Design

Od Baby boomers do Generacji Z

Od Baby boomers do Generacji Z

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Według informacji udostępnionych przez Maro, w dzisiejszych biurach wspólnie pracować mogą nawet 4 generacje: Baby boomers (urodzeni między 1944 – 1964), Generacja X (1965 – 1979), Millenialsi (1980 – 1994) i Generacja Z (1995 – 2015). Każde z tych czterech pokoleń ma zróżnicowane wymagania. Żeby im sprostać, jednocześnie przyciągać i zatrzymywać talenty oraz utrzymać zaangażowanie pracowników, firmy muszą podejmować odważne i innowacyjne decyzje. Dominik Błaszak, kierownik działu marketingu Maro zaznacza, że od 2015 roku, kiedy najstarsi z tego pokolenia ukończyli 20 lat, pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Nic więc w tym dziwnego, że w biurach jest ich jeszcze niewielu. Przynoszą ze sobą jednak duże zmiany, zarówno w kontekście kultury, jak i sposobu pracy, na które pracodawcy powinni się przygotować.

W SŁUŻBIE WSZYSTKIM GENERACJOM

O dających do myślenia i wartościowych wynikach badań mówi Aleksandra Krawsz, marketing & PR manager Kinnarps. W wyniku zmian demograficznych stosunek liczby osób starszych do młodszych rośnie, co sprawia, że grupa bardziej doświadczonych pracowników staje się dla firm atrakcyjnym celem rekrutacji. Dla pracodawców oznacza to jednak, że w walce o talenty muszą zmagać się jednocześnie na dwóch frontach, tworząc miejsca pracy atrakcyjne zarówno dla młodszych, jak i dla starszych pokoleń. Warto zastanowić się, czy obie grupy pracowników oczekują zupełnie innych rozwiązań?

Tekst: Diana Nachiło

Więcej w lutowym wydaniu  miesięcznika „BIZNES meble.pl”, w wydaniu on-line TUTAJ