Edukacja

Sprzedaż detaliczna przez Internet: w lipcu meble na plusie

Sprzedaż detaliczna mebli przez Internet ze wzrostami w lipcu.

Sprzedaż detaliczna przez Internet: w lipcu meble na plusie

Jaka była sprzedaż detaliczna, w tym sprzedaż mebli przez Internet, w lipcu? Informacje na ten temat przynosi comiesięczny komunikat Głównego Urzędu Statystycznego.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

Jak się okazuje, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2024 r. była wyższa niż rok temu o 4,4%. Wzrost odnotowano także w porównaniu do czerwca, ale był on mniejszy (wyniósł 1,9%). W okresie styczeń-lipiec 2024 r. sprzedaż wzrosła natomiast o 4,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W lipcu 2024 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) r/r spośród prezentowanych kategorii towarów odnotowały podmioty z grup:

  • pojazdy samochodowe, a także motocykle, części – o 30,1%)
  • pozostałe – o 18,0%,
  • farmaceutyki, kosmetyki, a także sprzęt ortopedyczny – o 11,2%,
  • paliwa stałe, ciekłe, gazowe – o 9,9%.

Przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy o największym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem (żywność, napoje, wyroby tytoniowe) wykazały spadek o 2,7%.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2024 roku była o 2,7% niższa w porównaniu z czerwcem 2024 r.

ZOBACZ TAKŻE: Produkcja mebli w lipcu – dane GUS zaskakują

Rośnie sprzedaż detaliczna przez Internet

W lipcu 2024 roku w porównaniu z lipcem 2023 wzrosła wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 16,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się w lipcu 2024 r. r/r z 7,9% do 8,8%. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup:

  • tekstylia, odzież, obuwie – z 18,6% przed rokiem do 22,5%,
  • meble, RTV, AGD – odpowiednio z 15,0% do 17,6%,
  • prasa, książki, a także pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach – z 21,8% do 22,7%).