Rankingi

Czym kieruje się 85% pracowników, gdy wybiera pracodawcę?

• Tri.ply, Nowy Styl – produkt oferujący nieograniczone możliwości aranżacyjne w różnych strefach spotkań. Okrągłe pufy, które są sercem kolekcji, doskonale urozmaicą każde wnętrze, wprowadzając do niego nowoczesny i stylowy akcent.

Czym kieruje się 85% pracowników, gdy wybiera pracodawcę?

Z badań, które zrealizował Nowy Styl wynika, że zatrudnieni w biurach szukają integracji i relacji. Ponad 85% pracowników uważa atrakcyjne biuro za ważny czynnik wpływający na wybór pracodawcy.


Poznaliśmy wyniki badań przeprowadzonych przez Nowy Styl – lidera kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych i miejsc użyteczności publicznej. Potwierdzają one, że dla 85,66% pracowników atrakcyjne biuro jest ważnym czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy. Niezależnie od charakteru aranżacji – czy jest to biuro komórkowe, strefowe, czy open-space – zawsze pełni ono 7 podstawowych funkcji.

7 funkcji biura

Kluczowa staje się funkcja biura jako centrum społecznego, odpowiadającego za utrzymanie relacji, komunikację i integrację. Oprócz tych ról, biura są również miejscami uczenia się i budowania współpracy.

Odpowiedzią na te potrzeby pracowników są przede wszystkim produkty typu soft seating – miękkie meble zachęcające do współpracy, rozmów czy spotkań. Nowości obu marek Nowy Styl i Kusch+Co zostaną zaprezentowane podczas zbliżających się targów Orgatec w Kolonii (22-25.10). To jedno z najważniejszych wydarzeń branży mebli biurowych. Odwiedzający stoisko Nowego Stylu będą mieli również okazję spotkać topowego projektanta Karima Rashida.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Jakie czynniki wpływają na wybór pracodawcy?


Mimo różnic w podejściu do pracy i technologiach używanych przez różne pokolenia, wszystkie grupy wiekowe zgadzają się co do tego, że bezpośredni kontakt ze współpracownikami znacząco podnosi poziom relacji w organizacji.

Kluczowymi czynnikami, które badani uznają za najważniejsze przy wyborze pracy w przestrzeni biurowej, są:

  • możliwość spotkania się ze współpracownikami (79,93%),
  • pozytywna, przyjazna atmosfera i wibe firmy (67,38%),
  • nieformalne spotkania oraz budowanie relacji (58,78%).

To wskazuje, że niezależnie od preferencji dotyczących miejsca pracy, fizyczna obecność w biurze i bezpośrednie interakcje pozostają istotnymi elementami tworzenia silnych więzi i efektywnej współpracy. Co ciekawe, po raz kolejny w badaniach dodatkowe benefity, które mogą wpływać na wybór pracodawcy (np. owocowe czwartki, firmowa pizza) uzyskały najniższy wynik (17,56%).

Ponad 85% pracowników uważa atrakcyjne biuro za ważny czynnik wpływający na wybór pracodawcy.
Ponad 85% pracowników uważa atrakcyjne biuro za ważny czynnik wpływający na wybór pracodawcy. Źródło: Nowy Styl.

Biuro samo w sobie stanowi istotny czynnik bezpośrednio wpływający na codzienne doświadczenia pracownika. Jednak równie ważny jest jego pośredni wpływ na decyzje pracowników, podejmowane na samym początku – czyli przy wyborze pracodawcy. Design i charakter biura często odzwierciedlają sposób funkcjonowania organizacji oraz jej wartości, stając się swego rodzaju lustrem, w którym odbija się cała firma. Estetyka, funkcjonalność i atmosfera miejsca pracy mogą nie tylko zwiększać komfort i efektywność pracowników, ale także budować wizerunek pracodawcy jako nowoczesnej, troskliwej i innowacyjnej organizacji. To jasno wskazuje, że warto inwestować w przestrzeń biurową oraz przearanżowywać ją i dostosowywać, gdy zmieniają się nasze potrzeby oraz warunki wykonywanej pracy – mówi Bartosz Karasiński, dyrektor marketingu w firmie Nowy Styl.

Jak zmieniły się potrzeby pracowników?

Na większym znaczeniu zyskała funkcja koncentracyjna, która awansowała na miejsce trzecie z czwartego. To pokazuje, że po powrocie do biur po okresie pandemii doświadczenia i potrzeby pracowników zmieniły się. Wzrost znaczenia funkcji koncentracyjnej odzwierciedla nowe zapotrzebowania. Biuro ma pełnić nie tylko funkcję społeczną, ale również umożliwiać skupienie się na pracy.

ZOBACZ TAKŻE: Nadchodzą zmiany w biurach

Potwierdzają to również wyniki dotyczące trudności w biurze, które wskazują, że pracownicy oczekują środowiska sprzyjającego koncentracji. Ważne jest, aby biura były miejscami, które harmonijnie łączą funkcję społeczną z możliwością efektywnej pracy. Dlatego kluczowe jest działanie na rzecz poprawy akustyki oraz zmniejszenia liczby napływających bodźców, aby odpowiadać na oczekiwania pracowników i wspierać ich efektywność. W tym przypadku rozwiązaniem okazuje się wprowadzenie odpowiednich rozwiązań akustycznych. Równie istotne jest poprawne i przemyślane wystrefowanie (podział) przestrzeni biurowej w zależności od charakteru podejmowanych aktywności.

Atmosfera i lokalizacja a wybór pracodawcy

Benefity, takie jak darmowe napoje, zapewniają codzienny komfort. Natomiast przestrzenie przeznaczone do komunikacji i integracji pomagają w budowaniu relacji.

Jak ważne są aspekty, w których życie prywatne przenika się z zawodowym?

  • lokalizacja przestrzeni biurowej (63,80%),
  • przestrzenie poświęcone komunikacji i integracji (53,41%),
  • darmowa kawa i herbata (53,05%) podkreślają.

ZOBACZ TAKŻE: Nowy Styl: 86% sprzedaży poza Polską i kolejny showroom

Dogodna lokalizacja biura oraz dostęp do miejsc sprzyjających budowaniu relacji między pracownikami ułatwiają codzienną organizację życia. Wspierają także integrację zespołu i tworzą przyjazną atmosferę.