Logistyka zoptymalizowana
17 kwietnia, 2016 2023-05-12 12:14Logistyka zoptymalizowana

Logistyka zoptymalizowana
Czy w przypadku transportu mebliMebel – to sprzęt użytkowy należący do wyposażenia ruchomego oraz stałego wnętrz mieszkalnych, biurowych, hotelowych itp., służy do przechowywania, pracy, siedzenia, leżenia, wypoczynku, spożywania posiłków. Każdy mebel może być użytkowany indywidualnie, w kompletach mebli lub zestawach mebli. Jak dzielą się meble? Ze względu na konstrukcję meble można podzielić na • meble skrzyniowe,• meble szkieletowe,• meble tapicerowane. Źródła: • Swaczyna I., da się przewidzieć jak najlepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej? Tak, pomogą w tym programy do optymalizacji załadunku.
Amerykańska firma Ashley Furniture to tylko jeden z ponad 500 użytkowników „Cube-IQ” służącego do optymalizacji załadunku kontenerów, samochodów, naczep, kontenerów lotniczych. Program oferowany przez firmę Horizon obsługuje również paletyzację i kartonizację. Ceniony jest za możliwość lepszego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Jego integralną częścią jest wewnętrzna baza danych kontenerów, produktów, ładunków oraz eksport/import danych w formatach CSV i XML. Użytkownik definiuje reguły załadunku uwzględniające: kolejność rozładunku, zasady piętrowania ładunku, orientację, rozłożenie ładunku i przestrzenie nieładowne. „Cube-IQ” obsługuje kartonizację i paletyzację towaru (z opcją tworzenia kartonów i palet mieszanych).
Trójwymiarowa wizualizacja ładunku w przestrzeni ładunkowej daje m.in. możliwość odzwierciedlenia kolejnych faz załadunku. W programie jest trójwymiarowy edytor załadunku z możliwością ręcznej modyfikacji z wykorzystaniem funkcji „przeciągnij i upuść”. Wersja jest w pełni zintegrowana (plug-in) z systemami zewnętrznymi dostarczającymi im danych o ilości kartonów, palet czy kontenerów/samochodów. Firma Horizon oferuje specjalną wersję „Cube-IQ” dla przemysłu meblarskiego.
Jak zaznaczają przedstawiciele SoftwareStudio, wsparciem procesów logistycznych jest dobre zarządzanie zasobami związanymi z szybkim rozładunkiem i załadunkiem towarów. Prawidłowe planowanie dostaw towarów do magazynu w oparciuOparcie – 1) zespół lub podzespół tapicerowany lub nietapicerowany służący do podparcia pleców użytkownika. Jeśli oparcie jest tapicerowane to najczęściej zbudowane jest z kilku warstw tapicerskich: warstwy podtrzymującej, warstwy sprężystej lub warstwy sprężynującej, warstwy wyściełającej oraz warstwy pokryciowej. 2) W języku potocznym słowo oparcie oznacza to, na czym się ktoś lub coś opiera. 3) Też: osoba, na którą można liczyć. o system awizacyjny usprawnia procesy i obsługę kierowców. W programie StudioSystem firmy SoftwareStudio dostępna jest funkcjonalność umożliwiająca awizację dostaw do magazynu wraz z ewidencją rezerwacji ramp w magazynie powiązanych z transportem (dostawy i wysyłki) oraz tworzenie harmonogramów dla magazynu i rampy załadunkowej.
Moduł programu Awizacja Transportu umożliwia dopisanie nowego awizo oraz zawiera rejestry awiza w buforze i awiza zatwierdzone. Z kolei sekcja Transport dla magazynu pozwala na bezpośrednie dopisanie transportu do wybranego magazynu, wybranej rampy i wybranej godziny. Lista klientów pojawiających się na liścieLiść – 1) Płaski zielony organ roślin o ograniczonym wzroście, który jest częścią pędu. Główne funkcje to produkcja węglowodanów w procesie fotosyntezy, transpiracja i oddychanie. Czym jest transpiracja? Transpiracja jest to parowanie wody z tkanek żywych roślin. Między innymi powoduje ruch wody i składników mineralnych w drewnie ku górze (łac. transpirare – pocić się). Co to jest liścienie? Liścienie to budowana jest dynamicznie i uzależniona jest od ilości aktywnych dostawców oraz dopisanych dla nich awizo transportu w systemie.
Do optymalizacji załadunku
O optymalizację, zmniejszenie kosztów i bezpieczeństwo transportu dba również firma Multiscience, która oferuje oprogramowanie „MultiMix” do optymalizacji załadunku mieszanych jednostek załadunkowych oraz „MultiPack” do pakowania przedmiotów jednakowej wielkości. Moduły systemu „MultiMix” można łączyć w zależności od konkretnych praktycznych potrzeb oraz rozbudowywać o dodatkowe funkcje. Moduł wyboru kontenera transportowego umożliwia przede wszystkim minimalizację kosztów.
Producentów mebli może szczególnie zainteresować program „MixKart” będący połączeniemPołączenie – 1) Część konstrukcji wyrobu, w obrębie której następuje złączenie dwóch lub więcej elementów albo podzespołu w jedną konstrukcyjną całość. Właściwości użytkowe połączeń określa nośność graniczna i sztywność. Jakie są rodzaje połączeń? W konstrukcjach drewnianych występują połączenia z łącznikiem mechanicznym (rozłączne i nierozłączne) np. wkręty, śruby, zszywki, itd. oraz klejowe (nierozłączne). Połączenia klejowe mogą występować w złączach profilowych, złączach wyboru opakowań transportowych za pomocą programu „MultiMix” z programem „MultiPack”. Umożliwia optymalizację wymiarów kartonów dla całego asortymentu produktów (np. zestawów montażowych mebli), które trzeba dopasować zarówno do zawartości, jak i palety transportowej.
Do podstawowych zalet „InterLAN Speed” firmy InterLAN należy elastyczność w odzwierciedleniu procesów planowania, realizacji i rozliczenia transportu, wspartych interfejsami elektronicznej wymiany danych (EDI) z i do systemu ERP/WMS firmy. Pozwala to na wyeliminowanie problemów żmudnego przepisywania danych i na zachowanie ciągłości przepływu informacji bez opóźnień. Najlepszym przykładem takiego działania jest pobieranie zamówień związanych z bieżącą produkcją, które generowane są przez system produkcyjny i następnie wczytywane do „InterLAN Speed”.
ZOBACZ TAKŻE: Jak rozwój e-commerce zmieni logistykę?
Na podstawiePodstawa – 1) Zespół lub podzespół spełniający funkcję nośną dla mebla lub zespołu. 2) W języku potocznym słowo „podstawa" oznacza zasadę, podwalinę czegoś. 3) Też: w odniesieniu do zgodności czegoś z czymś - w oparciu o coś, zgodnie z czymś, na mocy czegoś, w wykorzystaniem czegoś itp. Źródło: BN-87/7140-01 – Meble. Elementy, podzespoły i zespoły. Terminologia. daty wykonania poszczególnych zamówień i kolejnych statusów ich realizacji, system wykonuje planowanie i optymalizację procesu dostawy, przy czym zadania te mogą być realizowane zarówno ręcznie, jak i automatycznie. Sam proces planowania może składać się z kilku etapów. Na podstawie zamówień wykonywane jest ich scalanie według daty i adresu dostawy, następnie budowane są z nich jednostki logistyczne (nie tylko palety). W kolejnym kroku planowane są trasy, w ramachRama – 1) Podzespół składający się z połączonych ramiaków, spełniających funkcję nośną dla poduchy tapicerskiej, także w podstawie lub korpusie mebla; w meblach giętych może ją stanowić element gięty o obwodzie zamkniętym. Jakie są rodzaje ram? W zależności od spełnianej funkcji rozróżnia się ramy: tapicerską, wieńcową, drzwiową itp. 2) Też: część urządzenia mechanicznego składająca się z listew i prętów połączonych których poszczególne zamówienia trafią do odbiorców. Proces ten odbywa się z wykorzystaniem mapy cyfrowej lub systemowej macierzy odległości.
Ostatnim etapem planowania jest ułożenie palet na pojeździe uwzględniając plan trasy, obciążenieObciążenie – 1) układ sił zewnętrznych działających na materiał. Jakie są rodzaje obciążeń? Wyróżnia się cztery zasadnicze rodzaje obciążeń: • rozciąganie,• ściskanie,• zginanie,• ścinanie. Czym jest obciążenie stałe? Obciążenie stałe – obciążenie o niezmiennych w czasie wartościach, kierunkach i punktach przyłożenia względem danego ciała. 2) W języku potocznym: oznacza coś, co ma niekorzystny wpływ na życie człowieka i od czego osi/stron pojazdu czy możliwość piętrowania, jak i samą kubaturę środka transportu. Ponieważ algorytmy te bazują każdorazowo na wytycznych związanych z daną działalnością, łatwo sobie wyobrazić teoretycznie nieskończoną ilość kombinacji. Po rozplanowaniu przewozów, które mogą być realizowane w trybie dostaw bezpośrednich lub przy wykorzystaniu sieci cross-docków, nadchodzi czas na przygotowanie zleceń transportowych, przy czym – jak zaznaczają specjaliści z InterLAN – nie ma znaczenia, czy do dyspozycji jest tabor własny, czy też wykorzystujemy przewoźników zewnętrznych. Zlecenia przewozu biorą pod uwagę wszystkie wymagane parametry: ładunku, czasu, rodzaju taboru itd.
Ostatni krok to dokumentacja
Do kluczowych obszarów systemu, poza optymalizacją planowania, należy rozliczenie przewoźników. Proces ten zaczyna się automatycznym naliczeniem wynagrodzenia przewoźnika z wykorzystaniem cenników. W kolejnym kroku wykorzystuje się drukowane dodatkowo na dokumentach kody kreskowe, które po zwróceniu po dostawie i zeskanowaniu pozwalają na identyfikację zarówno zamówienia, jak i typu wymaganego dokumentu zwrotnego. W konsekwencji, skany przypisywane są do odpowiednich zamówień w systemie. W dalszej części, zadaniem użytkownika jest wysyłanie do przewoźnika ponagleń o zwrot brakujących dokumentów lub informacji o braku akceptacji jego faktury. Dodatkowo, w przypadku ewentualnych problemów, każdy z użytkowników, w tym przewoźnik, ma bezpośredni i szybki dostęp do materiałów potwierdzających dostawę w wersji elektronicznej.
Ostatnim krokiem jest automatyczne wygenerowanie rozliczenia przewoźnika dla tras, które posiadają skompletowane wymagane dokumenty. Rozliczenie można wysłać mailem jako specyfikację do zafakturowania przez przewoźnika lub wystawić fakturę w jego imieniu bezpośrednio w „InterLAN Speed”. Szczegółowa specyfikacja do faktury pozwala uniknąć wątpliwości związanych z przedmiotem faktury i ewentualnych korekt.
TEKST: Diana Nachiło
Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 4/2016