Design

Jakie potrzeby zostały przewartościowane?

Joanna Sieradzan, projektantka.

Jakie potrzeby zostały przewartościowane?

O tym, że ostatnie miesiące były wyzwaniem dla wszystkich mówi Joanna Sieradzan, projektantka. Według niej nastał czas kreatywności i szansy dla pomysłów, na które są nowe przestrzenie.

Reklama
Banner All4Wood 2024 - 750x100

Pandemia pokazała jak łatwo zachwiać przyjęty status quo – zauważa Joanna Sieradzan. – W branży mierzymy się przede wszystkim z problemem małych i większych przedsiębiorstw, które produkując dotychczas nawet setki mebli dziennie – stanęły, a ich zarządy walczą o przetrwanie i byt dla swoich pracowników. Część z planowanych wdrożeń została wstrzymana, a współprace z projektantami zawieszone, bo nawet najlepszy design nie jest w stanie oczarować realiów pandemii. Ludziom jednak jest on potrzebny, a wielu z nas w izolacji zwraca się w stronę sztuki i tworzenia. Jest to więc też czas kreatywności i szansy dla pomysłów, na które pojawiają się nowe przestrzenie.

W opinii Joanny Sieradzan uczymy się dostosowywać, przewartościowywać nasze cele i potrzeby. Na pierwsze miejsce wysunęły się kwestie bezpieczeństwa, zakupów internetowych, bezdotykowych płatności. Produkty powinny być szybko i łatwo dostępne w Internecie, a ich podanie musi spełniać najwyższe standardy. Spacer po wnętrzu 3D, czy augmented reality stają się coraz bardziej powszechne – podkreśla projektantka.

TEKST: Anna Szypulska