Newsroom

E-commerce w Niemczech

Jan Kurth, dyrektor generalny Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM. Fot. VDM.

E-commerce w Niemczech

Podczas gdy tradycyjny handel w wyniku pandemii przechodzi kryzys, zakupy w sieci odnotowują duże wzrosty. Sytuacja internetowych biznesów niemieckich producentów mebli również znacznie się poprawiła w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy – poinformował Jan Kurth, dyrektor generalny Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Meblarskiego VDM podczas e-konferencji „Möbel-Digit@l: Wykorzystanie możliwości w handlu online”. Wydarzenie, które zostało zorganizowane przez VDM wspólnie z Data Competence Center (DCC), spotkało się z dużym zainteresowaniem branży meblarskiej w liczbie prawie 100 uczestników. Handel meblami online rozwija się obecnie bardzo dynamicznie – podkreślił Olaf Plümer, dyrektor zarządzający DCC.

Jak pandemia zmienia rynek e-commerce?

Podczas pandemii chęć konsumentów do kupowania mebli bez ich wcześniejszego wypróbowania i doświadczania na żywo znacznie wzrosła – powiedział Arne Stock, dyrektor generalny moebel.de. Platforma internetowa z siedzibą w Hamburgu poinformowała, że ​​sprzedaż jej partnerów handlowych wzrosła w niektórych przypadkach nawet o 90%. Decydujące okazują się trzy czynniki: większy popyt ze strony konsumentów (+80%), większe koszyki w sklepach partnerskich (+18%) i zwiększone kwoty przeznaczane na zakupy (+33%). Odwiedzający stronę moebel.de szczególnie często szukali kredensów, biurek i sof. Jak powiedział Stock, prawie każdy, kto chce kupić meble, zaczyna swoje poszukiwania od przeglądania Internetu. Producenci muszą postawić na intensywne działania w zakresie marketingu internetowego, aby ich meble były widoczne w sieci.

ZOBACZ TAKŻE: Czwarty miesiąc lockdownu w Niemczech

Jak zwiększyć satysfakcję klientów?

Pierwszą rzeczą, która ma znaczenie dla osób dokonujących zakupów w Internecie, jest atrakcyjna wizualizacja produktów, na przykład z widokiem 3D w ich własnej przestrzeni  – przekonywał Felix Huber, który jest odpowiedzialny za pozyskiwanie i wdrażanie nowych dostawców w sklepie internetowym Wayfair. Aby zadowolić klientów, decydujące znaczenie mają również takie aspekty, jak szeroki asortyment, dostępność, przetwarzanie zamówień i obsługa klienta. Amerykańska platforma e-commerce Wayfair kontroluje cały swój europejski biznes z Berlina i zajmuje się transportem zamówień i obsługą zwrotów dla swoich partnerów.

Paul Neumann, reprezentujący dostawcę usług płatniczych Worldline, przedstawił informacje o możliwościach prostego i bezpiecznego przetwarzania płatności w handlu online. Zauważył też, że ​​technologie omnichannel i marketplace będą nadal wykorzystywane do promowania mobilnych i interaktywnych zakupów.