Wprowadzenie
Z punktu widzenia stratega marketingowego, sytuacja takich produktów jak meble, jest absolutnie wyjątkowa...

3 fundamenty strategii marketingowej
Każde, dobrze zaplanowane, działanie marketingowe można analizować w oparciu o te trzy obszary tematyczne. Ich zrozumienie pozwala skutecznie przekładać działania reklamowe na realizację celów biznesowych.

Podsumowanie
Jak ta wiedza przekłada się na praktykę?

Specjalizacja i cechy wyróżniające


Choć mój schemat pozornie jest prosty, diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach. A w trakcie konsultacji i szkoleń z dziesiątkami firm widziałam, że zwięzłe zdefiniowanie kim tak naprawdę jesteśmy i wybranie zaledwie jednej, czy dwóch cech wyróżniających stwarza ogromne problemy. 

Firmy mówią mi “Marta, bo my jesteśmy taką “wyjątkową firmą”, mamy tak wiele specjalizacji i tak wiele zalet”. Problem w tym, że tak mówi większość firm, bo w nie ma w tej sytuacji nic wyjątkowego. Oczywiście, że biznes jest bardziej skomplikowany niż jednozdaniowa definicja! 

Ale jeśli nie jesteśmy w stanie sprawić, że nasz klient w czasie kilku sekund zrozumie istotę naszego produktu i podejmie decyzje, czy to potencjalnie coś dla niego, czy nie, możemy nie mieć szansy na opowiedzenie ciągu dalszego i przedstawienie pozostałych szczegółów i zalet. 

Czym jest Netflix?
„To platforma z ograniczoną ofertą filmów, seriali, programów i nie tylko. Oglądaj wszędzie. Anuluj w każdej chwili. „

Czym jest Ikea?
„To praktyczne, dobrze zaprojektowane meble w przystępnej cenie, które złożysz sam w domu. „

Czym jest Tylko?
„To 'szyte’ na miarę półki i szafy, które idealnie wpasowują się w codzienność. Darmowa dostawa i zwroty bez zadawania pytań przez 100 dni.”

Nie mylcie tych definicji z hasłem reklamowym. Na hasła przyjdzie jeszcze pora. To definicje specjalizacji i cech wyróżniających tych marek, które natychmiast rysują w głowie klienta wizję tego, co będzie robił z danym produktem i tłumaczą, dlaczego nie warto iść do konkurencji.

Jeśli chcecie sprawdzić taką definicję strategiczną dla jakiejś marki, zawsze możecie wyszukać ją w Google i sprawdzić opis strony pod linkiem. W polu description strony internetowej, którego podgląd właśnie tam widać, marki najczęściej wpisują tę definicję. 

No Attachment Found
No Attachment Found