Rankingi

10 najlepszych stron internetowych – grafika

Najlepsze pod względem graficznym strony www, wybrane z 20 stron największych producentów mebli w Polsce.

10 najlepszych stron internetowych – grafika

Najlepsze pod względem graficznym strony www, wybrane z 20 stron największych producentów mebli w Polsce.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Oceniliśmy strony www firm, które zajęły pierwszych 20 miejsc w naszym ubiegłorocznym rankingu „Meblarski 1000 – zestawienie największych producentów mebli w Polsce”. Uwzględniliśmy firmy, które jako zadeklarowany przedmiot produkcji mają:

  • 31.01.Z Produkcja mebli biurowych i sklepowych,
  • 31.02.Z Produkcja mebli kuchennych,
  • 31.09.Z Produkcja pozostałych mebli.

Wspomnianą dwudziestkę największych producentów mebli w Polsce tworzą:

  1. IKEA Industry Poland sp. z o.o. (industry.ikea.pl)
  2. Com40 Sp. z o.o. sp. kom. (com40.pl)
  3. Black Red White SA (brw.com.pl)
  4. Fabryki Mebli Forte SA (forte.com.pl)
  5. Nowy Styl sp. z o.o. (nowystyl.com/pl)
  6. Adriana SA (adriana.com.pl)
  7. Grupa G-3 sp.j. (grupag3.com)
  8. Szynaka-Meble sp. z o.o. (szynaka.pl)
  9. Steinpol Central Services sp. z o.o. (steinpol.com.pl)
  10. DFM sp. z o.o. (dfm.pl)
  11. Sits sp. z o.o. (sits.eu)
  12. Meble Wójcik sp. z o.o. (meblewojcik.com.pl)
  13. Euroline sp. z o.o. (euroline.com.pl)
  14. Mirjan 24 sp. z o.o. (mirjan24.pl)
  15. Polinova Polska sp. z o.o. sp. kom. (polinova.polipol.pl/pl)
  16. Fabryka Mebli Wersal sp. kom. (wersal.pl)
  17. Fabryka Mebli Bodzio sp.j. (bodzio.pl)
  18. Berotu sp. z o.o. (berotu.pl)
  19. Hjort Knudsen Polen sp. z o.o. (hjortknudsen.pl)
  20. Europol Meble Polska sp. z o.o. sp. kom. (europol.polipol.pl/pl)

ZOBACZ TAKŻE: Czy branża meblarska wykorzystuje potencjał Internetu?

Pod względem graficznym strony oceniał Bartosz Kulesza, wszechstronny projektant graficzny specjalizujący się w brandingu i webdesignie. Swoją wiedzą dzieli się na Politechnice Białostockiej na kierunku Projektowanie UX i Analityka, gdzie prowadzi przedmiot Web Design i jego rola w projektowaniu User Experience. Autor serwisu biznes.meble.pl. Poniżej najlepsza jego zdaniem „dziesiątka”.

  1. Sits sp. z o.o. Top 10 zaczynam od najlepszej moim zdaniem realizacji, czyli producenta mebli Sits. Firma z Brodnicy nastawiona jest na sprzedaż poza granicami naszego kraju, dlatego bardzo wysoka jakość realizacji. Bardzo czytelnie przedstawiono ofertę oraz samą stronę produktu. Zarówno rendery produktowe, jak i aranżacje wnętrz, na bardzo wysokim poziomie. Nawet nie mam się do czego przyczepić :).
  2. Meble Wójcik sp. z o.o. Firma Meble Wójcik zwróciła moją uwagę prostą ścieżką dotarcia do produktów, których w ofercie nie brakuje. Mamy tu podział na rodzaj pomieszczenia, typ mebli, a także kolekcje. Liternictwo  i wzornictwo nie są wysublimowane, ale rozumiem, że oferta jest kierowana do jak najszerszej grupy docelowej, dlatego to zrozumiałe. Strona jest czytelna, może poza strefą blogową, gdzie natłok tekstu i wielkość liter pozostawiają trochę do życzenia, ale tę część potraktowałem jako zaplecze dla SEO. Rendery na wysokim poziomie, natomiast materiały video przyzwoicie wyprodukowane. Męczy mnie liczba pozycji na rotatorze strony głównej, a także bardzo mała i niewygodna nawigacja. Generalnie jednak bardzo przyzwoicie.
  3. Nowy Styl sp. z o.o. Bardzo lubię ukrytą w oszczędniej formie ikony hamburgera strukturę menu strony. Brawo za odwagę. Czytelną ofertę podzielono na trzy grupy informacji, z czego najważniejsza, podbita jest podwójną hierarchią (raz – przedstawiona jako pierwsza, dwa – liternictwo wyróżnia się wielkością).Wielopoziomowa nawigacja po kategorii wraz z filtrami, dzięki czemu nie trzeba zaglądać do nawigacji w hamburger menu. Wybitne wizualizacje produktów i aranżacji, a także – co jest rzadkością – prezentacje produktów w postaci video. Największe wrażenie zrobiły na mnie nagrody i sesje zdjęciowe z realizacji. Natomiast to, co w moim odczuciu wymaga dopracowania, to layout strony. Połowa moich wczesnych realizacji, pomimo waloru estetycznego projektu graficznego, nie nadaje się do publikacji w portfolio z powodu słabego wdrożenia. Nie wiem, czy w tym przypadku było tak samo, ale odnoszę wrażenie, że można było zrobić to znacznie lepiej. Stopka słabo zakomponowana. Liternictwo na stronie głównej i stronach informacyjnych nie trzyma proporcji – dziwne, bowiem na submarkach (Forum, Sitag itp.) wygląda to lepiej.
  4. Fabryka Mebli Wersal sp. kom. Czwarta realizacja na mojej liście to Wersal z bardzo dobrą architekturą informacji i nawigacją po serwisie. Ciekawie rozwiązano prezentację produktów w kolekcji. Naprzemiennie prezentowany produkt na jasnej przestrzeni, obok którego, dla kontrastu, pokazano wizualizację z aranżacją wnętrza tego produktu. Na stronie samego produktu doceniam możliwość obejrzenia wizualizacji 3d w widoku 360, a także dedykowane piktogramy. Świetna sesja zdjęciowa, a także wizualizacje aranżacji pomieszczeń. Do poprawy zdecydowanie liternictwo, które jest za małe, a przez to nie do końca czytelne.
  5. Hjort Knudsen Polen sp. z o.o. Piątą pozycję w moim rankingu zamyka duńska firma Hjort Knudsen z polskim akcentem w postaci fabryki w miejscowość Wysoka, niespełna 30 minut drogi od Piły. Strona inwestorska z absolutnym minimum informacji, sensownie poukładanej, okraszonej przyzwoitymi materiałami foto-video. Za ojczyznę interior-designu uznaję Danię, dlatego czuję wielki niedosyt ekspozycji produktów, które pojawiają się w formie zdjęć lub mood-boardów na stronie. Tutaj, podobnie jak na stronie Nowego Stylu, przeszkadza mi brak zoptymalizowanego stylu w liternictwie. Chodzi o zbyt mały font w nawigacji względem dużych tytułów. Nie znałem tej firmy, ale zainteresowała mnie na tyle, że ze strony uciekłem na profil Instagram i tam już zostałem z podobnymi wrażeniami. Produkt i przygotowanie do egzekucji (foto/vide) baaardzo rzetelne, natomiast język graficzny przy komunikacji potrzebowałby pomocy w wypracowaniu jakości licującej z produktami.
  6. Black Red White SA. Sklep online Black Red White zajmuje szóste miejsce w moim zestawieniu. Imponuje ogromną liczbą oferowanych produktów i zapanowaniem nad tą skalą. To potężny ecommerce z zoptymalizowanym designem sklepu pod kątem szerokiej rzeszy zainteresowanych. Nawigacja po stronie jest intuicyjna i nie pozostawia żadnych pytań, natomiast prezentowane materiały foto-video utrzymane na wysokim poziomie.
  7. Mirjan 24 sp. z o.o. Numer siedem to Mirjam 24 – produkty są skierowane do mniej wymagającej grupy klientów i taki jest też sklep. Rzeczy, które wymagają dopracowania to nazwa sklepu, chaotycznie porozkładane liternictwo na komunikatach promocyjnych, a także krzykliwe banery kategorii. Liczba pozycji w menu głównym i etykietki przy niektórych pozycjach rozpraszają. Spójny szablon i dobór wielkości liter, a także konsekwencja w liternictwie przyczyniają się do czytelności serwisu. Prezentacja kategorii i samych produktów intuicyjna, podobnie jak przy wielu sklepach. Ot, kolejny e-commerce…
  8. Steinpol Central Services sp. z o.o. Przy tej pozycji musiałem się zebrać w sobie, by coś napisać. W normalnych okolicznościach otworzyłbym zakładkę i od razu zamknął – bez refleksji. Strona jest, bowiem firma istnieje. WordPress, kupiony szablon, na dodatek dość niedbale wdrożony. Jedna z największych firm meblarskich, z siedmioma oddziałami w Polsce, z czterema submarkami…
  9. DFM sp. z o.o. Strona sama z siebie nie prezentuje niczego godnego uwagi. Myślę, że gdyby nie moja rola, to nie trafiłbym na zewnętrzny serwis z ofertą (Livingroom), który prezentuje się bardzo solidnie. Niestety, nie mogę tego samego powiedzieć o stronie firmy-matki. Nawigacja wynikająca z nieprzemyślanej architektury informacji, w której przeszkadzają pozycje z przydługą liczbą znaków złamane w dwa wiersze, bury baner absolutnie nietrakcyjny… Co ciekawe, zdjęcia i wizualizacje nie wyglądają tragicznie, natomiast tragiczny jest fakt, że „pochowano” je w słabym layoucie. Podobnie jak link do oferty: gdy przez przypadek kliknąłem w logo Livigroom, to jakby wyszło słońce :). Livingroom to opozycja estetyczna dla DFM.
  10. Top 10 zamyka Polipol. Jest w rankingu przede wszystkim za bardzo przyzwoite logo.

TEKST: Bartosz Kulesza

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 2/2024.