Rankingi

Projekt badawczy „Transformacja Cyfrowa”

1398423975

Projekt badawczy „Transformacja Cyfrowa”

Firma iKsync.com oraz fundacja Inventity.net prowadzą projekt „Transformacja Cyfrowa” w branżach wnętrzarskiej i nieruchomości. Patronat medialny – miesięcznik „BIZNES meble.pl”.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Projekt badawczy Transformacja Cyfrowa obszaru sprzedaży w branżach wnętrzarskiej i nieruchomości.

Firma doradcza iKsync.com oraz fundacja Inventity.net rozpoczęły projekt badawczy, który dotyczy transformacji cyfrowej obszaru sprzedaży w branżach wnętrzarskiej i nieruchomości. Projekt ma na celu zbadanie gotowości polskich firm do transformacji cyfrowej, ze specjalnym uwzględnieniem zmian w obszarze sprzedaży. Projekt jest jedynie pierwszą częścią działań podjętych wspólnie przez organizatorów. Wnioski z projektu posłużą do stworzenia Programu Wsparcia dla polskich firm na cyfrowej drodze zmian.

W ramach projektu prowadzone jest badanie skierowane do osób pracujących w branżach meblarskiej i nieruchomości, mających bezpośredni lub pośredni kontakt z pionem sprzedaży lub marketingu oraz do kadry zarządzającej. Kwestionariusz badawczy dostępny jest na stronie projektu www.transformacja-cyfrowa.info i otwarty dla respondentów w terminie do 31/07/2020. Na połowę września br. planowana jest publikacja raportu i wniosków z projektu, opatrzonego dodatkowymi materiałami merytorycznymi przygotowanymi przez ekspertów.

Celem projektu jest postawienie pierwszych kroków na drodze wsparcia edukacyjnego i merytorycznego oferowanego polskim firmom z branż meblarskiej i nieruchomości. W szczególności branża meblarska jest tą, na której stoi polski eksport i która z wartością eksportu na poziomie 1,66 mld USD (2018, dane za oec.world) jest trzecim największym eksporterem mebli w Europie tuż za Niemcami (2,41 mld USD) i Włochami (2,15 mln USD) oraz na czwartym miejscu w skali globalnej. Konkurencja eksporterów niemieckich i włoskich wydaje się na wyciągnięcie ręki, a transformacja cyfrowa w obszarze sprzedaży jest tą, która może ułatwić procesy relacji z partnerami biznesowymi i pozyskiwania nowych odbiorców – podkreśla Izabela Kozakiewicz, Managing Partner iKsync.

Zmiany spowodowane pandemią również mają  istotny wpływ na procesy cyfryzacji w różnych obszarach od produkcyjnych, przez logistyczne po obszar sprzedaży i przyczyniają się w znacznej mierze do dynamiki przyrostu wdrożeń digitalizacji, które w innej sytuacji nie następowałyby zapewne tak szybko. W tym kontekście widzimy jeszcze większy potencjał pozytywnego wpływu transformacji cyfrowej na pozycję konkurencyjną polskich producentów, dystrybutorów oraz eksporterów produktów wnętrzarskich jak i deweloperów nieruchomości.

W kategorii digitalizacji przed obiema branżami jest jeszcze wiele wyzwań i na tej drodze niełatwych zmian chcemy wspierać przedsiębiorców dając im możliwość skorzystania z wiedzy oraz docelowo wsparcia operacyjnego przy wdrożeniach. W tym celu powołaliśmy inicjatywę projektu badawczego Transformacja-Cyfrowa.info, który oprócz naszych fundacyjnych procesów doradczych ma na celu stworzenie założeń pod przyszły Program Wsparcia, który zamierzamy zacząć przygotowywać i realizować jesienią tego roku – dodaje Wojciech Szapiel, Prezes fundacji Inventity.

Projekt wspierany jest aktywnie przez Patronów wywodzących się z branż wnętrzarskiej i nieruchomości oraz z branży IT. Wśród Patronów są zwłaszcza: Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, czasopismo branżowe – Biznes.meble.pl, agencja Public Relations wyspecjalizowana w branżach wnętrzarskiej oraz budowlanej – PLN Design Group, branżowy magazyn – Design/Biznes Łazienki, dostawca rozwiązań IT – Omega Code, producent profesjonalnych symulatorów szkoleniowych w technologiach virtual reality – Simpro.

Projekt ma na celu zbadanie gotowości polskich firm do transformacji cyfrowej, ze specjalnym uwzględnieniem zmian w obszarze sprzedaży. To jedynie pierwsza część działań podjętych wspólnie przez organizatorów. Wnioski z projektu posłużą do stworzenia Programu Wsparcia dla polskich firm na cyfrowej drodze zmian.

W ramach projektu prowadzone jest badanie skierowane do osób pracujących w branżach meblarskiej i nieruchomości, mających bezpośredni lub pośredni kontakt z pionem sprzedaży lub marketingu oraz do kadry zarządzającej. Kwestionariusz badawczy dostępny jest na stronie projektu www.transformacja-cyfrowa.info i otwarty dla respondentów w terminie do 31 lipca 2020 r. Na połowę września br. planowana jest publikacja raportu i wniosków z projektu, opatrzonego dodatkowymi materiałami merytorycznymi przygotowanymi przez ekspertów. Celem projektu jest postawienie pierwszych kroków na drodze wsparcia edukacyjnego i merytorycznego oferowanego polskim firmom z branż meblarskiej i nieruchomości. W szczególności branża meblarska jest tą, na której stoi polski eksport. Transformacja cyfrowa w obszarze sprzedaży jest tą, która może ułatwić procesy relacji z partnerami biznesowymi i pozyskiwania nowych odbiorców – podkreśla Izabela Kozakiewicz, Managing Partner iKsync.

Zmiany spowodowane pandemią również mają  istotny wpływ na procesy cyfryzacji w różnych obszarach od produkcyjnych, przez logistyczne po obszar sprzedaży i przyczyniają się w znacznej mierze do dynamiki przyrostu wdrożeń digitalizacji, które w innej sytuacji nie następowałyby zapewne tak szybko. W tym kontekście widzimy jeszcze większy potencjał pozytywnego wpływu transformacji cyfrowej na pozycję konkurencyjną polskich producentów, dystrybutorów oraz eksporterów produktów wnętrzarskich, jak i deweloperów nieruchomości.

W kategorii digitalizacji przed obiema branżami jest jeszcze wiele wyzwań i na tej drodze niełatwych zmian chcemy wspierać przedsiębiorców dając im możliwość skorzystania z wiedzy oraz docelowo wsparcia operacyjnego przy wdrożeniach. W tym celu powołaliśmy inicjatywę projektu badawczego Transformacja-Cyfrowa.info, który oprócz naszych fundacyjnych procesów doradczych ma na celu stworzenie założeń pod przyszły Program Wsparcia – dodaje Wojciech Szapiel, prezes fundacji Inventity.

Projekt wspierany jest aktywnie przez patronów wywodzących się z branż wnętrzarskiej i nieruchomości oraz z branży IT. Wśród patronów są: Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, czasopismo branżowe „BIZNES meble.pl”, agencja Public Relations wyspecjalizowana w branżach wnętrzarskiej oraz budowlanej – PLN Design Group, branżowy magazyn – Design/Biznes Łazienki, dostawca rozwiązań IT – Omega Code, producent profesjonalnych symulatorów szkoleniowych w technologiach virtual reality – Simpro.