Rankingi

10 najlepszych stron internetowych – SEO

Najlepsze pod względem SEO strony www, wybrane z 20 stron największych producentów mebli w Polsce.

10 najlepszych stron internetowych – SEO

Najlepsze pod względem SEO strony www, wybrane z 20 stron największych producentów mebli w Polsce.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Na potrzeby tej publikacji postanowiliśmy przyjrzeć się stronom www firm, które zajęły pierwszych 20 miejsc w naszym ubiegłorocznym rankingu „Meblarski 1000 – zestawienie największych producentów mebli w Polsce”. Uwzględniliśmy firmy, które jako zadeklarowany przedmiot produkcji mają:

  • 31.01.Z Produkcja mebli biurowych i sklepowych,
  • 31.02.Z Produkcja mebli kuchennych,
  • 31.09.Z Produkcja pozostałych mebli.

Wspomnianą dwudziestkę największych producentów mebli w Polsce tworzą:

  1. IKEA Industry Poland sp. z o.o. (industry.ikea.pl)
  2. Com40 Sp. z o.o. sp. kom. (com40.pl)
  3. Black Red White SA (brw.com.pl)
  4. Fabryki Mebli Forte SA (forte.com.pl)
  5. Nowy Styl sp. z o.o. (nowystyl.com/pl)
  6. Adriana SA (adriana.com.pl)
  7. Grupa G-3 sp.j. (grupag3.com)
  8. Szynaka-Meble sp. z o.o. (szynaka.pl)
  9. Steinpol Central Services sp. z o.o. (steinpol.com.pl)
  10. DFM sp. z o.o. (dfm.pl)
  11. Sits sp. z o.o. (sits.eu)
  12. Meble Wójcik sp. z o.o. (meblewojcik.com.pl)
  13. Euroline sp. z o.o. (euroline.com.pl)
  14. Mirjan 24 sp. z o.o. (mirjan24.pl)
  15. Polinova Polska sp. z o.o. sp. kom. (polinova.polipol.pl/pl)
  16. Fabryka Mebli Wersal sp. kom. (wersal.pl)
  17. Fabryka Mebli Bodzio sp.j. (bodzio.pl)
  18. Berotu sp. z o.o. (berotu.pl)
  19. Hjort Knudsen Polen sp. z o.o. (hjortknudsen.pl)
  20. Europol Meble Polska sp. z o.o. sp. kom. (europol.polipol.pl/pl)

ZOBACZ TAKŻE: Czy branża meblarska wykorzystuje potencjał Internetu?

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Pod kątem SEO strony ocenił Andrzej Niemira, doświadczony Online Marketing Consultant i Search Engine Optymalizator w firmie Nolantek sp. z o.o. Andrzej Niemira dostosowuje istniejące sklepy i strony firmowe do wytycznych Google, zwiększa widoczność firm w Internecie, zwiększa ruch na stronach firmowych i konwersję w sklepach online. Przeprowadza audyty SEO, w tym audyty konkurencji, korzystając z potencjału SEO i SEM pomaga budować przewagę w Internecie.

Przy ocenie wziął pod uwagę dwa wskaźniki. Pierwszy to frazy i słowa kluczowe, na jakie jest widoczna dana strona www w internetowych wynikach wyszukiwania. Drugi – to ruch, jaki dana strona pozyskuje ze słów i fraz, na jakie jest widoczna, czyli tzw. organiczne wyniki wyszukiwania. Dane to średnia z miesiąca. Poniżej 10 najlepszych stron pod względem SEO.

Najlepsze pod względem SEO strony www, wybrane z 20 stron największych producentów mebli w Polsce.
  1. Black Red White SA. Tu liczby mówią same za siebie. Strona dosłownie zdystansowała konkurencję: ponad 1,3 mln odwiedzających w miesiącu to poziom, który bardzo trudno uzyskać, niezależnie od branży. Zasłużone pierwsze miejsce www.brw.com.pl, a jest to e-commerce że sprzedażą skierowana do B2C. Strona przemyślna i kompletna, nie brakuje to żadnego elementu. Wszystko co powinno znaleźć się na stronie sklepu internetowego tu się znajduje. Muszę przyznać że strony skierowane do klientów B2B nie osiągają aż tak imponujących wyników. W zestawieniu są jednak inne sklepy internetowe (e-commerce), więc podział na strony B2B i B2C okazał się mało przydatny. Strona dostępna w kilku wersjach (słowacki i angielski) językowych. To tylko potwierdza pozycję lidera i jeszcze mocniej osadzą stronę na pierwszym miejscu zestawienia.
  2. Fabryka Mebli Bodzio sp.j. Strona, której naprawdę niewiele zabrakło do półmilionowego ruchu, a to też bardzo dobry wynik. Moim zdaniem potencjał SEO do zwiększania ruchu jeszcze jest, w tym przypadku lepsze wyniki to tylko kwestia pracy i czasu. Strona www.bodzio.pl to także sklep internetowy (e-commerce). Zabrakło w nim jednak wersji językowych, co może świadczyć o tym, że firma nastawiła się wyłącznie na polskiego klienta B2C. Nie widzę też zakładki z informacją o współpracy i ofercie B2B. Te sekcje mogą okazać się przydatne, dlatego warto je dodać. Duży plus i informacja istotna z punktu widzenia klienta to sekcja z listą salonów meblowych na terenie kraju.
  3. Mirjan 24 sp. z o.o. Kolejny sklep internetowy, który nieźle sobie radzi, chociaż moim zdaniem może uzyskać jeszcze lepsze wyniki. Na pewno potencjał ku temu jest. Znaczący wyróżnik i przewaga biznesowa to fakt, że firma ma sklep w pięciu wersjach językowych (słowacki, niemiecki, czeski, węgierski, rumuński). To wersje językowe specjalnie przygotowane, każdy na odrębnej domenie i skierowane pod te konkretne rynki i klientów zagranicznych. Tak duża ekspansja internetowa, może świadczyć o tym, że na tych właśnie rynkach konkurencja jest mniejsza i warto tam być. Oczywiście to moja subiektywna ocena, którą można zweryfikować badaniami, są do tego odpowiednie narzędzia.
  4. Fabryki Mebli Forte SA. Czwarta pozycja w zestawieniu (www.forte.com.pl) i kolejny sklep internetowy (e-commerce) z równie dobrym wynikiem, jeżeli chodzi o ruch i frazy. Tu także wskaźniki te można podnieść, ale będzie to wymagało większych nakładów i czasu. Sklep dostępny tylko dla polskich użytkowników, brakuje innych wersji językowych, brakuje także zakładki sekcji Współpraca do podmiotów B2B. Pomimo tych braków sklep utrzymuje dobry standard i zapewne także może pochwalić się dobrymi wynikami sprzedaży.
  5. IKEA Industry Poland sp. z o.o. Kolejna strona w zestawieniu, a jednocześnie pierwsza, która nie jest e-commerce. Co prawda nie wiem, do kogo strona jest skierowana i jakie cele biznesowe ma realizować, poza funkcją informacyjną i PR, ale muszę przyznać że ruch powyżej 80 tysięcy, jak na tego typu stronę, to rewelacyjny wynik. Co ciekawe, tak konkretny ruch budowany jest z relatywnie małej liczby fraz (poniżej 2 tysięcy). Przyjrzałem się zatem IKEA Industry trochę bliżej. Okazało się że 90% ruchu strona pozyskuje z brandu i fraz około brandowych, czyli ze słowa „Ikea” i fraz zawierających w sobie słowo „Ikea”, typu „Ikea meble”, „Ikea Warszawa”, ”sklep Ikea” itp. To dobra wiadomość dla polskiej konkurencji, gdyż ogólnych fraz z branży meblarskiej IKEA ma niewiele. Tym samym nie trzeba będzie z międzynarodowym gigantem o te ogólne frazy rywalizować. Tu jako ciekawostkę podam, że słowo „Ikea” jest wpisywane, wyszukiwane w Google średnio ok. 1,8 mln razy. Oznacza to, że prawie dwa miliony zapytań o IKEA pojawia się w Google PL w ciągu jednego miesiącu. Nie wiem, czy jakakolwiek polska marka może pochwalić się równie imponującym wynikiem.
  6. Meble Wójcik sp. z o.o. Szósta strona w zestawieniu, a jednocześnie pierwsza naprawdę dobrze wykonana i skierowana do B2B. Mamy tu Strefę Klienta, mamy także Infolinię od razu widoczną. Oferta mebli także dobrze zaprezentowana, sekcje strony logicznie nazwane i przejrzycie poukładane. Widzę też trzy wersje językowe (angielska, ukraińska i niemiecka, tak istotna w tej branży). Jednak największy wyróżnik, a także zdecydowana przewaga tego sklepu to wirtualny showroom. Możemy w nim obejrzeć kolekcje mebli spacerując po wirtualnym salonie. Jedna rzecz, którą można tu poprawić, a raczej zwiększyć to ruch. Chociaż dla strony, która nie jest e-commerce, ten ruch jest i tak ponadprzeciętny.
  7. Szynaka-Meble sp. z o.o. Kolejna strona w zestawieniu (www.szynaka.pl) to sklep internetowy, chociaż nie jest to tak jednoznaczne. Strona nie przypomina bowiem typowego sklepu internetowego. Architektura informacji, a także sekcje na stronie głównej – moim zdaniem – były budowane i są skierowana do klienta B2B. Zakładam, że to celowy zabieg, który miał połączyć przekaz od dwóch grup klientów: B2C i B2B. Jeżeli tak, to zabieg jest dość udany, chociaż może wprowadzać w zakłopotanie klientów B2C. Tym samym może negatywnie wpływać na konwersję i finalnie na sprzedaż. To oczywiście tylko moja teza, ale wydaje mi się, że warto ją sprawdzić. Oprócz funkcji typowo „sklepowych”, mamy tu także sferę dystrybutora, informacje o przetargach, sekcję skierowaną do szkół. Projektanci i architekci również mogą liczyć na współpracę z firma. Sekcja Aktualności może zaangażować pracowników, a także ich rodziny do odwiedzin strony. Za wszystkie wcześniej wymienione funkcje należy się duży plus, bowiem to bardzo ważne informacje. To także duża przewagą nad konkurencja, która pozytywnie wpływa i buduje wizerunek otwartej i przyjaznej firmy. Zapewne nie tylko ta strona www jest zarówno profesjonalna, jak i przyjazna, ale w zestawieniu tylko ta potrafiła to zakomunikować.
  8. Nowy Styl sp. z o.o. Ósma strona na liście, a jednocześnie jedna z niewielu w tym zestawienia skierowana do klienta B2B. W tym segmencie strona www.nowystyl.com/pl wypada bardzo dobrze. Komunikacja od pierwszej strony nastawiona na klienta zagranicznego. Świadczyć o tym mogą angielskie teksty widoczne na sliderach już od pierwszej sekcji strony głównej. Zakładam, że to zabieg celowy. Co więcej, ten sposób komunikacji (nowoczesny, treści widoczne na stronie) jest skierowany do klienta biznesowego, czy nawet korporacyjnego. To także, moim zdaniem, nie przypadek, ale świadomie budowana narracja, za którą stoi wyrazisty przekaz i dobrze dobrana grafika. Tu wyjdę odrobinę poza SEO: ta strona ma charakter, a to nieczęsto można zobaczyć, dlatego chcę to napisać i podkreślić. Strona dostępna w czterech wersjach językowych: angielskiej, niemieckiej, francuskiej, a także w dość nietypowym języku, bo węgierskim. Strona ta znalazła się tak daleko tylko ze względu na kryteria SEO, czyli frazy i ruch, natomiast to jedyne mankamenty, które można podnieść. Z drugiej strony prawie 20 tysięcy odwiedzających w miesiącu to całkiem dobry wynik.
  9. Fabryka Mebli Wersal sp. kom. Kolejna strona w zestawieniu (wersal.pl) to solida strona skierowana do kontrahenta B2B. Pierwsze skrzypce grają tu zdjęcia, to one budują ciekawy, minimalistyczny styl. Walory wizualne, a także estetyczne to główne atutu tej strony. Niestety, w SEO liczą się twarde dane, a tego tu zabrakło. Zarówno liczba fraz, jak i ruch są zbyt małe, aby strona mogła zdobyć wyższą pozycje. Dobra wiadomość jest tak, że oba wskaźniki da się poprawić, content plan będzie najlepszym panaceum na słabe wyniki. Dalej już tylko same plusy. Mamy tu salon wirtualny (odpowiednik wirtualnego showroom’u), jest strefa projektantów, a także strefa kontrahentów z opcją logowania. Jest także kod QR, który kieruje do aplikacji z funkcją VR (Virtual Reality), za pomocą której można pooglądać meble w trzech wymiarach. Strona dostępna także w wersjach angielskiej i niemieckiej, ale zabrakło tu niestety fraz i ruchu.
  10. Sits sp. z o.o. Dziesiąta, ostatnia strona w zestawieniu to sits.eu. Niestety, strona dostęp jest tylko w wersjach angielskiej i francuskiej, natomiast brakuje wersji polskiej. Strona znalazła się w tym zestawieniu tylko dlatego, że spełnia jedno SEO kryterium, jaki jest ruch.

TEKST: Andrzej Niemira

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 2/2024.