Branża

Kuchnia to serce domu

Anita Łopatka, marketing menager Peka.

Kuchnia to serce domu

Kuchnia przestała być tylko pomieszczeniem, w którym przygotowuje się jedzenie – mówi Anita Łopatka, marketing menager Peka.

Reklama
Banner targów IFFINA 2024 750x109 px

Kuchnię od zawsze określano sercem domu. Jednak ostanie dwa lata zmagań z pandemią jeszcze bardziej umocniły te słowa. Nie ma wątpliwości, że kuchnia przestała być tylko pomieszczeniem, w którym przygotowuje się jedzenie. Podczas pandemii w zasadzie tutaj przeniosło się życie, łącznie ze spotkaniami biznesowymi w trybie online, nie wspominając o zdalnym nauczaniu. W tej sytuacji zaczęliśmy inaczej myśleć o kuchni i stawiać przed nią więcej zadań.

ZOBACZ TAKŻE: Jaka kuchnia? Od 11 do 20 metrów

W nowych projektach przewiduje się wielofunkcyjność przestrzeni i wydzielenie stref dla różnych potrzeb. Pojawiają się większe lub dodatkowe blaty (np. wyspy kuchenne). Ogromny nacisk położony ponadto na rozwiązania ergonomiczne i zwiększające wygodę korzystania z mebli. Zdajemy sobie sprawę, że potrzebujemy więcej miejsca, aby magazynować pewien zapas produktów spożywczych.

Bardzo silnym trendem są szafki do sufitu, dzięki którym zyskujemy dodatkową przestrzeń do przechowywania. Kolejny powiązany z tym trend to spiżarnie, a jeśli nie ma na nie dodatkowego pomieszczenia na ich zorganizowanie – szafki cargo. Zwracamy coraz większą uwagę na wygodę podczas prac kuchennych. Nowoczesne akcesoria meblowe pozwalają na stworzenie bardziej komfortowej kuchni. Mile widziane są sprzęty i rozwiązania multifunkcjonalne.

Więcej w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 8/2022