Branża

Polska marka idzie w świat

Sukcesem zakończył się udział marki Gie El w tegorocznych targach „Ambiente” we Frankfurcie. Produkty Gie El zaprezentowane zostały na stoisku, a także w strefie Ambiente Trends.

Polska marka idzie w świat

Polska marka Gie El projektuje i tworzy meble, oświetlenie i wyposażenie wnętrz, a potem wysyła je w świat. Dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych w tym roku aktywnie działała na międzynarodowych targach. To pomogło wypromować produkty i zdobyć nowych klientów.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Nazwa Gie El wzięła się od frazy „Genius Loci” określającego ducha opiekuńczego miejsca. Ta łacińska fraza zainspirowała małżeństwo architektów Marię i Jacka Rypułów do stworzenia własnej marki meblowej i wyposażenia wnętrz. Większość kolekcji tworzą produkty wykonane ręcznie przez lokalnych fachowców.

Marka Gie El powstała w 2012 r. jako rozwinięcie prowadzonego od 2007 interdyscyplinarnego studia projektowego Genius Loci Architekci.

Poszukujemy, projektujemy i odkrywamy piękne przedmioty dla domu i wnętrza. Oferujemy proste, oryginalne i ponadczasowe produkty oraz dobrze skrojony design. Łączymy nowoczesne trendy wyposażenia wnętrz i zakorzenione w tradycji rzemiosło. Inspiracje czerpiemy z natury, otaczającego świata i piękna prostych, codziennych rzeczy – opowiadają projektanci.

W duchu nowoczesności

Firma stawia na ekologiczne, proste i autorskie rozwiązania. Dziś marka zajmuje się produkcją oświetlenia, mebli i dodatków do wnętrz, które tworzą atmosferę pomieszczenia. Ich propozycja to połączenie nowoczesnych trendów wyposażenia wnętrz z tradycyjnym polskim rzemiosłem.

Stąd pomysły na produkty nietypowe, czasami awangardowe. To też sprawiło, że dali się zauważyć na targach. Rzut oka na portfolio: znajdziemy w nim liczne lampy – na przykład z ręcznie formowanego szkła, eko wykonane z drewna z recyklingu, które podkreślają charakter wnętrza, czy z rurek miedzianych ze stylowym abażurem. Meble to komody, łóżka, półki, siedziska, stoliki czy regały, również te wykonane ze stali. Część mebli inspirowana jest wzornictwem z okresu PRL, inne łączą industrialne inspiracje z drewnem. Nie brakuje też rzeźbiarskich serii, które nie tylko pełnią funkcje użytkowe, co oddziałują na emocje.

Marka Gie El rusza w świat

Lata 2017 i 2018 były dla firmy bardzo intensywny. W ubiegłym roku udało się pozyskać prawie 815 tys. zł wsparcia z unijnego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Projekt przygotowany przez Gie El wpisywał się w działania służące wsparciu promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw. Dzięki temu polska firma mogła poważnie zaistnieć na trzech dużych, targowych imprezach oraz wziąć udział w misji gospodarczej do Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Zaczęło się od „Maison & Objet” w Paryżu zimą i jesienią 2017 r. Tam właściciele Gie El po raz pierwszy zaprezentowali autorską kolekcję sygnowaną własną marką.

Jesienią 2017 r. marka Gie El wzięła udział w targach „Maison & Objet” w Paryżu. Tam Właśnie właściciele Gie El po raz pierwszy zaprezentowali autorską kolekcję sygnowaną własną marką.
Jesienią 2017 r. marka Gie El wzięła udział w targach „Maison & Objet” w Paryżu. Tam Właśnie właściciele Gie El po raz pierwszy zaprezentowali autorską kolekcję sygnowaną własną marką.

W Paryżu zaprezentowaliśmy nasze sztandarowe produkty: lampy z gontów oraz z zardzewiałej stali. Premierowo pokazaliśmy także ręcznie robione, wielokolorowe lampy szklane – wspominają projektanci.

Potem przyszedł czas na wyjazd do Kolonii zimą 2018. Marka nie tylko wystawiała się, ale też została wyłoniona w konkursie na zaprojektowanie instalacji na wystawie The Featured Editions. W tegorocznej edycji tematem wystawy organizowanej przez Stylepark było Światło. Dzięki temu Gie El znalazł się w gronie 9 firm, które przygotowały własną instalację. Instalacja „Light the Rust” stworzona przez Gie El obrazowała proces wykorzystania rdzawej blachy w produkcji oświetlenia.

Gie El na targach w Kolonii

Targi „IMM Cologne 2018” były kolejną świetną okazją do zaprezentowania naszych produktów europejskim i światowym klientom. Na naszym stoisku postawiliśmy na różnorodność – stoły, lampy wiszące, stołowe i podłogowe, pufy z organicznym wkładem, krzesła, stoły. Największym zainteresowaniem cieszyło się jednak łóżko „Organique”, które pokazaliśmy właśnie w Kolonii – wspominają.

Tytuł projektu: Rozwój firmy GENIUS LOCI poprzez promocję na rynkach międzynarodowych.
Program: Program Operacyjny Inteligentny Rozwój. Działanie: 3.3. Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Wartość projektu: 1.102.916,00 zł
Dofinansowanie z Unii Europejskiej: 814.470,00 zł

„Organique” to jeden z bardziej oryginalnych produktów w ofercie marki. To drewniane, nowoczesne łóżko z przezroczystym zagłówkiem oraz podstawą zbudowaną z falistych warstw naturalnego drewna dębowego. Nietypowa forma przyciągała wzrok zwiedzających w Kolonii, a razem z szafkami, komodami i krzesłami stanowi pełny zestaw mebli do sypialni. Łóżko na pierwszy rzut oka przypomina stos płaskich płyt, na których ułożono materac. Osiem warstw dębowych desek, ręcznie olejowanych, ułożono na sobie – dzięki temu, że każda jest inna, mamy wrażenie jakbyśmy leżeli na żywej bryle, której elementy mogą się przesuwać. Mebel ten jest przykładem niesztampowej, wręcz rzeźbiarskiej myśli projektowej, która doceniona została choćby „Diamentem Meblarstwa”.

Szeroka promocja

I po trzecie; Frankfurt. Podróż po targach zwieńczyła wystawa na „Ambiente 2018” we Frankfurcie. Właściciele Gie El oceniają ten wyjazd jako ogromny sukces.

Nasze produkty prezentowaliśmy na autorskim stoisku oraz w strefie Ambiente Trends, za którą odpowiedzialne było uznane w świecie bora.herke.palmisano Trend Bureau. Wśród prezentowanych produktów uczestnicy targów mogli zobaczyć m.in. rdzawe lampy, szklane lampy stołowe oraz krzesła, stoły czy też poduszki – wspominają.

W styczniu 2018 r. marka Gie El wystawiała się na targach IMM w Kolonii, podczas których została wyłoniona w konkursie na zaprojektowanie instalacji na wystawie „The Featured Editions”.
W styczniu 2018 r. marka Gie El wystawiała się na targach IMM w Kolonii, podczas których została wyłoniona w konkursie na zaprojektowanie instalacji na wystawie „The Featured Editions”.

Unijne środki firma Gi El pozyskała na realizację projektu „Rozwój firmy Genius Loci poprzez promocję na rynkach międzynarodowych”. To pozwoliło kompleksowo i w zaawansowany sposób zaangażować się w udział w imprezach wystawienniczych i spotkaniach zagranicznych. Środki z dofinansowania umożliwiły budowę stoisk, produkcję materiałów promocyjnych czy zapewnienie transportu oraz sam udział w targach.

Jacek i Maria Rypułowie wzięli także udział w misji gospodarczej do Zjednoczonych Emiratów Arabskich – na bliskowschodnich rynkach cenione jest polskie wzornictwo i rzemieślnicza produkcja. Bardziej trwałym oraz o szerokim zasięgu działaniem była promocja marki w internecie na międzynarodowych portalach branżowych. Powstały krótkie filmy promujące produkty i markę, co ma zachęcać osoby poszukujące unikalnego wzornictwa do zakupu mebli i innych produktów marki. Realizacja tych zadań była możliwa dzięki środkom z funduszy europejskich.

TEKST: Arkadiusz Kaczanowski

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 12/2018