Rankingi

10 najlepszych stron internetowych – marketing

Najlepsze pod względem marketingowym strony www, wybrane z 20 stron największych producentów mebli w Polsce.

10 najlepszych stron internetowych – marketing

Najlepsze pod względem marketingowym strony www, wybrane z 20 stron największych producentów mebli w Polsce.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Na potrzeby tej publikacji przeanalizowaliśmy strony www firm, które zajęły pierwszych 20 miejsc w naszym ubiegłorocznym rankingu „Meblarski 1000 – zestawienie największych producentów mebli w Polsce”. W analizie uwzględniliśmy firmy, które jako zadeklarowany przedmiot produkcji mają:

  • 31.01.Z Produkcja mebli biurowych i sklepowych,
  • 31.02.Z Produkcja mebli kuchennych,
  • 31.09.Z Produkcja pozostałych mebli.

Wspomnianą dwudziestkę największych producentów mebli w Polsce tworzą:

  1. IKEA Industry Poland sp. z o.o. (industry.ikea.pl)
  2. Com40 Sp. z o.o. sp. kom. (com40.pl)
  3. Black Red White SA (brw.com.pl)
  4. Fabryki Mebli Forte SA (forte.com.pl)
  5. Nowy Styl sp. z o.o. (nowystyl.com/pl)
  6. Adriana SA (adriana.com.pl)
  7. Grupa G-3 sp.j. (grupag3.com)
  8. Szynaka-Meble sp. z o.o. (szynaka.pl)
  9. Steinpol Central Services sp. z o.o. (steinpol.com.pl)
  10. DFM sp. z o.o. (dfm.pl)
  11. Sits sp. z o.o. (sits.eu)
  12. Meble Wójcik sp. z o.o. (meblewojcik.com.pl)
  13. Euroline sp. z o.o. (euroline.com.pl)
  14. Mirjan 24 sp. z o.o. (mirjan24.pl)
  15. Polinova Polska sp. z o.o. sp. kom. (polinova.polipol.pl/pl)
  16. Fabryka Mebli Wersal sp. kom. (wersal.pl)
  17. Fabryka Mebli Bodzio sp.j. (bodzio.pl)
  18. Berotu sp. z o.o. (berotu.pl)
  19. Hjort Knudsen Polen sp. z o.o. (hjortknudsen.pl)
  20. Europol Meble Polska sp. z o.o. sp. kom. (europol.polipol.pl/pl)

ZOBACZ TAKŻE: Czy branża meblarska wykorzystuje potencjał Internetu?

Pod kątem marketingowym strony oceniała Marta Rogalewska, project managerka, strateżka marketingowa, autorka programów edukacyjnych związanych z kompetencjami 4.0 dla biznesu, edukatorów i młodzieży. Opracowywała strategie oraz koordynowała realizację wdrożeń technologicznych i działań marketingowych dla takich marek, jak Red Bull, Jim Beam, EY, Credit Agricole, Citi, Hasbro itp. Wykładowca na Politechnice Białostockiej (na kierunku Marketing Internetowy, Menedżer E-commerce, Zarządzanie i na studiach MBA). Poniżej 10 najlepszych jej zdaniem stron pod względem marketingowym.

  1. Sits sp. z o.o. Serwis internetowy, w którym użytkownik ma ochotę rozgościć się na dłużej. Pięknie zaprojektowana strona internetowa budująca bezkompromisowy wizerunek silnej europejskiej marki. Doceniam praktyczne rozwiązania funkcjonalne, a także pomysłowy podział w nawigacji na treści produktowe i biznesowe. Przejrzysta ścieżka do nawiązania kontaktu dla potencjalnych partnerów zagranicznych. Widoczne kody śledzące wykorzystywane w analityce i kampaniach płatnych.
  2. Nowy Styl sp. z o.o. Bardzo dobra komunikacja biznesowa. Spójny copywriting z widoczną, mocną strategią w tle. Strona firmowa zintegrowana z serwisem produktowym, ale bardzo estetycznie zaprojektowana i funkcjonalna. Sekcja dla dostawców z priorytetem na optymalizację współpracy. Każda z sekcji wyraźnie nastawiona na realizację konkretnych celów biznesowych (new-business / rekrutacja itp.). Wart zauważenia content marketing dla odbiorcy B2B w postaci case-studies z realizacji, raportów i magazynu.
  3. Fabryki Mebli Forte SA. Strony dotyczące firmy i kariery zrealizowane jako serwisy www zupełnie niezależne od strony produktowej – i jest to zdecydowanie najlepsze wdrożenie w tym modelu z całego zestawienia. Nowoczesny design, a także duży nacisk postawiony na autorskie, lifestylowe zdjęcia wysokiej jakości. Widoczne piksele marketingowe, czyli firma wykorzystuje serwis jako narzędzie w kampaniach. Zgrabne prowadzenie użytkownika przez komunikację bez przytłaczania go długimi akapitami tekstu.
  4. Fabryka Mebli Wersal sp. kom. Sekcja o firmie stworzona jako podstrony w internetowym katalogu produktów, dzięki czemu „odziedziczyła” bardzo estetyczny, nowoczesny design całego serwisu www. Cała marka od strony wizualnej budzi zaufanie. Treści opisane dość szablonowo, ale dynamika komunikacji mocno zyskuje dzięki materiałom video i pięknym zdjęciom produktowym. Nie zauważyłam kodów analitycznych i remarketingowych na stronie. Może jest to ciekawy potencjał do rozwoju?
  5. Meble Wójcik sp. z o.o. Sekcje „O nas” i „Praca” zrealizowane jako podstrony serwisu konsumenckiego. Strony proste w obsłudze, przejrzyste, uzupełnione multimediami, a ponadto dostępne w kilku wersjach językowych. Dostępne narzędzia dla obecnych kontrahentów, ale tylko w wersji polskiej. Bardzo przejrzysty dział „Praca”.
  6. Black Red White SA. Najsilniejszy e-commerce w zestawieniu. BRW to marka bardzo mocno osadzona w detalicznej sprzedaży internetowej. Część firmowa komunikacji ograniczona do strony „O nas” (skupionej na historii i danych technicznych firmy), a także enigmatycznej informacji o poszukiwanych pracownikach i formularza dla kontrahentów pozostawionego bez żadnego dodatkowego opisu. Komunikacja B2B pozostaje zdystansowana i chłodna.
  7. Com40 sp. z o.o. sp. kom. Strona firmowa Com40 pozostawia pewien niedosyt kreatywny po odwiedzeniu nowej, przepięknej strony produktowej marki. Liczę, że to kwestia czasu i od strony wizualnej com40.pl nadgoni comforty.pl. Serwis jest przejrzysty i łatwy w nawigacji, natomiast treści podzielone na krótsze, dość konkretne moduły. Od strony strategicznej wydaje się głównie wspierać proces rekrutacji pracowników i stażystów z dużo mniejszym naciskiem na pozyskiwanie partnerów biznesowych.
  8. Szynaka-Meble sp. z o.o. Pozornie część biznesowa ogranicza się wyłącznie do jednej podstrony sklepu internetowego opowiadającej historię marki Szynaka Meble. Doceniam jednak osobną sekcję dla dystrybutorów, dostępną po przełączeniu na wersję angielską serwisu. Tak konkretna, jak tylko może być: z zaproszeniem na targi, katalogami do pobrania, danymi kontaktowymi reprezentantów i formularzem do wysłania wiadomości. Myślę, że tę podstronę można by rozbudować, a także nieco popracować nad jej promocją.
  9. Mirjan 24 sp. z o.o. Mirjan 24 ma oddzielne serwisy internetowe dla każdego z obsługiwanych rynków. Część biznesowa ograniczona do podstron tekstowych w serwisie produktowym. Choć od strony wizualnej czy multimedialnej podstrony te są bardzo proste, doceniam próbę hierarchizacji informacji i nawigację, która pozwala partnerom biznesowym odnaleźć najważniejsze dane o potencjalnej współpracy.
  10. IKEA Industry Poland sp. z o.o. Strona firmowa polskiej spółki działającej w ramach części międzynarodowego holdingu. Prosty serwis informacyjny bazujący głównie na treściach tekstowych, dość utylitarny w designie. W jednym z tekstów czytamy, że IKEA Industry „to miejsce dla mocno stąpających po ziemi ludzi” i takie właśnie wrażenie buduje też ta, typowo narzędziowa strona, której zadaniem (przynajmniej pozornie) jest „załatwienie sprawy i tyle”. Ładny copywriting, szkoda, że brak treści multimedialnych.

TEKST: Marta Rogalewska

Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl nr 2/2024.