Nowy format IKEA w Gliwicach
18 kwietnia, 2024 2024-04-20 9:37Nowy format IKEA w Gliwicach
IKEA stale poszukuje nowych sposobów, aby być jeszcze bardziej dostępną marką. Dlatego od kwietnia br. w Gliwicach można zobaczyć dotychczasowe Studio planowania i zamówień IKEA w zupełnie nowym formacie.
Odwiedzający mogą skorzystać nie tylko z usług oraz porad doświadczonych projektantek i projektantów, ale także zakupić wybrane dodatki i akcesoria. IKEA w Gliwicach to pierwszy tego typu format w Polsce.
Studio planowania i zamówień IKEA powstało w Centrum Handlowym FORUM w Gliwicach w listopadzie 2021 roku. Odwiedzający mogą zaplanować tam m.in. kuchnie, szafy, regały w oparciu o meble systemowe. Ponadto w studiu można zamówić usługi montażu oraz tysiące produktów z oferty IKEA. Od kwietnia studio planowania i zamówień IKEA w Gliwicach funkcjonuje w zupełnie nowej, unikalnej odsłonie.
IKEA w Gliwicach – pierwszy taki format w Polsce
W gliwickim Studiu planowania i zamówień IKEA zachowano dotychczasowy wachlarz usług. Natomiast wprowadzono też szereg zmian. Miejsce spotkań z klientami powiększono do 300 m2 i odpowiednio przearanżowano, pod kątem komfortu i wygody odwiedzających. Uzupełniono je również o możliwość zakupu na miejscu ikonicznych produktów.
Oferta dostępna jest na miejscu i „od ręki”. Są to setki artykułów, m.in. z kategorii dekoracje, tekstylia, łazienka, gotowanie i jedzenie, przechowywanie, pokój dziecięcy. Asortyment będzie regularnie podlegał aktualizacjom, w zależności od sezonu i potrzeb konsumenckich.
Decyzja o rozwoju tego formatu wynika z analizy rynku, potrzeb mieszkanek i mieszkańców Śląska oraz oferty związanej z meblowaniem i wyposażaniem wnętrz w regionie. Format bazuje na nowym rozwiązaniu phygital łączącym elementy świata fizycznego i cyfrowego, w jednym miejscu spotkań IKEA. Dzięki temu tworzy spójne doświadczenie zakupowe, zapewniające klientkom i klientom możliwość bliższego poznania i pokochania asortymentu marki.
IKEA koncentruje bowiem swoją ekspansję na rozwoju omnikanałowości. Coraz mocniej integruje kanały cyfrowe i fizyczne, tak, aby wzajemnie się wzmacniały i współdziałały ze sobą. Tym samym marka chce poprawiać i budować pozytywne doświadczenia zakupowe swoich klientek i klientów.
Fakt, że IKEA ponownie otwiera swoje Studio planowania i zamówień wzbogacone o nowy koncept w Forum jest dla nas wyróżnieniem. Jesteśmy dumni z tego, że możemy rozwijać się razem i oferować naszym klientom coraz większy wachlarz możliwości – mówi Alicja Suchańska-Królica, Menadżer ds. Administracji i Marketingu w CH FORUM w Gliwicach.
Otwarci na Śląsk i nie tylko
Na Śląsku klientki i klienci IKEA już od wielu lat spotkają się z różnymi formami kontaktu z marką. W 2000 roku w Katowicach otwarto sklep oraz Restaurację IKEA. Z kolei w 2020 r. powstało Studio planowania IKEA w Centrum Handlowym Gemini w Bielsku-Białej. W 2022 r. przekształcono je w Studio planowania i zamówień IKEA. Ponadto osoby dokonujące zakupów online na IKEA.pl lub w Aplikacji Mobilnej IKEA mogą odebrać swoje zamówienia w stacjonarnych i mobilnych Punktach Odbioru Zamówień IKEA. Jest ich na Śląsku aż 8, a w całej Polsce ponad 65.
Śląsk to region o bogatej kulturze i historii, z której IKEA czerpie też inspiracje. Wiemy, że osoby mieszkające w tej części Polski poszukują przyjaznych miejsc, w których mogą zaplanować swoje wnętrza, wymienić się pomysłami i otrzymać porady ekspertów. Taki był też nasz cel, aby Studio planowania i zamówień IKEA w Gliwicach oddawało lokalną tożsamość oraz odpowiadało na potrzeby, zapewniając wsparcie w tworzeniu funkcjonalnych i lepiej pomyślanych domów – podkreśla Karol Barcal, dyrektor regionu IKEA Katowice.
Studio planowania i zamówień to najnowszy format IKEA, który testowano przez ponad dwa lata, od jesieni 2021 r. Format powstał jako odpowiedź na nowe potrzeby zakupowe oraz oczekiwania klientów i zarówno w Polsce, jak i na świecie. Okazał się potrzebny i doceniany przez konsumentów.
Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że pierwszy taki format w Polsce powstał właśnie w Gliwicach. Nasze studio oferuje klientkom i klientom możliwość zakupu produktów bezpośrednio na miejscu. Jest to unikalne rozwiązanie, które wyróżnia nas spośród innych lokalizacji IKEA w naszym kraju. To nowatorstwo wpisuje się w naszą misję dostarczania kompleksowych rozwiązań zakupowych w środowisku sprzedaży omnikanałowej – informuje Karol Barcal.
ZOBACZ TAKŻE: IKEA obniża ceny kolejnych mebli – do ogrodu i na balkon
Bieżący rok IKEA planuje zamknąć z łącznie 13 Studiami planowania i zamówień w różnych miastach Polski (obecnie 11). Marka wprowadza nowe fizyczne formaty, ale jednocześnie rozwija sprzedaż i usługi online, inwestuje w dotychczasowe sklepy poprzez inwestycje w infrastrukturę magazynowo-logistyczną oraz rozwiązania OZE w swoich budynkach.