Newsroom

„Ciche godziny” w sklepach Castorama

Castorama w Kłodzku.

„Ciche godziny” w sklepach Castorama

Sieć Castorama ogłosiła, że wprowadza we wszystkich swoich sklepach „Ciche godziny”.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Od 9 maja 2023 roku w sklepach Castorama – wszystkich bez wyjątku – zaczną obowiązywać tzw. „Ciche godziny”. Inicjatywa skierowana jest do osób wrażliwych na dźwięki, mających problemy z narządami słuchu oraz będących w  spektrum autyzmu. Wyłączając muzykę i komunikaty głosowe na dwie godziny w każdy wtorek i czwartek, Castorama daje możliwość zrobienia zakupów w bardziej komfortowych i przyjaznych warunkach, które pozwolą wielu osobom uniknąć dużego stresu.  

ZOBACZ TAKŻE: Najlepsi pracodawcy z branży meblarskiej

Czym są ciche godziny?

Wprowadzając „Ciche godziny” Castorama wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i ułatwia zakupy klientom wrażliwym na bodźce dźwiękowe. Inicjatywa ta staje się coraz powszechna – dzięki temu budowana jest świadomość wśród społeczeństwa na temat autyzmu. Dla większości osób ze zdiagnozowanym ASD (z ang. autism spectrum disorder), zakupy są negatywnym doświadczeniem, a kolejki i hałas są uciążliwymi elementami zakupów. Castorama chce poprawić warunki ich codziennego funkcjonowania.

Na jakich zasadach „Ciche godziny” zostaną wprowadzone w sklepach Castorama?

Nowa inicjatywa będzie aktywowana w następujących dniach i godzinach:

  • wtorek, 9:00 – 11:00
  • czwartek, 9:00 – 11:00

Dzięki wprowadzeniu „Cichych godzin” w sklepach, Castorama chce wspierać osoby z ASD i ich rodziny oraz budować świadomości społeczną na temat trudności, z którymi każdego dnia muszą się mierzyć. Ważne jest również kształtowanie właściwych postaw prospołecznych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Szczególnie dużą barierą w codziennym funkcjonowaniu dla osób ze spektrum autyzmu są nadmierne bodźce, takie jak np. głośna muzyka – wyjaśnia Castorama, tym samym zwracając uwagę na to, jak ważne jest zadbanie o większy komfort osób, którym nie służą nadmiar i natężenie bodźców, które utrudniają też robienie zakupów.

Niedawno obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – to dobra okazja, by pokazać nasze wsparcie osobom borykającym się z tym zaburzeniem oraz ich rodzinom. Zależy nam, by nasi Klienci czuli się komfortowo, robiąc zakupy w sklepach Castorama. Cieszymy się, że możemy w ten sposób przyczynić się do poprawy świadomości na  temat autyzmu  i działać razem w słusznej sprawie – mówi Michał Gutkowski, dyrektor ds. zaangażowania.

Castorama chce przez swoje działania zwrócić też uwagę na to, jak wiele osób w Polsce żyje ze spektrum autyzmu: Według Światowej Organizacji Zdrowia autyzm występuje u 1 na 100 osób, co oznacza, że w Polsce żyje 400 000 osób z autyzmem. Należy jednak pamiętać, że na tej liczbie się nie kończy, ponieważ oprócz osób ze spektrum, są jeszcze ich bliscy, co sprawia, że autyzm dotyczy nawet 3 mln osób w Polsce.