowej klasy zespół wykonawczy składający się z liderów zarówno z jednej, jak i z drugiej firmy.