Branża

Z offline’u do online’u

Przemek Szklarzewski. Fot. Tomasz Hendzelek.

Z offline’u do online’u

Jesteś organizatorem i – można chyba tak powiedzieć – twarzą spotkań pod nazwą „ArchiDay”. Czym właściwie jest „ArchiDay” i do kogo jest adresowany?

„ArchiDay” to seria wydarzeń branżowych kierowana do architektów i projektantów wnętrz, dekoratorów, stylistów czy home stagerów. Spotkania pomagają m.in. budować osobiste relacje pomiędzy producentami, dystrybutorami marek, a projektantami i architektami wnętrz. Do czasu przed pandemią wydarzenia serii „ArchiDay”realizowane były w kilku różnych formatach stacjonarnych.

Wiosną br. na skutek wprowadzenia lockdownu branża konferencyjno-eventowa musiała zawiesić swoje działania i aktywności…

Reklama
banner-przewodnik-architekta-300x250

Tak, nasze ostatnie stacjonarne spotkanie w ramach serii „ArchiDay”odbyło się w lutym w Białymstoku. Co było później wszyscy wiemy. Realizowaliśmy wówczas spotkania „ArchiDay” w kilku odsłonach. Co miesiąc odwiedzaliśmy inne miasto w Polsce, gdzie o poranku spotykaliśmy się w ramach „ArchiDay Spotkanie na śniadanie”. Podczas spotkań „ArchiDay Wine & Design” w bardzo wąskim gronie kosztowaliśmy, smakowaliśmy, degustowaliśmy, wymienialiśmy doświadczenia i nawiązywaliśmy nowe kontakty i relacje. „ArchiDay na Warsaw Home” to spotkania i rozmowy, wykłady i panele, pokazy i warsztaty – rokrocznie przyciągające tysiące architektów i projektantów wnętrz. Przyszła pandemia i zmiotła plany.

 Jaki był Twój pomysł na kontynuowanie działań w nowych okolicznościach?

W zastanej rzeczywistości  jedynym kierunkiem pozostał internet. Nie była to dla nas jednak nowość, ponieważ część treści w ramach wydarzeń „ArchiDay” realizowaliśmy i emitowaliśmy na żywo już w 2016 r. Teraz zmieniły się jedynie proporcje i szala w całości przechyliła się w stronę rozwiązań online. Początek pandemii był szokiem dla wszystkich, widoczna była ogromna niepewność zamrożenie większości działań i obserwacja dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Nasza decyzja o realizacji „bezpiecznego” wydarzenia zapadła bardzo szybko.  Założeniem było opracowanie formatu, który na jesieni będzie bezpieczny, a jego realizacja nie będzie zagrożona. Wykorzystując swoje dotychczasowe doświadczenia i narzędzia powstał format, który miał mówić o sprawach ważnych, pokazywać kierunki, szanse i zagrożenia, inspirować, edukować oraz umożliwiać budowanie e-relacji pomiędzy markami a specjalistami. Tak powstał „ArchiDay 2020 Online”.

Jakie wartości dostarczyłeś uczestnikom „ArchiDay 2020 Online?

„ArchiDay 2020 Online” to m.in. „Scena Główna” i 4 sceny tematyczne, 10 różnorodnych warsztatów i szkoleń z oprogramowania, indywidualne konsultacje z ekspertami czy e-spotkania z markami. W tym samym czasie działo się bardzo dużo aktywności i uczestnik musiał zdecydować, któremu punktowi programu poświęca swoją uwagę. W ramach sceny tematycznej „Architekt i biznes” przez 5 dni poruszane były tematy z zakresu prowadzenia i rozwoju pracowni projektowej. Scena „Design Story” to „case studies”, czyli inspirujące opowieści architektów, projektantów, designerów czy ambasadorów marek. Każdy projekt to doświadczenie, którym chętnie dzielili się zaproszeni goście. „Rozmowy o…” to scena paneli, rozmów i wymiany doświadczeń znakomitych praktyków rynku. Mnogość zakresów tematycznych i ich różnorodność przyciągnęła pracownie projektowe o różnym stażu, wielkości, specjalizacji czy etapie rozwoju. W przygotowanej agendzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

To chyba pierwsze tego rodzaju wydarzenie branżowe na taką skalę. Czy możesz przytoczyć statystyki?

(…)

Więcej w miesięczniku „BIZNES meble.pl” 12/2020, w wydaniu on-line TUTAJ.

ROZMAWIAŁ: Marek Hryniewicki

Napisz do autora:

m.hryniewicki@meble.pl