Branża

IKEA zainwestuje pół miliarda w obniżki cen

IKEA inwestuje w obniżki cen.

IKEA zainwestuje pół miliarda w obniżki cen

Nowe niższe ceny w IKEA to najważniejsza inwestycja w historii koncernu – poinformowała sieć. Ta wiadomość rozgrzała Internet.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

IKEA planuje stałe obniżki cen połowy swojego asortymentu. Średnio wyniosą one 19%, co oznacza, że tysiące produktów wróci do cenowego poziomu sprzed pandemii. To największa taka inwestycja IKEA na polskim rynku.

IKEA przeznaczy pół miliarda na obniżki cen

Jak przypomina sieć, IKEA znaczące obniżki rozpoczęła już we wrześniu 2023 roku. Działanie to objęło ponad 500 produktów. Teraz do tej listy dołączyło 3.500 mebli i akcesoriów. Natomiast do końca sierpnia 2024 roku liczba artykułów objętych niższymi cenami wzrośnie do 5 tys. Warto podkreślić, że stanowi to aż połowę całego asortymentu IKEA.

Nowe niższe ceny to najważniejsza inwestycja w historii IKEA. Od ponad 80 lat misją marki jest wspieranie ludzi w tworzeniu lepszego życia na co dzień, niezależnie od zasobności ich portfeli – podkreśla sieć. Dziś jest to odpowiedź na sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie oraz konieczność oszczędzania środków w wielu gospodarstwach domowych.

Koncern znów zaskakuje klientów

Jak wynika z raportu „IKEA. Życie w domu 2023”, przygotowanego przez IKEA, jednym z głównych źródeł problemów Polaków są finanse domowe. 39% badanych w Polsce niepokoi się o domowy budżet, bardziej niż o zdrowie rodziny czy własne. Badania przeprowadzone przez IPSOS w listopadzie 2023 roku również wskazują Polskę jako jeden z pięciu krajów na świecie, którego mieszkańcy są najbardziej zaniepokojeni inflacją (54%). Stąd wniosek, że bezpieczeństwo w domu zależy w dużej mierze od stabilności finansowej. Równie istotne są zgromadzone oszczędności, stałe dochody i skrupulatna kontrola wydatków.

Zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji gospodarczej nie tylko w kraju, ale i na świecie, postanowiliśmy podjąć istotną decyzję o obniżce cen w Polsce. Zainwestowaliśmy w to 500 mln złotych, co stanowi ponad 8% obrotów IKEA za rok finansowy 2023. To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją IKEA – nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu – podkreśla Magdalena Krokowska-Wicherek, dyrektorka regionalna IKEA Retail w Polsce.

Sposób IKEA na obniżki cen

Pandemia COVID-19 i konflikt wojenny w Ukrainie znacząco wpłynęły na krajobraz ekonomiczno-gospodarczy na całym świecie. W obliczu rosnących kosztów surowców, produkcji i dostaw, firmy z różnych sektorów zostały zmuszone do podniesienia cen swoich produktów, aby dostosować się do nowej rzeczywistości rynkowej. IKEA również mierzyła się z tym wyzwaniem, modyfikując swoją strategię cenową. Jednocześnie firma globalnie skupiła się na rozwoju zrównoważonej produkcji. Unormowanie sytuacji w globalnym łańcuchu dostaw przyczyniło się natomiast do spadku cen surowców i zakupu energii. Co z kolei wpłynęło korzystnie na możliwości zoptymalizowania procesów produkcyjnych i utrzymanie spadkowego trendu kosztów zakupu produktów – informuje sieć.

IKEA podkreśla, że nie tylko przeciwdziałała wyzwaniom rynkowym, ale też – w odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się krajobraz biznesowy – aktywnie przekształcała swoje podejście. W minionym roku marka koncentrowała swoje wysiłki na obniżaniu kosztów operacyjnych i zwiększaniu efektywności. Inwestycje m.in. w nowoczesne technologie oraz szkolenia dla pracowników i pracowniczek miały na celu zoptymalizowanie procesów wewnętrznych. Była to odpowiedź na wzrost kosztów produkcji. Jednak firma nie ograniczała się jedynie do działań wewnątrz, ale również przekształcała swoje sklepy. Koncern inwestował w omnikanałowość, czyli łączenie doświadczenia zakupowego online i offline, oraz w zrównoważoną energię (OZE). IKEA wprowadziła też usługi zdalne. Ponadto zainwestowała w infrastrukturę magazynowo-logistyczną, co zwiększyło dostępność produktów i usług marki dla szerszej grupy konsumentów.

IKEA stawia na promocje

Koncern znacząco obniżył ceny najchętniej kupowanych produktów, otwierając tym samym możliwość zakupu spośród tysięcy dobrze zaprojektowanych oraz funkcjonalnych mebli i akcesoriów w bardziej przystępnych cenach. To posunięcie umożliwia klientom i klientkom kreowanie domowego wnętrza bez konieczności odkładania zakupów w czasie. Pozwala też nabyć więcej produktów za mniej. Nowe niższe ceny wpisują się w ideę demokratycznego wzornictwa, którą kieruje się IKEA. Koncepcja zakłada, że każdy nowy produkt i każda nowa usługa są projektowane tak, by zachować równowagę w pięciu kluczowych wymiarach:

  1. funkcji,
  2. formy,
  3. jakości,
  4. zrównoważonego rozwoju,
  5. niskiej ceny.

W szerokiej ofercie ponad 5 tys. produktów z nowymi niższymi cenami są między innymi:

  • kuchenne meble systemowe i szafy PAX,
  • regały KALLAX,
  • szafki EKET,
  • rama łóżka tapicerowanego SLATTUM,
  • leżanka BRIMNES,
  • rodzina kultowych stolików LACK,
  • seria rozpoznawalnych mebli dla dzieci MAMMUT,
  • docenione przez gamerów krzesło biurowe MARKUS. 

Nową niższą cenę mają również popularne dodatki, takie jak aksamitne poszewki na poduszki SANELA, czy seria lamp NYMÅNE oraz pluszowy rekin BLAHAJ, a także pudełka DRÖNA i kosze BRANÄS pasujące do regałów KALLAX, jak również tysiące innych akcesoriów.

Nowe, niższe ceny w IKEA

Rozszerzając asortyment w niższych cenach, IKEA wprowadziła również nowe produkty w przedziale cenowym do 20 zł, będące odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie tanich i przydatnych produktów na co dzień. Przykład to wyciskacz do czosnku KONCIS tańszy o 5 zł. Obniżki cen objęły również artykuły powszechnie kupowane, takie jak świece, serwetki czy akcesoria kuchenne.

Asortyment przystępny cenowo dotyczy również oferty w Restauracji IKEA. Szarlotkę z kawą dla Klubowiczów IKEA Family można nabyć za 7 zł. W czasie ferii, aż do 2 marca, rodzina 2+2 może zjeść obiad za jedyne 38 zł.

18 stycznia IKEA rozpoczęła jedną z największych kampanii marketingowych. Starannie zaplanowaną tak, aby dotrzeć z przekazem o nowych niższych cenach do jak największej liczby konsumentów. Sieć komunikuje nowe niższe ceny od szerokiego zasięgu w telewizji przez zasięg cyfrowy, obecność na zewnątrz – na bilbordach, w metrze, a nawet na tramwajach i autobusach, przez influencerów, aż po prasę.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA inwestuje w Polsce miliony, by obniżyć ceny

Niższe ceny w IKEA to coś więcej niż mniej pieniędzy wydanych na produkt. Przystępność cenowa oznacza oferowanie korzyści, które są warte nie tylko pieniędzy konsumentów, ale też ich czasu i wysiłku. W następnym roku finansowym marka zapowiada, że będzie dążyć do kontynuacji tej inwestycji, wprowadzając niższe ceny kolejnych artykułów w asortymencie.