Meble Polska 2021 – co w programie?
20 maja, 2021 2023-02-12 20:48Meble Polska 2021 – co w programie?
Przez 4 dni – od 24 do 28 maja 2021 roku – na wirtualnej scenie Meble Polska Edycja Specjalna wystąpi blisko 30 prelegentów z Polski i zagranicy.
Prelekcje i dyskusje każdego dnia będą koncentrowały się na innej tematyce.
Oto lista wydarzeń towarzyszących biznesowym spotkaniom online przedstawicieli branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz Meble Polska Edycja Specjalna w dniach 24-28 maja 2021 roku.
ZOBACZ TAKŻE: MEBLE POLSKA Edycja Specjalna – 3 maja otwarcie platformy dla uczestników VIP
Aktualny program:
PONIEDZIAŁEK: 24.05.2021
Jak Twój sklep meblowy sprosta wyzwaniom nowej rzeczywistości?
11:00 – 11.45
Jak dopasować ofertę sprzedażową i działania marketingowe sklepu meblowego do nowych oczekiwań klientów?
Jak nowa rzeczywistość wpłynęła na zmiany w stylu życia konsumentów i ich potrzeby związane z zakupem mebli i innych artykułów wyposażenia wnętrz? Jak dopasować ofertę Twojego sklepu do nowych oczekiwań klientów? Z jakich działań marketingowych warto skorzystać, by pozyskać klientów?
Jerzy Osika, Promedia
12.00-12.45
W jaki sposób narzędzia visual merchandisingu i nowe technologie pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w salonie meblowym?
Wraz ze zmianami zachowań zakupowych klientów, zmienia się visual merchandising w sklepach meblowych i rośnie jego znaczenie. Coraz bardziej powszechne staje się wykorzystanie, w sklepach z meblami, nowych technologii, które sprzyjają bezpiecznym zakupom i wspierają sprzedaż.
Jerzy Osika, Promedia
13:00 – 13:45
Jak, dzięki skutecznym technikom sprzedaży, zyskasz i utrzymasz klientów Twojego salonu meblowego?
Według badania SAS Institute, aż 54% konsumentów deklaruje, że zapłaci więcej za wyższy poziom obsługi w czasie pandemii, a 37% klientów jest skłonnych zrezygnować z oferty dostawcy już po pierwszym złym doświadczeniu. Jak sprostasz wyższym wymaganiom klientów? W jaki sposób dostosujesz techniki sprzedaży do ich nowych oczekiwań?
Jerzy Osika, Promedia
WTOREK: 25.05.2021
Polska branża meblarska po roku od wybuchu pandemii SARS-COV-2
10:00 – 10:45
Polska branża meblarska – komentarz rynkowy i perspektywy na rok 2021
Kamil Mikołajczyk, Santander Bank Polska
11.05-11.50
Jak skutecznie rozwijać biznes Home&Decor w segmencie e-commerce B2B na rynkach zagranicznych?
Sprzedaż produktów z kategorii Home & Living w kanale e-commerce niesie ze sobą szereg wyzwań. Odpowiedne przygotowanie Twojego biznesu do sprzedaży online, znalezienie doświadczonego partnera online oraz odpowiedni podział kompetencji w ramach łańcucha wartości pozwoli łatwo wprowadzić Twoje produkty oraz szybko wyskalować biznes na rynkach zagranicznych.
Tomasz Kosobucki, Jakob Nyirö, Wayfair
12.10 – 12.55
Polska branża meblarska – wnioski po roku trwania pandemii SARS COV-2 na podstawie raportu Polskie Meble Outlook (spotkanie w języku angielskim)
Tomasz Wiktorski, B+R Studio
13.15 – 14.15
E-commerce w formule B2B – prezentacja wniosków z raportu Santander Bank.
Ile jest wart rynek e-commerce B2B w Polsce? Jakie są zalety tego modelu sprzedaży? Jakie są największe firmy sprzedające w modelu e-commerce B2B?
Na jakich rynkach upowszechnił się ten model, gdzie jest jeszcze potencjał? Jakie są bariery w rozwoju e-commerce B2B w Polsce?
Maciej Nałęcz, Santander Bank Polska
14.35 – 15.20
Zmiany cen detalicznych mebli na ryku meblarskim – wnioski z nowego badania B+R Studio
Tomasz Wiktorski, B+R Studio
ŚRODA: 26.05.2021
Instrumenty wsparcia eksportu sposobem na rozwój sprzedaży mebli na rynkach eksportowych
10:00 – 10:50
Nowy system wsparcia eksportu dostępny w ramach grupy KUKE
Piotr Maciaszek, KUKE
Piotr Paczyński, KUKE Finance
11.10 – 12.00
Santander Trade Portal – jako narzędzie wsparcia handlu zagranicznego dla firm
Jak wspólnie z bankiem można zmienić łańcuch dostaw? Jak znaleźć wiarygodnego partnera handlowego? Jak zabezpieczyć transakcję?
Anna Wierzbicka, Robert Fedorowicz, Santander Bank Polska
12.20 – 13.10
Wsparcie PAIH w internacjonalizacji działalności oraz promocji na rynkach światowych oraz prezentacja projektów Polskie Mosty Technologiczne i Expo 2020 Dubaj
Anastazja Kaczmarek, Angelika Wójcik, Natalia Dąbrowska, PAIH
13.30 – 14.15
Faktoring międzynarodowy FCI w Santander Bank
Zwiększenie bezpieczeństwa transakcji handlowych z odbiorcą to jeden z elementów na który szczególnie uwagę zwracają eksporterzy. Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. Faktoring eksportowy w systemie dwóch faktorów (bez regresu), w którym ryzyko niewypłacalności Odbiorcy zagranicznego przejmuje na siebie Partner Importowy (faktor zagraniczny działający w kraju Odbiorcy). Ten rodzaj faktoringu gwarantuje płynne finansowanie bieżącej działalności nawet w przypadku braku zapłaty ze strony Odbiorcy.
Jak znaleźć i zweryfikować kontrahentów zagranicznych? Jak zabezpieczyć płatności od odbiorców?
Jak sfinansować sprzedaż? Jak sprawdzić wiarygodność firmy, z którą chcesz współpracować?
Dorota Szcześniak, Maciej Mocek, Santander Factoring
CZWARTEK: 27.05.2021
Perspektywiczne rynki eksportowe – poznaj je razem z PAIH
10.00-10.45
ABC Eksportu – czyli pierwsze kroki w eksporcie
Wojciech Nowicki, PAIH
11.10-12.40
Bogactwo sektora meblowego na rynkach arabskich
Rynek GCC (Gulf Cooperation Council), różne segmenty, oblicza i podejścia do biznesu w podziale na kraje: Arabia Saudyjska, Kuwejt i ZEA.
Jacek Grad, PAIH
Radosław Kyc, ZBH Rijad
Jarosław Al-Abbas, ZBH Kuwejt
Adil Abdelwahab, ZBH Dubaj
13.10-14.50
Potencjał i wyzwania branży meblowej w Europie
Panel dyskusyjny z udziałem ekspertów z Zagranicznych Biur Handlowych w Austrii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji i przedstawiciela biznesu, z uwzględnieniem sesji Q&A.
Justyna Lipczyńska, PAIH
Anna Polańska ZBH Frankfurt, Barbara Kamińska-Szuba ZBH Wiedeń, Kajetan Rościszewski ZBH Paryż, Wojciech Stando ZBH Londyn, Magdalena Majkowska, Pracownia Stolarska Majkowski
15.10-15.40
Specyfika wejścia na rynek amerykański
Aleksandra Soroczyńska, PAIH
16.00-16.30
Rynek kanadyjski w kontekście CETA
Zack Labieniec, ZBH Toronto
Romi Jaszczynski, ZBH Toronto
16.50-17.20
Sektor meblowy w Kolumbii. Jak skutecznie wejść na rynek?
Celem wystąpienia jest przedstawienie panoramy sektora meblowego w Kolumbii. Charakterystykę lokalnego rynku i potencjał dla polskich mebli oraz wskazówki, jak skutecznie rozpocząć eksport.
Dorota Siry, ZBH Bogota
Co oferuje edycja specjalna Meble Polska 2021?
Wydarzenie rozpoczyna się 24 maja i potrwa do 28 maja. W tym czasie odbędą się spotkania biznesowe i prelekcje, ale kupcy meblowi już od początku maja mają możliwość dostępu do platformy i umawiania spotkań z wystawcami. Są wśród nich znane firmy, jak: Meble Wójcik, Gala Colllezione, Wajnert, Idźczak Meble, Befame, Taranko, Calitan, FDM, Halmar, MC Akcent czy Grupa Poldem. Poza polskimi producentami swoją ofertę zaprezentują przedsiębiorstwa z Białorusi, Rumunii, Ukrainy i Turcji. Udział w edycji specjalnej Meble Polska potwierdziły już także takie firmy, jak: Ashley, Wayfair czy XXXLutz. Oprócz producentów mebli w wydarzeniu w charakterze wystawców uczestniczą także firmy oferujące artykuły wyposażenia wnętrz, oświetlenie i tkaniny.
ZOBACZ TAKŻE: „Meble Polska 2021” – online przez 5 dni