Z miłości do pasji
24 września, 2020 2023-10-20 7:59Z miłości do pasji
Rozmowa z Magdaleną Salewicz, kobietą, dzięki której polscy artyści malarze, rzeźbiarze są coraz bardziej rozpoznawalni, a biznes z przyjemnością wspiera ich twórczość.
Czy sztuki należy się bać?
Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Sztukę można kontemplować, podziwiać. Można bawić się jej formą, tworzyć. Dostarcza ona niesamowitych emocji. Czy mamy się jej bać? Bardziej skłaniałabym się ku twierdzeniu, że powinniśmy brać ją pod uwagę. Często w pracach Artystów zawarty jest pewien ładunek emocji, przesłania, tego co chcą nam – odbiorcom – powiedzieć. Chcą nami potrząsnąć i dostarczyć czegoś niebywałego. Dlatego sztuki nie ma się co bać, trzeba ją po prostu bacznie obserwować i podziwiać.
Jak narodził się pomysł stworzenia miejsca, które nie tylko promuje polskich Artystów, ale również daje możliwość osobom, instytucjom, firmom możliwość zakupu, wynajęcia ich prac?
Pomysł pomocy artystom i stworzenia dla nich miejsca, gdzie będą mogli zaprezentować swoje prace i zaoferować je innym osobom kiełkował w mojej głowie od blisko 2 lat. Dzięki znajomości środowiska Artystów malarzy od wewnątrz, udało mi się zgromadzić bogate portfolio prac lokalnych twórców. Za ich namową i przyzwoleniem stałam się marszandem ich dzieł, które dzisiaj są dostępne w zbiorach galerii sztuki ART VIP.
Czy przebicie się do świadomości szeroko rozumianego biznesu w kontekście sprzedaży, wynajmu dzieł sztuki było trudne?
Sztuka od zawsze połączona była i jest z biznesem. To, na co szczególnie należy zwrócić uwagę, to oswojenie i przybliżenie twórczości Artystów osobom, które mogą zainwestować w ich prace. Tłumacząc i sugerując, jakie korzyści będą czerpać po dokonaniu np. procesu wypożyczenia często sami decydują się na jego finalizację.
Mówimy tu o np. wynajmie dzieł sztuki do hoteli, przestrzeni biurowych czy też salonów meblowych…
Dokładnie tak. Dobrze dobrany obraz podkreśla piękno pomieszczenia oraz znajdujących się w nim mebli. Kupując np. wspomniane meble zwracamy uwagę na ich jakość, materiały z których są wykonane, komfort użytkowania oraz cenę. Jednak to, jak prezentuje się dana ekspozycja najmocniej przyciąga. Architekci, firmy z branży meblarskiej coraz częściej decydują się na tworzenie kompleksowych aranżacji pomieszczeni np. w swoich showroomach. Przykładem może być firma Helvetia, która w wybranych aranżacjach umieściła wynajęte obrazy. Dobierając odpowiednie malarstwo, rzeźby, fotografie możemy podbić wartość wizerunkową projektu. Staje się on bardziej atrakcyjny, a co za tym idzie szybciej znajdzie nabywcę.
Czy tego typu rozwiązania wiążą się z wysokimi kosztami?
Chcąc mieć dobre malarstwo, rzeźbę, fotografie, design nie musimy od razu tego kupować. Możemy wynająć. Nie musimy mieć nie wiadomo jakiego budżetu, aby korzystać z dostępnych dzieł sztuki.
A jakie dzieła najlepiej wybrać?
Powinniśmy kierować się instynktem. Co chcemy pokazać innym. Ze sztuką trzeba się bawić. Nie trzeba jej rozumieć, ale można ją czuć i wzbogacać własnym odbiorem, a to nie tylko zaprocentuje jako dodatkowa wartość dla biznesu, ale również spełni kryterium edukacji i rozwoju innych. Dlatego tworząc ART VIP chciałam, aby galeria była otwarta na pomysły klientów. To dzięki wspaniałym polskim artystom zawdzięczam swoją pasję. Zapraszamy na konsultacje, na których będzie możliwość przedstawienia swojej wizji i stworzeniu spersonalizowanego obrazu, idealnie komponującego się do każdego wnętrza.
Wywiad opublikowany został w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 8/2020.