Jak skutecznie wykorzystywać brandbook?
Głównym narzędziem, które pozwoli nam zebrać efekty naszej pracy nad Komunikacją Wizualną jest BRANDBOOK.

Brandbook (zwany też dokumentem „corporate idenity”, „księgą znaku” czy w skrócie „CI” to dokument wyznaczający, w jaki sposób należy za pomocą identyfikacji wizualnej marki, jak komunikować się z klientami, partnerami biznesowymi czy pracownikami wewnątrz organizacji.

Kiedyś występował w formie drukowanej książki, dziś coraz częściej edytowalny plik, żyjący wraz z marką.

Brandbook nie jest dokumentem tworzonym „do szuflady”. Jego zadaniem jest sprawniejsza i bardziej efektywna praca podwykonawców i partnerów. Kompletny i funkcjonalny Brandbook zapewnia też ciągłość wdrażanej strategii – nawet w sytuacji, gdy np. w zespole zmienia się brand manager. 

W takim dokumencie znajdziemy oczywiście LOGO i jego zasady użycia.
Ale może ważniejszy od samego logo jest SYSTEM IDENTYFIKACJI. To
typografia, paleta kolorystyczna, charakterystyczne elementy graficzne, zasady użycia zdjęć. To narzędzia, z których korzysta organizacja.

Na lekcji video pokazuję przykładowe systemy identyfikacji. 

Zakres zawartości Brandbooka zależy od organizacji. Jeśli budżet marketingowy jest bardzo ograniczony, paradoksalnie warto wydać więcej na bardziej szczegółowy Brandbook. Jego gotowe elementy przyjdą nam z pomocą np. gdy nie będziemy mieli własnego zespołu graficznego czy agencji reklamowej. Możemy je potraktować jako szablony (np. do wykorzystania w takich programach jak Canva.com, czy w dokumentach).