Te mechanizmy mają uniwersalny charakter.
Trzystopniową budowę strategii stosujemy zarówno wtedy, gdy chcemy promować produkt, czy kolekcję produktów,
jak i wtedy, gdy budujemy wizerunek marki producenta, czy dystrybutora,
oraz wtedy, gdy szukamy kontrahentów do typowej relacji b2b.
Co więcej, dokładnie w ten sam sposób rozpoczynamy pracę nad kampaniami employer brandingowymi, kiedy rekrutujemy pracowników.
- Tworzymy jasną definicję i unique selling proposition – czyli nasze cechy wyróżniające.
- Definiujemy konkretne, szczegółowe, mierzalne cele.
- Skupiamy się grupach docelowych o największym potencjale, by jak najlepiej je zrozumieć.
Wyniki naszej analizy zapewniają spójność działań, pomagają utrzymać konsekwencję w egzekucji strategii i są podstawowym elementem do zbriefowania agencji wykonawczych, które wyprowadzą naszą markę na szerokie wody nowych rynków.
Jeśli jeszcze nie wykonaliście pracy analitycznej, którą opisałam w tym szkoleniu, mam dla Was zadanie wstępne.
Ćwiczenie
Zacznijcie od analizy swojej konkurencji oraz marek, które Was inspirują. Jak one definiują swoją specjalizację i cechy wyróżniające? z jaką grupą odbiorców najbardziej rezonuje ich przekaz reklamowy? w jakich kanałach się promują? To dobre ćwiczenie, które przygotuje Was do opracowania własnych założeń.
Powodzenia i do zobaczenia w kolejnych szkoleniach!
Partnerem szkolenia jest producent mebli TOBO