Pracownia BIT CREATIVE zaprojektowała biuro Coca-Cola HBC
20 lipca, 2024 2024-07-22 11:04Pracownia BIT CREATIVE zaprojektowała biuro Coca-Cola HBC
Pracownia projektowa BIT CREATIVE zaprojektowała biuro Coca-Cola HBC w Warszawie. Biuro znajduje się w budynku Business Garden i zajmuje trzy piętra o łącznej powierzchni 5,5 tys. m2.
Inwestor chciał, by biuro było nie tylko funkcjonalne, dopasowane do stylu pracy korporacji, ale też zaprojektowane zgodnie z brandbookiem firmy. Do projektu wnętrza zaprosił architektów z pracowni BIT CREATIVE. Ich projekty doskonale oddają ducha marek, dla których są realizowane, zachowując przy tym swój indywidualny charakter.
We wnętrzach warszawskiej siedziby Coca-Cola HBC czołowe produkty użyto jako elementów wystroju wnętrza. Te znaczące detale identyfikują przestrzeń. Widać to już na wejściu, gdzie znajduje się lada recepcyjna w charakterystycznym dla brandu kształcie „Wave”. Ten motyw powtórzono w formie dekoracyjnego oświetlenia i na podłodze.
Lada eksponuje także czołowy napój firmy, poprzez wkomponowane w nie butelki Coca-Coli. To również zapowiedź aranżacyjnych smaków i smaczków, które odnajdziemy na przestrzeni całego biura. Widzimy zatem ściany wykończone kapslami ułożonymi w kształt butelek oraz logo Coca-Cola. Również szafki z uchwytami w kształcie butelek, a także użyte kolory i liczne naklejki nie pozostawiają wątpliwości, gdzie jesteśmy.
BIT CREATIVE o biurach Coca-Cola HBC
Coca-Cola HBC to globalna marka, napoje tej firmy są znane na całym świecie. Wyzwaniem było zaprojektowanie przestrzeni, która będzie wyróżniać się na tle biur z innych krajów. Kreatywne podejście do procesu projektowego pozwoliło nam na wypracowanie oryginalnych rozwiązań z zachowaniem balansu. Wystrój wnętrza pobudza pracowników do kreowania innowacyjnych pomysłów – opowiada architekt Jakub Bubel z BIT CREATIVE.
Sporo czasu i uwagi architekci z BIT CREATIVE poświecili układowi funkcjonalnemu biura. Dzięki temu przestrzeń biurowa typu open space zaprojektowano nie tylko wg bieżących potrzeb firmy i jej filozofii pracy, ale też tak, by mogła zmieniać się w przyszłości wraz z jej rozwojem i aktualnymi tendencjami. Poszczególne przestrzenie, w tym miejsca pracy zarządu, rozlokowano tak, by zachować ideę otwartości, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu, także akustycznego.
Stanowiska pracy podzielone z myślą o maksymalnie 12-osobowych zespołach i oddzielono od siebie za pomocą wysokich przepierzeń. Podobnie jak wykładziny z podkładem bitumicznym, ścianki, a także meble, pomagają one utrzymać odpowiednią akustykę, podnosząc jednocześnie walory estetyczne przestrzeni.
Dialog między funkcją a designem
Konkretne rozwiązania funkcjonalne, ergonomiczne i akustyczne pozwalają na poprawę jakości i komfortu stanowisk pracy. Element wystroju jest ważnym czynnikiem i pobudza walory kreatywne, ale pracownicy potrzebują odpowiedniego balansu między kreatywnymi a funkcjonalno-ergonomicznymi rozwiązaniami. Nowe biuro Coca-Cola HBC jest potwierdzeniem i odpowiedzią jak powinien wyglądać dialog w biurze między funkcją a designem – mówi architektka Anna Margoła.
Pracownicy do swojej dyspozycji mają także wiele stref mniej formalnych, które czynią przestrzeń biurową bardziej przyjazną. Huśtawki czy żywa zieleń sprzyjają relaksowi i pozwalają zaczerpnąć głębszego oddechu w trakcie pracy.
Nie brakuje również przestrzeni do szybkich i luźnych spotkań sprzyjających integracji zespołów. Należą do nich małe i duże salki konferencyjne, kuchnie wraz z jadalnią, a także taras – w sezonie letnim wartość dodaną biura. Uwagę przyciągają budki w formie domków i kontenerów, gdzie można się wyciszyć w samotności.
Sale jak napoje
Wystrój salek konferencyjnych nawiązuje wystrojem do danego produktu marki Coca-Cola HBC. Większe sale konferencyjne, które znajdują się na każdym z trzech pięter nazwano i zaprojektowano w nawiązaniu do flagowych produktów takich jak Cola-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Adez, Monster, Power Rade, Cappy, Kropla Delice, Kropla Beskidu, a także Burn. Każdą z nich urządzono została zgodnie z archetypem danego napoju.
Stąd w sali „Monster”, architekci postawili na dynamiczny wystrój. Stół zespawano z dwóch silników, do tego fotele dla graczy, charakterystyczne logo oraz grafiki na ścianach podkreślają jej odważny charakter. W pomieszczeniu „Horeca” na ścianach znajdują się historyczne wycinki z gazet czy grafiki na blachach.
Salka „Adez”, dzięki zamocowaniu stołu do sufitu tworzy efekt lewitowania. W sali „Kropla Delice” wykonano stół z naturalnego drewna i żywicy, natomiast salka „Kraków” ma stół z charakterystyczną grafiką „Jesteśmy Stąd”. Detale to bowiem jeden z mocniejszych punktów tego projektu.
O BIT CREATIVE
Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów z wieloletnim doświadczeniem w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownię założył Barnaba Grzelecki w 2017 roku.