Czwarty miesiąc lockdownu w Niemczech
24 marca, 2021 2023-02-14 9:24Czwarty miesiąc lockdownu w Niemczech
Targi, jak ISH digital we Frankfurcie, odbywają się online i to się pewnie szybko nie zmieni. Twardy lockdown w Niemczech przedłużono bowiem do 18 kwietnia. Jakie są reakcje producentów mebli?
Spotkania kanclerz Angeli Merkel z premierami landów są coraz dłuższe – ostatnie, które odbyło się 22 marca, trwało kilkanaście godzin – a podejmowane decyzje coraz trudniejsze. Rosnąca liczba infekcji doprowadziła do przedłużenia lockdownu w Niemczech aż do 18 kwietnia.
Fabryk mebli nie można włączać i wyłączać
Decyzja ta spotkała się z dezaprobatą ze strony branży meblarskiej. Producenci nie godzą się na wycofanie Click & Meet, co w praktyce oznacza brak możliwości umawiania się na indywidualne konsultacje w sklepach meblowych. Fala krytyki spłynęła też na rządzących, gdy ogłosili Wielki Czwartek i Wielką Sobotę dniami wolnymi od pracy.
ZOBACZ TAKŻE: Lockdown nokautem niemieckiego meblarstwa?
Jan Kurth, dyrektor generalny Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM, komentuje aktualne rezolucje w następujący sposób: Decyzja o uznaniu Wielkiego Czwartku i soboty przed Wielkanocą za dni wolne od pracy jest głęboko nieprzemyślana pod kątem gospodarczym – nie do przyjęcia przez nas. Ze względu na krótkotrwałą eliminację tych dni z cyklu produkcyjnego, łańcuchy produkcji i dostaw w niemieckim przemyśle meblarskim zostaną znacznie osłabione, co spowoduje straty ekonomiczne. Przedsiębiorstw przemysłowych, które dostarczają meble dla sieci zakupowych, jak i tych działających na arenie międzynarodowej, nie można dowolnie włączać ani wyłączać. Ponadto nie ma to żadnego pozytywnego wpływu na liczbę infekcji, ponieważ firmy ściśle przestrzegają zasad higieny i regularnie testują swoich pracowników.
Koniec Click & Meet?
Krytyka ze strony Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM dotyczy również wycofania usługi Click & Meet.
ZOBACZ TAKŻE: Targi ISH po raz pierwszy cyfrowo
Bardzo żałujemy również, że przy wprowadzeniu hamulca bezpieczeństwa w regionach, w których 7-dniowa zapadalność na 100 tys. mieszkańców wzrosła do ponad 100 osób, możliwość zakupów w handlu detalicznym, po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie jest wycofana. Click & Meet sprawdziło się jako narzędzie do bezkontaktowych zakupów w bezpiecznych warunkach higienicznych w handlu meblami i po dziesięciu tygodniach zamknięcia handlu przyczyniło się do zapoczątkowania stabilizacji w naszej branży – konkluduje Jan Kurth.