Kreatywność wyzwolona
14 stycznia, 2017 2023-05-04 9:09Kreatywność wyzwolona

Kreatywność wyzwolona
Tak, jak każdy ma swoją definicję szczęścia, tak każdy ma własne wyobrażenie wnętrza, które pasuje do niego idealnie. Rynek jest otwarty zarówno na dekory wzorów klasycznych, jak i tych, które wykraczają daleko poza spokojny standard.
O fantazji i kreatywności projektantów świadczą np. takie dekory Schattdecor, jak „Goa”, „Favo” i „Octa”. Wśród 18 wzorów kolekcji „Designers” opracowanych przez biura projektowe Piero Lisoni z Włoch, Fratelli Campana z Brazylii i Font ze Szwecji znajdują się interesujące wzory graficzne.
Wskazując najważniejsze trendy w powierzchniach dekoracyjnych, Krzysztof Bogdanowicz z firmy Impress zwrócił uwagę na popularność wzorów graficznych. Podkreślił, że wzory linearne i geometryczne dobrze wpisują się w stylistykę nowoczesnych mebliMebel – to sprzęt użytkowy należący do wyposażenia ruchomego oraz stałego wnętrz mieszkalnych, biurowych, hotelowych itp., służy do przechowywania, pracy, siedzenia, leżenia, wypoczynku, spożywania posiłków. Każdy mebel może być użytkowany indywidualnie, w kompletach mebli lub zestawach mebli. Jak dzielą się meble? Ze względu na konstrukcję meble można podzielić na • meble skrzyniowe,• meble szkieletowe,• meble tapicerowane. Źródła: • Swaczyna I.,, czego przykładem jest oferowany przez Impress wzór „Punto”.

Z kolei, na przykładzie firmy Erismann oferującej tapety, widać, że wzory graficzne chętnie goszczą tak na meblachMebel – to sprzęt użytkowy należący do wyposażenia ruchomego oraz stałego wnętrz mieszkalnych, biurowych, hotelowych itp., służy do przechowywania, pracy, siedzenia, leżenia, wypoczynku, spożywania posiłków. Każdy mebel może być użytkowany indywidualnie, w kompletach mebli lub zestawach mebli. Jak dzielą się meble? Ze względu na konstrukcję meble można podzielić na • meble skrzyniowe,• meble szkieletowe,• meble tapicerowane. Źródła: • Swaczyna I.,, jak też na większych powierzchniach. Firma z uwagą śledzi zarówno styl życia konsumentów, jak i modę odzieżową. Do wiodących tendencji zaliczyła, widoczną również w branży meblarskiej, skłonność do neutralnych wyborów konsumentów. Dominują w nich naturalne kolory ziemi. Odbiorcom podobają się także wzory etniczne, nawiązujące do tradycji rzemieślniczych.
Przedstawiciele Erismann zwrócili uwagę na utrzymującą się modę na elementyElement mebla – 1) Pojedynczy, podstawowy składnik konstrukcji mebla. Może być wykonany z jednego materiału lub z kilku różnych materiałów trwale ze sobą połączonych. Łączenie materiałów może prowadzić do uzyskania po stosownej obróbce elementu w postaci bryły (np. klejenie warstwowe) lub elementu w formie warstwowej z pustymi przestrzeniami (np. płyta komórkowa). Zazwyczaj do uzyskania elementu wymagane jest pełne spektrum produkcyjne metaliczne. Wciąż na topie jest miedź, choć częściej ustępują jej złoto, srebro i brąz. W tej tonacji utrzymane są tapety Erismann z kolekcji „Fame”. Tak czyste, geometryczne wzory, jak też motywy kwiatowe odchodzą od wysokiego połysku na rzecz wykończenia w jedwabistym, eleganckim macie.
W podstawowej, szarej kolorystyce utrzymany jest dekor „Postman” firmy Interprint – jeden z przykładów nietuzinkowego, fantazyjnego wzoru geometrycznego. Składają się na niego litery niemożliwe do odcyfrowania i zrozumienia, będące tylko obrazem.
ZOBACZ TAKŻE: Realizm magiczny
Dążenie do indywidualizacji i poszukiwanie rozwiązań unikalnych i zaskakujących – to jeden z najbardziej wyraźnych obecnie trendów. Coraz więcej osób nie szuka rozwiązań popularnych. Nie pyta o modę, ale przeciwnie – szuka rozwiązań uszytych na swoją miarę. Idealnych dla nich. Dlatego też rosnącym zainteresowaniem cieszą się dekory nietuzinkowe – w tym fantazyjne i geometryczne, pozwalające puścić wodze wyobraźni. Nie bez powodu, jeden z dekorów Interprint – zaprojektowany przez Maję Palczewską dekor „Freelancer” dostępny jest w ofercie Swiss Krono jako „Szczypta Szaleństwa” (D4864) – zaznacza Sylwia Lasota z Interprint.
Zaprojektowany przez Maję Palczewską dekor „Freelancer” to przyciągająca wzrok kompilacja rombów, która jednak nie kojarzy się z przewidywalnym, geometrycznym układem. Mimo uporządkowania, dekor ten zadziwia różnorodnością i dynamizmem. Efekt ten osiągnięto dzięki utrzymaniu elementówElement mebla – 1) Pojedynczy, podstawowy składnik konstrukcji mebla. Może być wykonany z jednego materiału lub z kilku różnych materiałów trwale ze sobą połączonych. Łączenie materiałów może prowadzić do uzyskania po stosownej obróbce elementu w postaci bryły (np. klejenie warstwowe) lub elementu w formie warstwowej z pustymi przestrzeniami (np. płyta komórkowa). Zazwyczaj do uzyskania elementu wymagane jest pełne spektrum produkcyjne w kilku różnych barwachBarwa, kolor – wrażenie wzrokowe wywoływane przez promieniowanie elektromagnetyczne o długości fali z zakresu widzialnego, zależnie od tego w jakiej mierze dane ciało pochłania fale świetlne określonej długości. Źródła:
• L. Helińska-Raczkowska, Leksykon nauki o drewnie, Poznań 1999.
• F. Krzysik, Nauka o drewnie, PWN, Warszawa, 1978.
i wzorach – fantazyjnych (paski, kropki, kreseczki, figury geometryczne), a także odwzorowujących rysunek naturalnego kamienia. Przewodnią kolorystyką dekoru jest bielBiel – 1) Zewnętrzna część fizjologicznie aktywnego drewna starszych pni drzew, zawierająca żywe komórki miękiszowe, przeważnie jaśniej zabarwiona od twardzieli. Główną funkcją bielu jest przewodzenie wody. Trwałość drewna bielu jest mniejsza aniżeli twardzieli. 2) W języku potocznym słowo „biel” oznacza biały kolor. Źródło: L. Helińska-Raczkowska, Leksykon nauki o drewnie, Poznań 1999. i szarość, która przeplatana i ożywiana jest jasnym dekorem drewnopodobnym, wyraźnie odcinającym się od pozostałych zastosowanych wzorów.




Zaskakujący jest również „Fendo” Interprint. Elementy jego rysunku niemalże wyłaniają się z tła utrzymanego w eleganckim odcieniu szarości. Nieregularnie ułożone kwadraciki sprawiają wrażenie jakby płynęły na pozostających w ciągłym ruchu falach. Efekt ten potęguje sposób ich wykończenia. Cześć z nich połyskuje – dokładnie jak woda odbijająca promienie, natomiast część jest doskonale matowa. Dekor „Fendo” pochodzi z nowej kolekcji Interprint SWAP, która powstała specjalnie z myślą o najnowszej technologii druku cyfrowego na papierach dekoracyjnychPapier dekoracyjny – wykorzystywany jest w przemyśle meblarskim jako alternatywa dla drewna litego. Technologia pozwala na wierne odwzorowanie rysunku drewna. Podstawą do powstania papierów dekoracyjnych są skany fornirów pochodzących z różnych gatunków drewna, które odwzorowywane są poprzez grawerowanie na specjalnych cylindrach. Następnie wzór jest odciskany na papierze o odpowiednich parametrach oraz zabezpieczany przez impregnację papieru żywicami duroplastycznymi. Na rynku można.
Nowe technologie wdrażają również producenci obrzeżyObrzeże meblowe – 1) element służący do wykończenia i zabezpieczenia płyt z tworzyw drewnopochodnych, wpływa głównie na estetykę mebla oraz jego funkcjonalność. Obrzeża wykorzystywane są do zabezpieczenia wąskich płaszczyzn elementów meblowych, płyt roboczych (blatów) i parapetów, powinno być zatem szczególnie odporne na uszkodzenia mechaniczne. Ważny jest dobór odpowiedniego materiału, z którego wykonane jest obrzeże, np. ABS, PVC itp. Obrzeża występują. Jeśli chodzi o technologie 3D, firma Döllken proponuje przejrzystość i efekt głębi. Najnowszy produkt „3D Space” otwiera nowe możliwości projektowania mebli. Asymetryczna struktura łączy przejrzystość i nowoczesny efekt głębokości. W zależności od kąta widzenia zmienia się wzór i wygląd krawędzi. Dzięki temu powstaje interakcja pomiędzy obserwatorem i obrzeżemObrzeże meblowe – 1) element służący do wykończenia i zabezpieczenia płyt z tworzyw drewnopochodnych, wpływa głównie na estetykę mebla oraz jego funkcjonalność. Obrzeża wykorzystywane są do zabezpieczenia wąskich płaszczyzn elementów meblowych, płyt roboczych (blatów) i parapetów, powinno być zatem szczególnie odporne na uszkodzenia mechaniczne. Ważny jest dobór odpowiedniego materiału, z którego wykonane jest obrzeże, np. ABS, PVC itp. Obrzeża występują „3D Space”. Pod względem optyki, obrzeżaObrzeże meblowe – 1) element służący do wykończenia i zabezpieczenia płyt z tworzyw drewnopochodnych, wpływa głównie na estetykę mebla oraz jego funkcjonalność. Obrzeża wykorzystywane są do zabezpieczenia wąskich płaszczyzn elementów meblowych, płyt roboczych (blatów) i parapetów, powinno być zatem szczególnie odporne na uszkodzenia mechaniczne. Ważny jest dobór odpowiedniego materiału, z którego wykonane jest obrzeże, np. ABS, PVC itp. Obrzeża występują nadają lekkości całej zamkniętej powierzchni.




Nowością Ostermann jest trójwymiarowe obrzeżeObrzeże meblowe – 1) element służący do wykończenia i zabezpieczenia płyt z tworzyw drewnopochodnych, wpływa głównie na estetykę mebla oraz jego funkcjonalność. Obrzeża wykorzystywane są do zabezpieczenia wąskich płaszczyzn elementów meblowych, płyt roboczych (blatów) i parapetów, powinno być zatem szczególnie odporne na uszkodzenia mechaniczne. Ważny jest dobór odpowiedniego materiału, z którego wykonane jest obrzeże, np. ABS, PVC itp. Obrzeża występują akrylowe „Space Wave”. Przez przezroczystą powłokę akrylową widać faliste, metaliczne refleksy, które przyciągają uwagę i dają wrażenie głębi. Wyjątkowy, trójwymiarowy efekt obrzeża „Space Wave” uzyskuje się dzięki falistej, metalicznej strukturze wewnątrz materiału. Dzięki zastosowaniu akrylu (PMMA) obrzeże łatwo jest utrzymać w czystości. Produkt dostępny jest w najmodniejszych kolorach: stal szlachetna, tytan, brąz oraz srebro.
TEKST: Diana Nachiło
Artykuł został opublikowany w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 1/2017