Design

Piotr Kuchciński o projektowaniu dla NOTI

Piotr Kuchciński w NOTI STUDIO.

Piotr Kuchciński o projektowaniu dla NOTI

Podczas spotkania w warszawskim NOTI STUDIO Piotr Kuchciński po raz pierwszy opowiedział historię swojej współpracy z założoną przez Ryszarda Balcerkiewicza marką NOTI.

Reklama
Banner reklamowy reklamuj się w BIZNES.meble.pl listopad 2024 750x200

2 marca 2023 roku NOTI STUDIO w Warszawie było miejscem spotkania z Piotrem Kuchcińskim. Wydarzenie połączono z prezentacją pięciu najnowszych kolekcji jego autorstwa. A o niezwykłości tego spotkania niech świadczy to, że dyrektor artystyczny NOTI po raz pierwszy przedstawił historię współpracy z marką. Mówił również o swoim o podejściu do procesu projektowania.

W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu architektów i dziennikarzy, a trzy kondygnacje NOTI STUDIO tętniły życiem. Każda z nich zapewniała wygodne miejsce do rozmów i wymiany myśli, jednak to, co najważniejsze rozgrywało się na pierwszej z nich. To tam odbyło się spotkanie ze znanym polskim projektantem i również tam można było oglądać jego najnowsze kolekcje.

Spotkanie w Noti Studio.
Spotkanie w NOTI STUDIO. Fot. Iwona Dziuk.

Blisko trzy dekady współpracy

Spotkanie prowadziły Kamila Woynicz, dyrektor marketingu NOTI oraz Joanna Karniewska, dyrektor NOTI STUDIO, firmowego showroomu marki, który realizuje idee domu spotkań. W pierwszej wieczoru Piotr Kuchciński opowiedział o swojej już prawie 30-letniej współpracy z firmami stworzonymi przez Ryszarda Balcerkiewicza. Wszystko zaczęło się ona jeszcze w Balmie, kiedy projektant – wykonując swoje pierwsze zadanie – miał zaprojektować katalog. Takie były początki

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Piotr Kuchciński jest bowiem, jak się okazuje, niezwykle wszechstronnym twórcą – architektem, projektantem wnętrz i mebli oraz projektantem graficznym. Jego opowieść o początkach tej współpracy, a potem o budowaniu nowej marki – NOTI – to była w dużym stopniu historia tworzenia i umacniania się na światowym rynku polskiego designu, bo przecież wiele jego kolekcji zdobyło prestiżowe, międzynarodowe nagrody. Znalazło się w tej opowieści miejsce zarówno na projekty mebli, aranżacje stoisk i salonów, w tym również studia, w którym odbyło się spotkanie. Oddzielne miejsce zajmowało budowanie wizerunku, współudział w powstawaniu logo i całej identyfikacji wizualnej NOTI.

Ryszard Balcerkiewicz i Piotr Kuchciński, czyli partnerski dwugłos

W pewnym momencie do rozmowy włączył się Ryszard Balcerkiewicz, opowiadając o tej wieloletniej współpracy ze swojej perspektywy. Z jego opowieści wyłonił się obraz firmy, która powstała w oparciu o mocne podstawy biznesowe oraz innowacyjne i twórcze myślenie i jest taka silna dzięki partnerskim, trwałym więziom w zespole. To wzajemne porozumienie pozwoliło Piotrowi Kuchcińskiemu rozwijać się w wielu kierunkach, a później, gdy marka NOTI zadomowiła się na rynku, skupić się na tym, co najbardziej lubi i czuje: na projektowaniu mebli oraz współtworzeniu wizerunku jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek meblarskich.

Oko do detali

W drugiej części spotkania Piotr Kuchciński przybliżył zgromadzonym w Noti Studio gościom swoje podejście do projektowania. Zapytany o to, czy woli się mierzyć z bryłą, czy też meblem, zdecydowanie woli mebel. Daje mu to bowiem większą kontrolę nad procesem. Jest uważnym projektantem, poświęcając oko i rękę każdemu najmniejszemu detalowi.  Całość prac nad powstawaniem nowego mebla kontroluje do ostatniego szwu.

ZOBACZ TAKŻE: Jestem typem długodystansowca

Z jego opowieści wyłania się też bardziej artysta, aniżeli projektant. Do produktu podchodzi jak rzeźbiarz do swojego dzieła. Najpierw w samotności szuka kształtu, potem następuje etap wspólnej pracy w modelarni NOTI. Tu już zespołowo nowy produkt jest dopracowywany technicznie i technologicznie. W konsekwencji projekty są w każdym szczególe dopieszczone, a każdy z nich zmienia definicję tego, czym jest mebel. Wniosek z tej opowieści mógł być tylko jeden – meble nie służą temu, by wyposażyć w nie dom, to one określają przestrzeń.

5 kolekcji Piotra Kuchcińskiego w jeden rok

Rok 2022 dowodzi, że Piotr Kuchciński, po tak wielu latach intensywnej pracy, wciąż pozostaje w fazie twórczego rozkwitu. Z myślą o ubiegłorocznej, październikowej edycji targów Orgatec, na których obecna była marka NOTI, jej dyrektor artystyczny zaprojektował aż pięć różnorodnych kolekcji. Każda stanowi odrębną całość, a jednocześnie wszystkie mają potencjał, by wspólnie stworzyć wygodny ekosystem do wypoczynku.

ZOBACZ TAKŻE: Szkoła życia

Należy do nich, już cieszący się dużą popularnością, fotel Ronin z opcjonalnym podnóżkiem, który zaprasza do relaksu w pozycji półleżącej. Wśród nowości jest również modułowa sofa Daaz, która umożliwia stworzenie zindywidualizowanych kompozycji. O pozostałych trzech premierowych kolekcjach Piotra Kuchcińskiego dla NOTI, marka opowie już niebawem.