Branża

Relaunch marki Westwing

Dr Andreas Hoerning, CEO Westwing i Delia Lachance, CCO i założycielka Westwing ogłaszają relaunch marki Westwing.

Relaunch marki Westwing

Westwing, lider Beautiful Living e-commerce w Europie, prezentuje nową identyfikację wizualną. Firma łączy też dwie platformy sklepów internetowych: Westwing i WestwingNow.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Westwing powstał 12 lat temu. Po raz pierwszy od pojawienia się na rynku firma zaprezentowała przeprojektowaną identyfikację wizualną. Relaunch marki obejmuje nowe logo, zmodernizowaną typografię i żywą paletę kolorów. Łącząc swoje platformy produktowe, firma oferuje również 1,3 mln aktywnych klientów lepsze doświadczenia zakupowe. Wszystko to stanowi część szerszej zmiany w nowym kierunku dla Westwing.

Co oznacza relaunch marki Westwing?

Transformacja firmy widoczna jest w sloganie marki „Live Beautiful”. Odnosi się on do domów na całym świecie i odkrywa, co tak naprawdę oznacza piękne życie. To inspirująca podróż z Berlina przez Frankfurt do Londynu i Warszawy. Jednak to również autentyczne historie, które prezentują nie tylko meble, ale i style życia.

W Westwing wierzymy, że piękno wykracza poza estetykę. Obejmuje ono chwile, które sprawiają, że życie jest naprawdę wspaniałe. Owo piękno można znaleźć w produkcie, ale chcemy również inspirować i celebrować małe chwile, które zmieniają codzienność na lepsze – mówi Delia Lachance, CCO i założycielka Westwing.

Wykraczając poza tradycyjną definicję, Westwing zagłębia się w działania osób z różnych środowisk, odzwierciedlając ich preferencje, pokazując, że piękne życie nie jest ograniczone otoczeniem, ale jest dostępne dla każdego. To nie my definiujemy piękno: Ty to robisz – mówi Lydia Kind, VP Brand & Creative Westwing.

To początek nowej identyfikacji wizualnej Westwing (CI), która została opracowana we współpracy
z agencją projektową Meiré und Meiré.

Opracowanie nowej identyfikacji wizualnej Westwing było bardziej kreatywnym partnerstwem niż współpracą biznesową. Wspólnie stworzyliśmy charakterystyczny, ponadczasowy i wyrafinowany wygląd – mówi Mike Meiré, CEO Meiré und Meiré.

Nowe logo, o nowoczesnym i minimalistycznym designie, jest odważnym emblematem, zawierającym subtelny motyw skrzydła, który wskazuje na zachód – ukłon w stronę nazwy marki. Paleta kolorów Westwing również ewoluowała, aby objąć nowoczesność, zachowując jednocześnie swój kultowy turkus, harmonizując odcień w aplikacjach fizycznych i cyfrowych.

Wraz ze wzrostem grupy naszych odbiorców rośniemy i my. Dzięki naszej nowej strategii marki chcemy nie tylko pozostać istotni dla naszych dotychczasowych klientów, ale także otworzyć się na nowych. Westwing to marka designerska, a dla naszej grupy docelowej design jest kluczową częścią  stylu życia. Nasi odbiorcy rozumieją jak ważny jest ich dom. Chcemy ekscytować ludzi, by tworzyli domy, które wydobywają pełnię piękna z życia – mówi Rik Strubel, CMO Westwing.

Platformy zakupowe łączą siły

Oprócz zmiany wyglądu firma połączyła dwie platformy sklepów internetowych Westwing i WestwingNow, aby zapewnić jeszcze bardziej intuicyjne i płynne zakupy. Westwing został uruchomiony w 2011 roku jako klub zakupowy z ekskluzywnymi codziennymi ofertami dla zarejestrowanych członków. Z kolei WestwingNow wystartował w 2015 roku jako sklep internetowy ze stałym asortymentem.

ZOBACZ TAKŻE: Najpopularniejsze style wnętrz w Polsce

Teraz obie oferty są dostępne pod jednym dachem, Westwing App i Westwing Desktop, co skutkuje ujednoliconym doświadczeniem zakupowym. Połączy ono codzienne wyprzedaże i stały asortyment sklepu, oferując wyselekcjonowany wybór zarówno kolekcji Westwing, jak i marek zewnętrznych projektantów, takich jak Artemide, Kartell i teNeues. Ulepszone doświadczenie użytkownika, jak również nowe CI, to zapowiedź zmian
w nadchodzących miesiącach.