Rankingi

Salony Agata znów poza konkurencją

salony Agata

Salony Agata znów poza konkurencją

W najnowszym zestawieniu analitycy IBIMS po raz kolejny wzięli pod lupę facebookowe profile producentów mebli oraz sklepów meblowych. Badany okres obejmuje sierpień 2022 r.

Reklama
Banner 750x100 px targi CIFF 2024

Salony Agata i Black Red White utrzymały się na podium. Na drugie miejsce wskoczył natomiast profil Meble Ares, zaś AMT Meble wypadły z czołowej trójki. W badaniu zliczana jest jedynie aktywność własna oficjalnych fanpage’y badanych firm.

Jak wygląda sytuacja w przypadku pozostałych profili?

W sierpniu na 1. miejscu rankingu producentów mebli oraz sklepów meblowych na Facebooku uplasowały się Salony Agata. Z wynikiem 17 tys. interakcji firma ta zdeklasowała swoich konkurentów, pozostawiając ich daleko w tyle. Profil ten, względem minionego miesiąca, poprawił swój wynik o 1 tys. interakcji. Kolejnym najbardziej interaktywnym profilem w zestawieniu był fanpage Mebli Ares, który odnotował sumę interakcji na poziomie 7,8 tys. Porównując lipcowy ranking, ta firma wskoczyła z miejsca 11. na 2., poprawiając swój wynik o niemal 6 tys. interakcji. Spadek z miejsca 2. na pozycję nr 3 zaliczył w bieżącym miesiącu profil Black Red White. Tym razem osiągnął wynik 5,8 tys. interakcji. Z podium pożegnał się za to fanpage AMT Meble – zaliczył duży spadek z miejsca 3. na miejsce 7.

W sierpniu lepiej poradziły sobie profile: JUAN (skok z miejsca 5. na 4.), Wnętrza VOX (awans z lokaty 7. na 6.) czy KLER (z miejsca 14. na 13.). Gorzej wypadły fanpage marek IKEA (spadek o 1 oczko), Meble Stylowe Gutowo Małe (spadek z pozycji 6. na 8.), zaś ZONA, Leman Meble, Meblobranie.pl i Meblini całkiem opuściły zestawienie.

Największą aktywność własną ponownie miał profil marki Meble Stylowe Gutowo Małe. W ciągu miesiąca na stronie opublikowano 85 postów. Pod tym względem dobrze wypadły również Meble Ares (34 wpisy), westwing.pl (32 publikacje) oraz Salony Agata i Sklep Meblowy Meblox (każdy po 28 postów). Największą liczbę polubień miały Salony Agata (14 tys.), najwięcej komentarzy zebrały Meble Ares (1,7 tys.), a największą liczbą udostępnień mogły pochwalić się AMT Meble (1,9 tys.).

Jakie były najpopularniejsze posty producentów mebli?


W badanym okresie największą interaktywność generował post na profilu Mebli Ares. Zebrał on w sumie 3,2 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja ta miała najwięcej komentarzy (1 tys.) i najwięcej udostępnień (1,1 tys.). Wpis był konkursem, w którym do wygrania był voucher o wartości 1000 zł lub fotel uszak + podnóżek.

Na miejscu 2. uplasował się post Salonów Agata, który zebrał 2,4 tys. interakcji. Miał on również największą liczbę polubień (1,4 tys.). Przedstawiał ofertę promocyjną firmy. Miejsce 3. w zestawieniu należało do firmy IKEA. Wpis miał 2,2 tys. wszystkich interakcji i prezentował ofertę dotyczącą obuwia typu klapki.

W zestawieniu najpopularniejszych wpisów producentów mebli największa liczba postów znów przypadła w udziale Salonom Agata – 7 z 13 wpisów. Były to przede wszystkim treści promujące ofertę sklepu.

Podsumowując, pozycją lidera w rankingu najbardziej interaktywnych profili producentów mebli i sklepów meblowych na Facebooku w sierpniu ponownie mogły poszczycić się Salony Agata. Po raz kolejny w pierwszej trójce znalazł się również Black Red White. Jak można zaobserwować, komunikacja marketingowa tych firm jest prowadzona w sposób przemyślany i stabilny, co owocuje dobrymi rezultatami. Dobre wyniki osiągnęła też marka Meble Ares. Warto zauważyć, że w sierpniu AMT Meble dość mocno obniżył swoje wyniki (z 6,4 tys. na 2,6 tys. interakcji). Marka, która zajmowała 3. miejsce w lipcowym zestawieniu zaliczyła spadek na miejsce 7.

W sprawie dostępu do wersji premium należy się z kontaktować z IBIMS: kontakt@ibims.pl.