Newsroom

Fuzja dwóch globalnych marek zakończona

Herman Miller i Knoll utworzyły MillerKnoll

Fuzja dwóch globalnych marek zakończona

Herman Miller i Knoll ogłosiły powstanie kolektywu o nazwie MillerKnoll. To obecnie jedna z największych i najbardziej wpływowych firm meblarskich w światowym designie.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Herman Miller ogłosił, że po sfinalizowaniu przejęcia marki Knoll, firma będzie funkcjonować jako MillerKnoll. Herman Miller i Knoll będą występowały jako odrębne marki w ramach MillerKnoll. Nowy model operacyjny MillerKnoll ma wzmocnić pozycję firmy.

Jesteśmy podekscytowani mogąc przedstawić MillerKnoll, kolektyw dynamicznych marek, które wspólnie projektują świat, w którym żyjemy – powiedziała Andi Owen, prezeska i dyrektorka generalna MillerKnoll. – Nasza branża i świat w ogóle szybko się zmienia. Design jest sposobem w jaki wyobrażamy sobie i kształtujemy lepszą przyszłość. Łącząc się razem, zdefiniujemy i poprowadzimy tę transformację, podobnie jak inne transformacje w naszej historii.

Jak doszło do fuzji Hermann Miller i Knoll?

Znana amerykańska marka meblowa zakończyła proces przejęcia firmy Knoll za 1,8 mld dolarów i zmieniła nazwę nowej grupy na MillerKnoll. Zakup marki Knoll został sfinalizowany w drugiej połowie lipca 2021 roku, po zatwierdzeniu przez akcjonariuszy obu firm na specjalnych spotkaniach.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Podczas gdy Herman Miller będzie teraz używać nazwy korporacyjnej MillerKnoll, nazwy Herman Miller i Knoll pozostaną jako odrębne marki, podobnie jak jej spółki zależne, w tym Hay, Maharam, Muuto i Design Within Reach. Firma poinformowała, że wykorzystując swoje portfolio będzie chciała katalizować transformację przestrzeni domowych i biurowych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na czele MillerKnoll stanęła dotychczasowa prezeska i CEO Herman Miller – Andi Owen. Dodatkowo firma będzie kierowana przez światowej klasy zespół wykonawczy składający się z liderów zarówno z jednej, jak i z drugiej firmy.