Czym kieruje się 85% pracowników, gdy wybiera pracodawcę?
10 października, 2024 2024-10-10 0:37Czym kieruje się 85% pracowników, gdy wybiera pracodawcę?
Z badań, które zrealizował Nowy Styl wynika, że zatrudnieni w biurach szukają integracji i relacji. Ponad 85% pracowników uważa atrakcyjne biuro za ważny czynnik wpływający na wybór pracodawcy.
Poznaliśmy wyniki badań przeprowadzonych przez Nowy Styl – lidera kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych i miejsc użyteczności publicznej. Potwierdzają one, że dla 85,66% pracowników atrakcyjne biuro jest ważnym czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy. Niezależnie od charakteru aranżacji – czy jest to biuro komórkowe, strefowe, czy open-space – zawsze pełni ono 7 podstawowych funkcji.
7 funkcji biura
Kluczowa staje się funkcja biura jako centrum społecznego, odpowiadającego za utrzymanie relacji, komunikację i integrację. Oprócz tych ról, biura są również miejscami uczenia się i budowania współpracy.
Odpowiedzią na te potrzeby pracowników są przede wszystkim produkty typu soft seating – miękkie meble zachęcające do współpracy, rozmów czy spotkań. Nowości obu marek Nowy Styl i Kusch+Co zostaną zaprezentowane podczas zbliżających się targów Orgatec w Kolonii (22-25.10). To jedno z najważniejszych wydarzeń branży mebli biurowych. Odwiedzający stoisko Nowego Stylu będą mieli również okazję spotkać topowego projektanta Karima Rashida.
Jakie czynniki wpływają na wybór pracodawcy?
Mimo różnic w podejściu do pracy i technologiach używanych przez różne pokolenia, wszystkie grupy wiekowe zgadzają się co do tego, że bezpośredni kontakt ze współpracownikami znacząco podnosi poziom relacji w organizacji.
Kluczowymi czynnikami, które badani uznają za najważniejsze przy wyborze pracy w przestrzeni biurowej, są:
- możliwość spotkania się ze współpracownikami (79,93%),
- pozytywna, przyjazna atmosfera i wibe firmy (67,38%),
- nieformalne spotkania oraz budowanie relacji (58,78%).
To wskazuje, że niezależnie od preferencji dotyczących miejsca pracy, fizyczna obecność w biurze i bezpośrednie interakcje pozostają istotnymi elementami tworzenia silnych więzi i efektywnej współpracy. Co ciekawe, po raz kolejny w badaniach dodatkowe benefity, które mogą wpływać na wybór pracodawcy (np. owocowe czwartki, firmowa pizza) uzyskały najniższy wynik (17,56%).
Biuro samo w sobie stanowi istotny czynnik bezpośrednio wpływający na codzienne doświadczenia pracownika. Jednak równie ważny jest jego pośredni wpływ na decyzje pracowników, podejmowane na samym początku – czyli przy wyborze pracodawcy. Design i charakter biura często odzwierciedlają sposób funkcjonowania organizacji oraz jej wartości, stając się swego rodzaju lustrem, w którym odbija się cała firma. Estetyka, funkcjonalność i atmosfera miejsca pracy mogą nie tylko zwiększać komfort i efektywność pracowników, ale także budować wizerunek pracodawcy jako nowoczesnej, troskliwej i innowacyjnej organizacji. To jasno wskazuje, że warto inwestować w przestrzeń biurową oraz przearanżowywać ją i dostosowywać, gdy zmieniają się nasze potrzeby oraz warunki wykonywanej pracy – mówi Bartosz Karasiński, dyrektor marketingu w firmie Nowy Styl.
Jak zmieniły się potrzeby pracowników?
Na większym znaczeniu zyskała funkcja koncentracyjna, która awansowała na miejsce trzecie z czwartego. To pokazuje, że po powrocie do biur po okresie pandemii doświadczenia i potrzeby pracowników zmieniły się. Wzrost znaczenia funkcji koncentracyjnej odzwierciedla nowe zapotrzebowania. Biuro ma pełnić nie tylko funkcję społeczną, ale również umożliwiać skupienie się na pracy.
ZOBACZ TAKŻE: Nadchodzą zmiany w biurach
Potwierdzają to również wyniki dotyczące trudności w biurze, które wskazują, że pracownicy oczekują środowiska sprzyjającego koncentracji. Ważne jest, aby biura były miejscami, które harmonijnie łączą funkcję społeczną z możliwością efektywnej pracy. Dlatego kluczowe jest działanie na rzecz poprawy akustyki oraz zmniejszenia liczby napływających bodźców, aby odpowiadać na oczekiwania pracowników i wspierać ich efektywność. W tym przypadku rozwiązaniem okazuje się wprowadzenie odpowiednich rozwiązań akustycznych. Równie istotne jest poprawne i przemyślane wystrefowanie (podział) przestrzeni biurowej w zależności od charakteru podejmowanych aktywności.
Atmosfera i lokalizacja a wybór pracodawcy
Benefity, takie jak darmowe napoje, zapewniają codzienny komfort. Natomiast przestrzenie przeznaczone do komunikacji i integracji pomagają w budowaniu relacji.
Jak ważne są aspekty, w których życie prywatne przenika się z zawodowym?
- lokalizacja przestrzeni biurowej (63,80%),
- przestrzenie poświęcone komunikacji i integracji (53,41%),
- darmowa kawa i herbata (53,05%) podkreślają.
ZOBACZ TAKŻE: Nowy Styl: 86% sprzedaży poza Polską i kolejny showroom
Dogodna lokalizacja biura oraz dostęp do miejsc sprzyjających budowaniu relacji między pracownikami ułatwiają codzienną organizację życia. Wspierają także integrację zespołu i tworzą przyjazną atmosferę.