Drony – jakie mają zastosowanie w IKEA?
16 marca, 2023 2023-03-17 8:59Drony – jakie mają zastosowanie w IKEA?
Sto autonomicznych dronów lata obecnie w sklepach IKEA – ostatnio w IKEA Zaventem w Belgii, a Ingka Group jest pierwszym sprzedawcą detalicznym, który wykorzystuje takie rozwiązanie do inwentaryzacji zapasów.
IKEA stale poszukuje nowych możliwości wprowadzania innowacji i tworzenia jeszcze lepszych doświadczeń dla klientów we wszystkich kanałach. Dwa lata temu Grupa Ingka i Zespół Rozwoju Łańcucha Dostaw w Inter IKEA Group, wraz z firmą Verity, dostawcą systemów dronów wewnętrznych, rozpoczęli opracowywanie w pełni autonomicznego rozwiązania dla dronów, aby śledzić zapasy i poprawić samopoczucie swoich współpracowników.
ZOBACZ TAKŻE: Jak IKEA skraca czas realizacji zamówień online?
W rezultacie, sto pracowitych dronów pracuje w godzinach pozaoperacyjnych, aby poprawić dokładność zapasów i zabezpieczyć dostępność produktów dla sprzedaży detalicznej online, ale też offline. Rozwiązanie to wspiera bardziej ergonomiczne miejsce pracy dla współpracowników, ponieważ nie muszą już ręcznie potwierdzać każdej palety.
Inwestujemy w technologię na całej linii, aby nasze sklepy mogły lepiej wspierać realizację zamówień klientów i stać się prawdziwymi centrami sprzedaży wielokanałowej. Wprowadzenie dronów i innych zaawansowanych narzędzi – takich jak na przykład roboty do odbioru towarów – to prawdziwa wygrana dla wszystkich. Poprawia samopoczucie naszych współpracowników, obniża koszty operacyjne i pozwala nam stać się bardziej przystępnymi i wygodnymi dla naszych klientów – mówi Tolga Öncu, szef działu sprzedaży detalicznej w Ingka Group.
Kiedy drony pojawiły się w sklepach IKEA?
Pierwszy dron wystartował w jednym ze szwajcarskich sklepów – w 2021 roku. Setka działających obecnie zaopatruje w zapasy w 16 różnych lokalizacjach w Belgii, Chorwacji, Słowenii, Niemczech, Włoszech, Holandii i Szwajcarii.
Bycie na czele, jeśli chodzi o innowacyjne i dodające wartości rozwiązania, jest częścią dziedzictwa IKEA. Zawsze jesteśmy ciekawi, jak uczyć się od innych, a ten projekt jest świetnym przykładem tego, jak współpracowaliśmy w całej IKEA i razem z zewnętrznym partnerem wymyśliliśmy rozwiązanie, z którego wszyscy korzystamy – mówi Peter Ac, Head of Innovations in Logistics & Fulfilment, Supply Chain Development, Inter IKEA Group.
Grupa Ingka kontynuuje modernizację sklepów na całym świecie, zwiększając ich możliwości obsługi i umożliwiając realizację zamówień online w szybki, bardziej zrównoważony i przystępny sposób.
Prowadząc działalność handlową na 31 rynkach, Ingka Group jest największym sprzedawcą detalicznym IKEA i odpowiada za około 90% sprzedaży detalicznej koncernu. Jest strategicznym partnerem, który rozwija i wprowadza innowacje do działalności oraz pomaga w określeniu wspólnych strategii. Grupa Ingka jest właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży na podstawie umów franczyzowych z Inter IKEA Systems B.V.
Trzy obszary działalności Ingka Group:
- IKEA Retail,
- Ingka Investments,
- Ingka Centres.