fbpx
Branża

Jubileusz

Zdzisław Sobierajski.

Jubileusz

Integracja środowiska nigdy nie następuje oddolnie. Zawsze potrzebny jest lider, który tego dokona.

Reklama
Meblarski-1000-banner-srodtekstowy-750x100-gif-miesiecznik-i-portal-informacyjny-branzy-meblarskiej-biznes-meble-pl

Andrzej Waligórski poeta i satyryk, napisał kiedyś że: Logika mówi nam, iż jubilat Godny czci, sławy, tudzież defilad, Winien odpocząć, natomiast inni jemu ten jubel zrobić powinni…

Dziesięć lat to sporo czasu. Od 2010 roku, na rynku wydarzyło się wiele ciekawych wydarzeń, o których mogliśmy przeczytać w naszym miesięczniku.  Co ważne, nie były to jedynie sprawozdania i fotoreportaże z targów oraz eventów. Czytaliśmy też o nowych materiałach i technologiach, a co najważniejsze, poznawaliśmy analizy rynku, statystyki oraz portrety ludzi, którzy ten rynek tworzą. To wszystko wyróżnia BIZNES.meble.pl na tle prasy branżowej. Przez wiele lat, podając nam rzetelną informację, redakcja stworzyła opiniotwórczy miesięcznik, a na informacjach w nim publikowanych możemy opierać swoje decyzje biznesowe. Jak na dziesięciolatka, to jest bardzo dojrzała i odpowiedzialna rola. Można powiedzieć, że ekspercka.

Dziesięć lat temu w Polsce mieliśmy tylko trzy produkty wyróżnione tytułem Red Dot Design Award. Dzisiaj są ich już setki. W tym konkursie wyróżnienia przyznaje około trzydziestoosobowa grupa ekspercka. Zawsze twierdziłem, że poziom konkursów „na design” jest zależny wyłącznie od kompetencji jurorów. W odróżnieniu od typowych polskich konkursów produktowych, w których jury w składzie „profesor designu, designer i organizator”, wydają autorytarną decyzję, o tym co im się podoba a co nie, „Diament Meblarstwa” zgromadził kilkudziesięcioosobową kapitułę fachowców z branży. Ocena tak szerokiego gremium specjalistów jest obiektywna. Jest to konkurs, w którym uczestnicząc, poddajemy nasze produkty ocenie doświadczonych praktyków z ugruntowanym dorobkiem zawodowym. O popularności tego konkursu świadczy ilość produktów oraz firm wchodzących co roku w szranki branżowej rywalizacji.

Jestem przekonany, że kolejnym, ważnym filarem na którym opiera się marka BIZNES.meble.pl jest analityka rynku i statystyki. Dla mnie jest tu źródło ważnych informacji o kondycji branży meblarskiej oraz rynkowych trendach. Nie ma w tej branży drugiego wydawnictwa serwującego tak precyzyjne informacje o znaczeniu biznesowym. Z dużym zainteresowaniem czytam też wywiady z właścicielami firm. Możliwość poznania nietuzinkowych ludzi oraz ich biznesowej filozofii, tworzy atmosferę sprzyjającą budowaniu relacji w środowisku. Jest to rola, której na co dzień nie dostrzegamy, ale lata żmudnej i systematycznej pracy redakcji spowodowały, że ludzie branży meblarskiej znają się nie tylko z nazw swoich marek, ale z imienia i nazwiska. Jest to kolejny wyróżnik nie spotykany w przypadku innych czasopism. Integracja środowiska nigdy nie następuje oddolnie. Zawsze potrzebny jest lider, który tego dokona.

Co można dzisiaj życzyć dziesięciolatkowi?  Może  tradycyjne „sto lat”? Ale to dla dziesięciolatka mogłaby być zbyt odległa perspektywa. To może „duży rośnij”? Ale to z kolei byłoby chyba zbyt banalne. Zastanawiając się nad życzeniami, które z okazji jubileuszu chciałbym złożyć zespołowi redakcyjnemu, pomyślałem o tym co jest kwintesencją pracy wykonywanej dla nas od dziesięciu lat. Mam wrażenie, że słowem definiującym dziennikarski wysiłek redaktorek i redaktora BIZNES.meble.pl jest słowo rzetelność. Dlatego życzę Wam nieustającej wytrwałości w dziennikarskiej rzetelności. Nie odpuszczajcie. Jesteście nam bardzo potrzebni.

TEKST: Zdzisław Sobierajski