Newsroom

Czwarty miesiąc lockdownu w Niemczech

ISH digital 2021, targi online

Czwarty miesiąc lockdownu w Niemczech

Targi, jak ISH digital we Frankfurcie, odbywają się online i to się pewnie szybko nie zmieni. Twardy lockdown w Niemczech przedłużono bowiem do 18 kwietnia. Jakie są reakcje producentów mebli?

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Spotkania kanclerz Angeli Merkel z premierami landów są coraz dłuższe – ostatnie, które odbyło się 22 marca, trwało kilkanaście godzin – a podejmowane decyzje coraz trudniejsze. Rosnąca liczba infekcji doprowadziła do przedłużenia lockdownu w Niemczech aż do 18 kwietnia.

Fabryk mebli nie można włączać i wyłączać

Decyzja ta spotkała się z dezaprobatą ze strony branży meblarskiej. Producenci nie godzą się na wycofanie Click & Meet, co w praktyce oznacza brak możliwości umawiania się na indywidualne konsultacje w sklepach meblowych. Fala krytyki spłynęła też na rządzących, gdy ogłosili Wielki Czwartek i Wielką Sobotę dniami wolnymi od pracy.

ZOBACZ TAKŻE: Lockdown nokautem niemieckiego meblarstwa?

Jan Kurth, dyrektor generalny Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM, komentuje aktualne rezolucje w następujący sposób: Decyzja o uznaniu Wielkiego Czwartku i soboty przed Wielkanocą za dni wolne od pracy jest głęboko nieprzemyślana pod kątem gospodarczym – nie do przyjęcia przez nas. Ze względu na krótkotrwałą eliminację tych dni z cyklu produkcyjnego, łańcuchy produkcji i dostaw w niemieckim przemyśle meblarskim zostaną znacznie osłabione, co spowoduje straty ekonomiczne. Przedsiębiorstw przemysłowych, które dostarczają meble dla sieci zakupowych, jak i tych działających na arenie międzynarodowej, nie można dowolnie włączać ani wyłączać. Ponadto nie ma to żadnego pozytywnego wpływu na liczbę infekcji, ponieważ firmy ściśle przestrzegają zasad higieny i regularnie testują swoich pracowników.

Koniec Click & Meet?

Krytyka ze strony Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM dotyczy również wycofania usługi Click & Meet.

ZOBACZ TAKŻE: Targi ISH po raz pierwszy cyfrowo

Bardzo żałujemy również, że przy wprowadzeniu hamulca bezpieczeństwa w regionach, w których 7-dniowa zapadalność na 100 tys. mieszkańców wzrosła do ponad 100 osób, możliwość zakupów w handlu detalicznym, po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie jest wycofana. Click & Meet sprawdziło się jako narzędzie do bezkontaktowych zakupów w bezpiecznych warunkach higienicznych w handlu meblami i po dziesięciu tygodniach zamknięcia handlu przyczyniło się do zapoczątkowania stabilizacji w naszej branży – konkluduje Jan Kurth.