Newsroom

Pfleiderer zmienia się w Woodeco

Woodeco - nowa nazwa Pfleiderer.

Pfleiderer zmienia się w Woodeco

Od 1 lipca Pfleiderer zmieni nazwę. Jeden z największych producentów płyt drewnopochodnych w Polsce będzie nazywał się Woodeco.

Zmieniają się nazwa oraz logo znanej na polskim rynku branży materiałów drewnopochodnych, firmy Pfleiderer. Od 1 lipca będzie obowiązywać nowa nazwa – Woodeco.

1 lipca to kluczowa data w naszej organizacji, którą wszyscy na długo zapamiętamy – podkreślił już na wstępie Grzegorz Kulesza, dyrektor zarządzający Woodeco.

Zmiana na Woodeco – nowa nazwa i nowa strona internetowa

Jak poinformowała firma, rok 2024 to czas ogromnych zmian w firmie Pfleiderer. Wiosną producent oficjalnie poinformował o sprzedaży całości polskich udziałów Pfleiderer Polska spółce Breticontic Investments, którą reprezentują Bogdan i Elżbieta Kaczmarek oraz dla Innova Capital. Od razu po przejęciu rozpoczęto prace nad rebrandingiem marki.

Zmieniamy się, a zmiana to rozwój i wyzwania. Nowy właściciel to nowe inwestycje, a to daje nam szanse na rozwój. Widzimy więc w tej zmianie duży potencjał, który teraz możemy wykorzystać. I wykorzystamy – powiedział Grzegorz Kulesza.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Marka zyska nie tylko nową nazwę, ale również nową stronę internetową.

Zmiana to poprawa jakości produktów, nowe inwestycje, również w ekologię i gospodarkę cyrkularną. Wprowadzanie nowych produktów i poprawa konkurencyjności cenowej – podkreślił Grzegorz Kulesza.

Budowa nowej marki

W stworzenie nowej nazwy, która właśnie zastępuje znaną wszystkim nazwę Pfleiderer, zaangażowanych było wiele osób.

Budowę marki Woodeco oparliśmy o rezultaty badań jakościowych, o analizę rynku, analizę trendów, jak również warsztaty wewnątrz organizacji – poinformowała Anna Szmurło, Communication Manager.

Jak się okazuje, do wymyślenia nowej nazwy włączyli się nawet sami pracownicy Pfleiderer. Pomysłów było wiele, ale zwycięzca mógł być jeden. W opinii firmy Woodeco w idealny sposób równoważy słowa związane z ekologią i drewnem.

Odpowiedzialny partner, to hasło doskonale odzwierciedla wizję marki Woodeco. To podkreślenie, jak ważne jest partnerstwo w relacjach z klientami, pracownikami, dostawcami, ale również odpowiedzialność o nasze środowisko naturalne oraz lokalną społeczność – powiedziała Anna Szmurło.

To, na czym budujemy naszą markę, to bardzo solidna strategia, posadzona na badaniach i zespół, który tę strategię wdraża – dodał Jakub Wołodko, dyrektor marketingu.

Dwa etapy rebrandingu

Rebranding marki to ogromne przedsięwzięcie, jednak zarówno Zarząd, jak i pracownicy Woodeco, podchodzą do zmiany z pozytywnym nastawieniem.

Zanim zdefiniowaliśmy strategię odpytaliśmy naszych klientów, pracowników i innych interesariuszy rynku, jak chcieliby widzieć nową markę i jak jesteśmy postrzegani w tej chwili. To z czego jestem dumny, to że w tych wszystkich wywiadach bardzo mocno zostało podkreślone partnerstwo. I to jest fundament, którego obiecujemy, że nie zmieniamy – dodał Jakub Wołodko.

Pfleiderer podzielił rebranding marki na dwa etapy:

  1. Pierwszy etap obejmuje zmianę nazwy marki na Woodeco oraz zmianę nazwy sieci dystrybucji na Woodeco Partner.
  2. Drugi etap to zmiana ekspozycji produktowej w punktach sprzedaży.

Zmiany związane z komunikacją zewnętrzną w zakładach produkcyjnych w Wieruszowie i Grajewie planujemy wdrożyć do połowy sierpnia, natomiast rebranding całej sieci do końca 2024 r. – poinformował Łukasz Spólny, Trade Marketing Manager.

Ponadto, jednocześnie z rebrandingiem, marka pracuje nad wdrażaniem bieżących projektów. Mowa tu nie tylko o nowej kolekcji Mood Stories, której oficjalna premiera zaplanowana jest na początek 2025 roku, ale również projekt infokiosków, które będą centralną i nierozerwalną częścią ekspozycji produktowej.

Infokioski będą służyły do prezentacji kolekcji Mood Stories w sposób cyfrowy i interaktywny. Jest to pewnego rodzaju nowość na rynku. Infokioski są stopniowo implementowane w punktach sprzedaży już od kwietnia tego roku, gdzie realizowane są projekty połączone z kuchniami pokazowymi – wyjaśnił Łukasz Spólny.

ZOBACZ TAKŻE: Pfleiderer w Wieruszowie z nową inwestycją

Producent ma w planach kolejne duże inwestycje i inne projekty, o których poinformuje już niebawem.