Branża

GTV – 25 lat stabilnego rozwoju i dynamicznego wzrostu

GTV - siedziba z lotu ptaka - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl

GTV – 25 lat stabilnego rozwoju i dynamicznego wzrostu

GTV Poland SA, producent i globalny dystrybutor akcesoriów meblowych i oświetlenia, to firma o polskich korzeniach, która w tym roku obchodzi 25-lecie swojej działalności. Działa w ponad 60 krajach świata, na 4 kontynentach i na przestrzeni ostatnich lat rozwinęła swoje spółki w Chorwacji, Czechach i Hiszpanii.

Firma ma jedną z najbardziej kompletnych ofert na rynku, w skład której wchodzi ponad 8,5 tys. produktów meblarskich i oświetleniowych, takich jak np. uchwyty, zawiasy, podnośniki, prowadnice, zamki, systemy przesuwne, ale także rozwiązania oświetleniowe i oprawy ledowe. Nadrzędną wartością GTV jest jakość, która buduje zaufanie do naszych marek. Firma dysponuje własnymi magazynami (łączna powierzchnia magazynowa to 38 tys. m2 ) i rozbudowaną siecią logistyczną.

Na przestrzeni minionych 25 lat firma z każdym rokiem zwiększała sprzedaż. W roku 2017 zanotowaliśmy 6% wzrostu. W kolejnych latach odpowiednio: 12% w 2018 roku i 14% w roku 2019. W trudnym biznesowo, pandemicznym roku 2020, również udało nam się odnotować wzrost w wysokości 7%, zaś w roku 2021 powróciliśmy do zakresów dwucyfrowych i zanotowaliśmy wzrost aż o 32%.

Od prostych mechanizmów do globalnej oferty

Początki firmy to rok 1997, w którym importowaliśmy proste mechanizmy do zegarków. Mimo aspiracji, nikt wówczas nie podejrzewał, jak wiele uda nam się osiągnąć na przestrzeni kolejnych lat. Już wtedy jednak z żelazną konsekwencją przestrzegaliśmy norm i zasad, które sobie narzuciliśmy. Od pierwszych dni działalności stanowiły one podwaliny każdej decyzji biznesowej i personalnej, którą podejmowaliśmy.

W trakcie 10 lat, udało się nam zyskać poczucie stabilności i odnotować solidny wzrost. Przybyło nie tylko pracowników, ale również bezcennej wiedzy i doświadczenia. W 2007 roku zainwestowaliśmy we wprowadzenie marki GTV Lighting – stylowe, nowoczesne oświetlenie w technologii LED. Nasze rozwiązania skierowane są zarówno dla biur, powierzchni przemysłowych, magazynowych czy użyteczności publicznej, jak i odbiorców indywidualnych. Szeroka oferta obejmuje między innymi źródła LED, oświetlenie wewnętrzne z przemyślaną funkcjonalnością, przeznaczoną dla różnych powierzchni, jak i oświetlenie zewnętrzne oraz meblowe.

Rok 2014 to wprowadzenie linii GTV Sliding Door Systems. W naszej ofercie znalazły się dopracowane produkty, które zdobywają uznanie odbiorców nie tylko praktyczną funkcjonalnością i licznymi udogodnieniami, ale również niepodważalną jakością systemów jezdnych i dopracowanym designem.

Nowe marki, nowe produkty

W 2015 roku, rozszerzyliśmy portfolio firmy o markę Högert Technik. Grupą docelową Högert Technik są zarówno profesjonaliści, którzy pracują na naszych narzędziach każdego dnia, jak i wymagający odbiorcy indywidualni.

Dynamicznie rozwijamy segment narzędzi motoryzacyjnych, systemów przechowywania oraz elektronarzędzi. Przede wszystkim jednak, koncentrujemy uwagę na potrzebach, które sygnalizuje nam rynek. To w nie staramy się wpisywać innowacyjnymi, niezawodnymi i jakościowymi rozwiązaniami, które dostarcza Högert Technik.

Rok 2021 był dla GTV niezwykle dynamiczny. Do życia powołane zostały dwie kolejne marki – odzieży ochronnej Högert Workwear oraz oświetlenia dla konsumentów GTV Decor. Högert Workwear dostarcza bezkonkurencyjną odzież, obuwie robocze i akcesoria BHP. GTV Decor stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie światowych trendów w branży oświetleniowej. Wspieramy odbiorców w tworzeniu indywidualnych, zróżnicowanych i innowacyjnych projektów wnętrz. Dostarczamy dopracowane w najdrobniejszych detalach, przemyślane wzorniczo oświetlenie dekoracyjne.

Na przestrzeni lat, trendy w aranżacji wnętrz ulegały zmianom, a firma GTV modyfikowała swoją ofertę w ślad za nimi. Starannie dobierane materiały, funkcjonalność w wypracowanym, reprezentacyjnym stylu i pomysłowe rozwiązania, które ułatwiają rozplanowanie poszczególnych stref kuchennych, zdominowały tworzone przez projektantów GTV koncepcje. Wdrożyliśmy innowacyjne linie produktowe – systemy szuflad Axis PRO oraz koszy typu cargo i magic corner Movix PRO, które pozwalają zaaranżować kuchenne wnętrza w przemyślany sposób, harmonijnie łączący potrzeby wpisania się w najwyższe wymagania jakościowe, estetyczne oraz użytkowe.

Najważniejsi są ludzie

Na przestrzeni minionych 25 lat budowaliśmy doświadczenie i ekspansję na rynki zagraniczne. Relacje biznesowe są oparte na zaufaniu, elastyczności i trafnym odpowiadaniu na potrzeby. Inwestujemy w długotrwałe, oparte na szacunku i docenianiu relacje w zespole, inwestując w zawodowy rozwój pracowników. Z przyjemnością angażujemy się w liczne projekty charytatywne i edukacyjne. Wdrażamy odpowiedzialną politykę proekologiczną, racjonalnie podchodząc do zasobów i stosując liczne rozwiązania recyclingowe.

Rynkowe zawirowania, kryzysy ekonomiczne i dynamiczne zmiany w branży nierzadko rzucały nam pod nogi przysłowiowe kłody. Silnie dotknęła nas również pandemia. Jednak każdą z trudności udało się na pokonać, jak również utrzymać wciąż tendencję wzrostu.

Z optymizmem w przyszłość

W tym roku nawiązaliśmy współpracę z MLP Group – deweloperem, właścicielem oraz zarządcą parków logistycznych i przemysłowych. Podpisaliśmy umowę na wynajem przestrzeni magazynowej o niebagatelnej powierzchni 32 tys. m2. Nowy magazyn będzie budowany specjalnie dla nas, planujemy wprowadzić się do niego już w kwietniu przyszłego roku. W obrębie inwestycji swoje miejsce znajdą powierzchnie biurowe oraz centralny Showroom i centrum szkoleniowe, które pozwoli nam na lepsze przygotowanie handlowców do działań sprzedażowych.

Również w tym roku, pod koniec trzeciego kwartału, firma GTV Poland SA weszła w posiadanie 100% udziałów w polskiej firmie Stolmet-Szczytno. Pozwoli to firmie GTV na strategiczny rozwój w komplementarnych dla siebie obszarze, uzupełniając dotychczasową ofertę, jak również umożliwi większą dywersyfikację działalności, która do tej pory skupiona była na handlu i dystrybucji, a nie na samej produkcji.

Artur Oliński Dyrektor Generalny GTV Poland - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl
Artur Oliński Dyrektor Generalny GTV Poland

Mamy nadzieję, że nadchodzące lata pozwolą nam wciąż optymistycznie patrzeć w dal, a z okazji celebrowania kolejnego dziesięciolecia działalności, z równie wielką dumą będziemy mogli opowiedzieć o następnych milowych krokach, które postawiliśmy w kierunku przyszłości. Wszystkim naszym partnerom, kooperantom i sympatykom dziękujemy za te piękne 25 lat i zapraszamy do dalszej współpracy z GTV. – mówi Artur Okliński, Dyrektor Generalny GTV Poland SA.

GTV logo 25-lecie firmy - miesięcznik i portal informacyjny branży meblarskiej biznes.meble.pl

www.gtv.com.pl