Branża

Relaunch marki Westwing

Dr Andreas Hoerning, CEO Westwing i Delia Lachance, CCO i założycielka Westwing ogłaszają relaunch marki Westwing.

Relaunch marki Westwing

Westwing, lider Beautiful Living e-commerce w Europie, prezentuje nową identyfikację wizualną. Firma łączy też dwie platformy sklepów internetowych: Westwing i WestwingNow.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Westwing powstał 12 lat temu. Po raz pierwszy od pojawienia się na rynku firma zaprezentowała przeprojektowaną identyfikację wizualną. Relaunch marki obejmuje nowe logo, zmodernizowaną typografię i żywą paletę kolorów. Łącząc swoje platformy produktowe, firma oferuje również 1,3 mln aktywnych klientów lepsze doświadczenia zakupowe. Wszystko to stanowi część szerszej zmiany w nowym kierunku dla Westwing.

Co oznacza relaunch marki Westwing?

Transformacja firmy widoczna jest w sloganie marki „Live Beautiful”. Odnosi się on do domów na całym świecie i odkrywa, co tak naprawdę oznacza piękne życie. To inspirująca podróż z Berlina przez Frankfurt do Londynu i Warszawy. Jednak to również autentyczne historie, które prezentują nie tylko meble, ale i style życia.

W Westwing wierzymy, że piękno wykracza poza estetykę. Obejmuje ono chwile, które sprawiają, że życie jest naprawdę wspaniałe. Owo piękno można znaleźć w produkcie, ale chcemy również inspirować i celebrować małe chwile, które zmieniają codzienność na lepsze – mówi Delia Lachance, CCO i założycielka Westwing.

Wykraczając poza tradycyjną definicję, Westwing zagłębia się w działania osób z różnych środowisk, odzwierciedlając ich preferencje, pokazując, że piękne życie nie jest ograniczone otoczeniem, ale jest dostępne dla każdego. To nie my definiujemy piękno: Ty to robisz – mówi Lydia Kind, VP Brand & Creative Westwing.

To początek nowej identyfikacji wizualnej Westwing (CI), która została opracowana we współpracy
z agencją projektową Meiré und Meiré.

Opracowanie nowej identyfikacji wizualnej Westwing było bardziej kreatywnym partnerstwem niż współpracą biznesową. Wspólnie stworzyliśmy charakterystyczny, ponadczasowy i wyrafinowany wygląd – mówi Mike Meiré, CEO Meiré und Meiré.

Nowe logo, o nowoczesnym i minimalistycznym designie, jest odważnym emblematem, zawierającym subtelny motyw skrzydła, który wskazuje na zachód – ukłon w stronę nazwy marki. Paleta kolorów Westwing również ewoluowała, aby objąć nowoczesność, zachowując jednocześnie swój kultowy turkus, harmonizując odcień w aplikacjach fizycznych i cyfrowych.

Wraz ze wzrostem grupy naszych odbiorców rośniemy i my. Dzięki naszej nowej strategii marki chcemy nie tylko pozostać istotni dla naszych dotychczasowych klientów, ale także otworzyć się na nowych. Westwing to marka designerska, a dla naszej grupy docelowej design jest kluczową częścią  stylu życia. Nasi odbiorcy rozumieją jak ważny jest ich dom. Chcemy ekscytować ludzi, by tworzyli domy, które wydobywają pełnię piękna z życia – mówi Rik Strubel, CMO Westwing.

Platformy zakupowe łączą siły

Oprócz zmiany wyglądu firma połączyła dwie platformy sklepów internetowych Westwing i WestwingNow, aby zapewnić jeszcze bardziej intuicyjne i płynne zakupy. Westwing został uruchomiony w 2011 roku jako klub zakupowy z ekskluzywnymi codziennymi ofertami dla zarejestrowanych członków. Z kolei WestwingNow wystartował w 2015 roku jako sklep internetowy ze stałym asortymentem.

ZOBACZ TAKŻE: Najpopularniejsze style wnętrz w Polsce

Teraz obie oferty są dostępne pod jednym dachem, Westwing App i Westwing Desktop, co skutkuje ujednoliconym doświadczeniem zakupowym. Połączy ono codzienne wyprzedaże i stały asortyment sklepu, oferując wyselekcjonowany wybór zarówno kolekcji Westwing, jak i marek zewnętrznych projektantów, takich jak Artemide, Kartell i teNeues. Ulepszone doświadczenie użytkownika, jak również nowe CI, to zapowiedź zmian
w nadchodzących miesiącach.