Branża

Drony – jakie mają zastosowanie w IKEA?

Pierwszy dron pojawił się w IKEA w Szwajcarii w 2021 roku.

Drony – jakie mają zastosowanie w IKEA?

Sto autonomicznych dronów lata obecnie w sklepach IKEA – ostatnio w IKEA Zaventem w Belgii, a Ingka Group jest pierwszym sprzedawcą detalicznym, który wykorzystuje takie rozwiązanie do inwentaryzacji zapasów.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

IKEA stale poszukuje nowych możliwości wprowadzania innowacji i tworzenia jeszcze lepszych doświadczeń dla klientów we wszystkich kanałach. Dwa lata temu Grupa Ingka i Zespół Rozwoju Łańcucha Dostaw w Inter IKEA Group, wraz z firmą Verity, dostawcą systemów dronów wewnętrznych, rozpoczęli opracowywanie w pełni autonomicznego rozwiązania dla dronów, aby śledzić zapasy i poprawić samopoczucie swoich współpracowników.

ZOBACZ TAKŻE: Jak IKEA skraca czas realizacji zamówień online?

W rezultacie, sto pracowitych dronów pracuje w godzinach pozaoperacyjnych, aby poprawić dokładność zapasów i zabezpieczyć dostępność produktów dla sprzedaży detalicznej online, ale też offline. Rozwiązanie to wspiera bardziej ergonomiczne miejsce pracy dla współpracowników, ponieważ nie muszą już ręcznie potwierdzać każdej palety.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Inwestujemy w technologię na całej linii, aby nasze sklepy mogły lepiej wspierać realizację zamówień klientów i stać się prawdziwymi centrami sprzedaży wielokanałowej. Wprowadzenie dronów i innych zaawansowanych narzędzi – takich jak na przykład roboty do odbioru towarów – to prawdziwa wygrana dla wszystkich. Poprawia samopoczucie naszych współpracowników, obniża koszty operacyjne i pozwala nam stać się bardziej przystępnymi i wygodnymi dla naszych klientów – mówi Tolga Öncu, szef działu sprzedaży detalicznej w Ingka Group.

Kiedy drony pojawiły się w sklepach IKEA?

Pierwszy dron wystartował w jednym ze szwajcarskich sklepów – w 2021 roku. Setka działających obecnie zaopatruje w zapasy w 16 różnych lokalizacjach w Belgii, Chorwacji, Słowenii, Niemczech, Włoszech, Holandii i Szwajcarii.

Bycie na czele, jeśli chodzi o innowacyjne i dodające wartości rozwiązania, jest częścią dziedzictwa IKEA. Zawsze jesteśmy ciekawi, jak uczyć się od innych, a ten projekt jest świetnym przykładem tego, jak współpracowaliśmy w całej IKEA i razem z zewnętrznym partnerem wymyśliliśmy rozwiązanie, z którego wszyscy korzystamy – mówi Peter Ac, Head of Innovations in Logistics & Fulfilment, Supply Chain Development, Inter IKEA Group.

Grupa Ingka kontynuuje modernizację sklepów na całym świecie, zwiększając ich możliwości obsługi i umożliwiając realizację zamówień online w szybki, bardziej zrównoważony i przystępny sposób.

Prowadząc działalność handlową na 31 rynkach, Ingka Group jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA i odpowiada za około 90% sprzedaży detalicznej koncernu. Jest strategicznym partnerem, który rozwija i wprowadza innowacje do działalności oraz pomaga w określeniu wspólnych strategii. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży na podstawie umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V.

Trzy obszary działalności Ingka Group:

  1. IKEA Retail,
  2. Ingka Investments,
  3. Ingka Centres.