Wprowadzenie
Z punktu widzenia stratega marketingowego, sytuacja takich produktów jak meble, jest absolutnie wyjątkowa...

3 fundamenty strategii marketingowej
Każde, dobrze zaplanowane, działanie marketingowe można analizować w oparciu o te trzy obszary tematyczne. Ich zrozumienie pozwala skutecznie przekładać działania reklamowe na realizację celów biznesowych.

Podsumowanie
Jak ta wiedza przekłada się na praktykę?

Podsumowanie


Te mechanizmy mają uniwersalny charakter.

Trzystopniową budowę strategii stosujemy zarówno wtedy, gdy chcemy promować produkt, czy kolekcję produktów, 
jak i wtedy, gdy budujemy wizerunek marki producenta, czy dystrybutora, 
oraz wtedy, gdy szukamy kontrahentów do typowej relacji b2b.

Co więcej, dokładnie w ten sam sposób rozpoczynamy pracę nad kampaniami employer brandingowymi, kiedy rekrutujemy pracowników. 

  • Tworzymy jasną definicję i unique selling proposition – czyli nasze cechy wyróżniające.
  • Definiujemy konkretne, szczegółowe, mierzalne cele.
  • Skupiamy się grupach docelowych o największym potencjale, by jak najlepiej je zrozumieć. 

Wyniki naszej analizy zapewniają spójność działań, pomagają utrzymać konsekwencję w egzekucji strategii i są podstawowym elementem do zbriefowania agencji wykonawczych, które wyprowadzą naszą markę na szerokie wody nowych rynków. 

Jeśli jeszcze nie wykonaliście pracy analitycznej, którą opisałam w tym szkoleniu, mam dla Was zadanie wstępne.

Ćwiczenie

Zacznijcie od analizy swojej konkurencji oraz marek, które Was inspirują. Jak one definiują swoją specjalizację i cechy wyróżniające? z jaką grupą odbiorców najbardziej rezonuje ich przekaz reklamowy? w jakich kanałach się promują? To dobre ćwiczenie, które przygotuje Was do opracowania własnych założeń. 

Powodzenia i do zobaczenia w kolejnych szkoleniach!

Partnerem szkolenia jest producent mebli TOBO